Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
labionics schreef:Amen
Btw Natascha77 wat is voor jouw te weinig hooi?
Mijn paard krijgt het zelfde als jouw paard en en is wel 20 a 25 cm groter en is mijn paard te dun ?
!smurffie schreef:Mijn paard kan wel hele dag hooi hebben, die eet ze dan toch echt niet op hoor, buiten met vriendjes heeft ze wel wat beters te doen: spelen!
S'nachts in stal ligt ze, of staat met dr hoofd in stal van buurvrouw te slapen, en andersom.
Alleen s'ochtends rond uur of 5 half 6 begint ze, eet ze tot ze naar buiten gaat. Rond een uur of 4/5 komt ze binnen, eet ze tot uur of 7, en daarna begint ze pas om 9 a 10 uur tot uur of 11 dan heeft ze het wel weer gezien of er nou eten staat of niet!
verder is 5 kilo krachtvoer erg veel, bedenk je wel dat je paard zo'n 1,5e kilo per voerbeurt ook daadwerkelijk opneemt, de rest komt er net zo snel weer uit.
, (doe het zelf stal)maar ik vind het ook belangrijk dat paarden / pony`s ook de hele dag kunnen knabbelen aan ruwvoer. inderdaad voor het darmgestel!Rooompie schreef:labionics schreef:Amen
Btw Natascha77 wat is voor jouw te weinig hooi?
Mijn paard krijgt het zelfde als jouw paard en en is wel 20 a 25 cm groter en is mijn paard te dun ?
Dat doet er totaal niet toe. Jou paard krijgt ook 5 kilo biks per dag, waar veeel vetmakers in zitten, logisch dat ie er niet 'dun' uitziet. Maar wat er van binnen gebeurd ziet niemand, en paard heeft gewoon heel de dag ruwvoer nodig om op te knabbelen. Dan is 2x per dag 3 kilo echt te weinig, of je nou zijn ribben ziet of niet.
Mijn menig;)
labionics schreef:Mijn paard krijgt 3 kg per dag en geen 5, wel krijgt hij de hele dag hooi.
Als die lieve rooompie op stal was geweest dan had ze dat geweten
Hij werkt daar 1 a 1 1/2 uur per dag voor.
En ook weet lieve rooompie dat ik ook problemen heb gehad met mijn paard zijn gewicht en dat door naar iedereen te luisteren ik een goede oplossing heb voor mijn paard, hij glimt is vrolijk en werklustig.
Heb hem op de muesli gehad en daar werd hij mager en dof van, op deze biks doet ie het goed.
Enne, heb het ook niet alleen over parc, tevens voor alle paarden op stal.brennie75 schreef:ik sta in een luxe positie, (doe het zelf stal)maar ik vind het ook belangrijk dat paarden / pony`s ook de hele dag kunnen knabbelen aan ruwvoer. inderdaad voor het darmgestel!
en maag!
Ik zou een hooinet in mijn stal hangen en zorgen dt ie latijd vol zit.lekker met kleine maas, zodat ze er lekker lang over doen!
probleem opgelost!
groetjes!
daantjuhhh schreef:Jullie vergeten ook dat per paard ook verschil zit.
De een word van lucht dik en de ander moet je bijna vol stouwen om op gewicht te houden.
Ik hoef die van mij echt niet op onbeperkt hooi te zetten.
Wij hebben hooi waar ontzettend veel inzit.
Als wij de paarden bevangen willen hebben moeten we dat doen.
Wel staan ze op stro zodat ze wat te knabbelen hebben.
Citaat:Als paarden van onbeperkt ruwvoer vet worden kan het zijn dat er te weinig verbruik is over de dag, dus veel op stal staan of kleine paddock waar niks te doen is.
Maar vaak krijgen paarden idd een dikke gevulde buik van ruwvoer en dat vind ik niet zo'n ramp.
Tussen te vet en een dikke buik is ook een verschil, daarbij wil de een dat niet en de ander wel.
Maar waar het hier om gaat is dat het jouw paard is en jij dat beslist.

Rooompie schreef:labionics schreef:Mijn paard krijgt 3 kg per dag en geen 5, wel krijgt hij de hele dag hooi.
Als die lieve rooompie op stal was geweest dan had ze dat geweten
Hij werkt daar 1 a 1 1/2 uur per dag voor.
En ook weet lieve rooompie dat ik ook problemen heb gehad met mijn paard zijn gewicht en dat door naar iedereen te luisteren ik een goede oplossing heb voor mijn paard, hij glimt is vrolijk en werklustig.
Heb hem op de muesli gehad en daar werd hij mager en dof van, op deze biks doet ie het goed.
Oki.. Maar toen ik op stal werkte kreeg ie toch echt 5 kilo hoorEnne, heb het ook niet alleen over parc, tevens voor alle paarden op stal.
Enne, ik ben elke dag op stal, alleen helaas nooit als jullie er zijn.. lange schooldagen:(
Btw; Penny mening? Helaas denk ik dat ik toch net wat langer ervaring heb dan een pennymeisje, mijn excuses. Maar ik had me ook niet met met deze discussie moeten bemoeien, niet heel professioneel.
. oOoKellyoOo schreef:...
Ook heb de regel hier dat andere mensen van andermans paard moet afblijven,