Prisca schreef:en ook de garantie dat hij niet verkocht wordt of wat dan ook.
Als hij dan kreupel was betaalde ze gewoon door. Mijn stalling loopt toch ook gewoon door?. Ik ga er dan ook vanuit dat ze op "haar" dagen gewoon de verzorging voor rekening neemt.
Als het je eigen paard is zou je dan ook stoppen met betaling van stalling als die kreupel is?.
Maar als het paard toch verkocht wordt dan heeft de bijrijder geen poot om op te staan.
Zo'n garantie kan ook helemaal niet gegeveven worden. Stel dat de eigenaar het paard niet meer kan etalen en de bijrijdster ook niet dan zal het paard toch verkocht moeten worden.
Ik vind het wel logisch dat een bijrijder het paard blijft verzorgen wanneer het paard kreupel is want een paard blijft inderdaad verzorging nodig hebben maar ik vind het onredelijk om dan nog een bijdrage te moeten betalen.
Ik zie regelmatig advertenties op bokt van eigenaren die hun 18 jarige paard die vanwege artrose niet meer te berijden is aanbieden. Zogenaamd onder het mom van nog een goede oude dag bieden maar in werkelijkheid vaak omdat ze geen kosten meer voor dit paard willen betalen.
Ik ken ook erg weinig eigenaren met uitzondering van diegenen met eigen weiland die hun paard houden als hij voor de rest van zijn leven niet meer te berijden is. Bij diegenen die hun paard dan op een pensionstal hebben wordt het paard vaak toch verkocht. Dus zo'n eigenaar blijft ook niet tot in het oneindige doorbetalen.
Ja de eerste 4 maanden wel omdat het hele traject van paard verkopen en daarna op zoek naar een nieuw paard te veel geld, tijd en energie kost. Maar daarna toch meestal niet meer. Dan kun je ook niet van een bijrijder verlangen dat die doorbetaald bij kreupelheid.
Dat vind ik toch echt een risisco dat je als eigenaar zelf hoort te dragen.