Wat nu? 2 vraagjes. Rechten in deze situatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:47

Lees ook even mee.
Zou het niet verstandig zijn om voordat je weggaat om de pony op te halen even naar de politie te bellen en te zeggen dat je nu actie gaat ondernemen.
Weten ze er in ieder geval wat vanaf wanneer het tot een conflict mocht komen.
Hoef je misschien ook niet zolang te wachten voordat ze er zijn.
En wat betreft het ..dochtertje... er blijft toch nog een pony staan?
Je moet nu even aan jezelf en de pony denken.
Hij is van jou....vergeet dat niet.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 12:21

loriene schreef:
Lees ook even mee.
Zou het niet verstandig zijn om voordat je weggaat om de pony op te halen even naar de politie te bellen en te zeggen dat je nu actie gaat ondernemen.
Weten ze er in ieder geval wat vanaf wanneer het tot een conflict mocht komen.
Hoef je misschien ook niet zolang te wachten voordat ze er zijn.
En wat betreft het ..dochtertje... er blijft toch nog een pony staan?
Je moet nu even aan jezelf en de pony denken.
Hij is van jou....vergeet dat niet.

Ja ik weet het wel :) Maar de pony die er blijft staan kan ze niet mee rijden. Ik denk wel aan mezelf hoor :) Anders had ik al lang gestopt met de actie :) Nu komt mijn pony op de eerste plaats.
Ik was van plan om even naar de politie te gaan maar mama vond dat geen goed idee. Ik ga wel hoor, een beetje informatie is altijd handig ;)

yeye

Re: Wat nu? 2 vraagjes. Rechten in deze situatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 12:52

hallo allemaal,
Het gevecht is begonnen! Ik kreeg daarjuist een telefoontje van mijn vorige staleigenaar om mij te vragen of ik misschien iets heb gezegd dat hij zijn paarden verwaarloosd en geen eten geeft en dat je voorzichtig moet zijn met je dochter naar de manege te laten gaan want dat hij zijn poten niet thuis kan houden.
Ik heb hem meteen uitgelegd dat ik zoiets niet zou zeggen en dan natuurlijk het verhaal in het kort gezegd. Hij had daar natuurlijk wel begrip voor omdat hij al dacht dat ik NOOIT zoiets zou zeggen. (Ik heb daar via school een jaar stage gelopen en mijn paard heeft daar 3 jaar gestaan dus die mens kent mij wel)
Even later krijg ik van de trut een berichtje met melding: Graag u adres voor verdere briefwisseling. MVG

Wat moet ik nu? :O Al mijn vriendschappelijke gevoelens en medelijden zijn in 15 minuten gedaald tot het punt dat het al bijna haat en wraak is.

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:05

Hier een stille meelezer.
Als ik jou was zou ik niet langer wachten en vandaag nog je paardje gaan halen.
Wat een naar persoon zeg :(:)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:07

Gewoon netjes je adres doorgeven .
Proberen alles volgens de regels die je hebt opgegeven in je brief af te handelen.
Wanneer je gaat reageren uit woede , wraak raak je de realiteit kwijt.
Ik begrijp uit je bericht dat de mevr waar de pony nu staat heeft gereageerd??

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 13:12

loriene schreef:
Gewoon netjes je adres doorgeven .
Proberen alles volgens de regels die je hebt opgegeven in je brief af te handelen.
Wanneer je gaat reageren uit woede , wraak raak je de realiteit kwijt.
Ik begrijp uit je bericht dat de mevr waar de pony nu staat heeft gereageerd??

Ja de "vriendin" had naar de stal eigenaar gebeld, staleigenaar belt naar mij en iets daarna krijg ik een berichtje voor mijn adres en ik heb terug gestuurd: Ik verzoek u vriendelijk om u frustraties bij te houden en niet op mij uit te werken door mij slecht te praten bij mensen die er niets mee te maken hebben. Adres: ......

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 13:14

purkje schreef:
Hier een stille meelezer.
Als ik jou was zou ik niet langer wachten en vandaag nog je paardje gaan halen.
Wat een naar persoon zeg :(:)

Ze gaat me een brief sturen denk ik. We zullen nog even moeten afwachten denk ik.
Nu zij mij slecht praat bij andere mensen ben ik er wel meer van overtuigd dat zij mij niets kan maken en dat ik gewoon mijn pony kan gaan halen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:22

Precies.
Het visje begint te spartelen........
Gewoon je regels aanhouden van je brief aan haar.
Ik denk dat ze gaat proberen om tijd te winnen door een briefwisseling te beginnen.
Laat je niet van de wijs brengen door haar.

TrippleT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:24

Waar wacht je op? Ze geeft aan dat ze de brief ontvangen heeft! Je pony als de sodemieter halen, ze heeft nu geen poot om op te staan!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 13:24

loriene schreef:
Precies.
Het visje begint te spartelen........
Gewoon je regels aanhouden van je brief aan haar.
Ik denk dat ze gaat proberen om tijd te winnen door een briefwisseling te beginnen.
Laat je niet van de wijs brengen door haar.

Nee 21 januari ga ik hem halen! Elke brief die ik aankrijg ga ik hier schrijven en dan moeten jullie maar meehelpen om een goed antwoord te verzinnen :P

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:25

ik heb ff heel je post gelezen.

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk de pony gaan halen. Het feit dat ze je adres vroeg, kan je een brief verwachten met allemaal zeik over de DAkosten enz enz... en zo probeert ze je nog langer aan het lijntje te houden tot het helemaal moeilijk w om je pony er weg te halen...
Ik zou een paar vrienden meenemen en pony gaan halen, op voorhand politie verwittigen op welke dag en hoe laat je de pony gaat halen, zodat ze op de hoogte zijn. Desnoods een contactpersoon vragen waar je rechtstreeks mee kan bellen als de 'oplichter' moeilijk begint te doen.
Zeg niks tegen haar, verspil je energie er niet aan. Stap kordaat op je pony af , je spullen en maken dat je er zo snel mogelijk weg bent...

maar zo zou ik het doen hé....

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:26

Ja, ik had haar denk ik ook een berichtje gestuurd met de mededeling dat je bv morgen je pony ophaald.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 13:33

Ik ga deze namiddag even naar het juridisch loket (weeral :P) en daarna even naar de politie. Vandaag kan ik de pony niet halen (het sneeuwt en ik moet de trailer nog halen bij kennis)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:34

Hou je ons op de hoogte?? :D

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:47

heb net het hele topic door gelezen en wat een rot situatie zeg! Heel erg dat iemand die je vertrouwd zich gewoon jou pony toe eigend.. Als ik jou was zou ik de pony vandaag nog gaan halen. Je had het in je brief over een uiterste datum, maar eerder halen kan toch ook gewoon? Ze heeft de brief inmiddels ontvangen dus langer wachten zou ik niet. Ze kan je dan nog brieven schrijven over rekeningen enzo, maar dan heb jij iig je pony terug en veilig staan. Ben bang dat door het onderlinge gedoe het anders veel langer gaat duren voor je je pony terug ziet. Als je nu gaat heb je het voordeel van verrassing nog aan jou kant, en heeft ze niet opeens haar huis vol zitten met sterke mannen oid.. Hoop voor je dat je je pony snel terug hebt :(:) Heel veel succes ermee!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:29

Wat een toestand!

Maar als ik heel eerlijk ben..., zij heeft de brief gekregen.., waar wacht je nog op?
Het is mij niet duidelijk waarom je nog een week wilt wachten...

Je geeft haar echt veel te veel ruimte i.m.o

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:07

Dat is wat ik ook bedoelde met ruimte.. Waarom moet ze jou adres hebben?? als jullie "vriendinnen" zijn weet ze dat toch?? Ik ben bang dat ze met een briefwisseling, de door jou gestelde termijn wilt veranderen enof jou alsnog allerlei rekeningen in de maag wilt splitsen.

Ik ben benieuwd wat het juridisch loket voor je kan betekenen.. En zoals gezegd de politie op voorhand al inlichten/ waarschuwen..
Je moet proberen haar een stap voor te blijven, zeker nu ze je ook zwart probeert te maken..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:13

Ik snap echt niet waarom je hem niet al weggehaald heb. technisch gezien heeft de persoon die de pony heeft, de meeste rechten. Daarbij heb jij de papieren en dus zou je met die 2 samen sterk genoeg staan.

Als zij de pony terug wil, zou ze aangifte moeten doen van diefstal, maar dan staat ze zwak in haar bewijs.
Ze kan dan hoogstends het geld voor de d.a rekeningen terug kunnen vorderen.

xXxNikkixXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:19

Ik zou razend zijn moest iemand die dinge allemaal met mijn pony doen achter mijn rug en dan nog eens doen alsof het haar pony is! Ik zou zeggen als de pony op jouw naam staat ga hem dan gewoon halen en van die facturen, staat jouw handtekeing erop?, zo nee dan pech voor haar moest zij zich maar aan de afspraak houden! Dus gewoon je pony gaan hale en hem verzorge en beter maken^^
Ik ken natuurlijk ook niet heel de wet uit m'n hoofd maar dit lijkt mij het meest logische

xXx

xXxNikkixXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:14

xXxNikkixXx schreef:
Ik zou razend zijn moest iemand die dinge allemaal met mijn pony doen achter mijn rug en dan nog eens doen alsof het haar pony is! Ik zou zeggen als de pony op jouw naam staat ga hem dan gewoon halen en van die facturen, staat jouw handtekeing erop?, zo nee dan pech voor haar moest zij zich maar aan de afspraak houden! Dus gewoon je pony gaan hale en hem verzorge en beter maken^^
Ik ken natuurlijk ook niet heel de wet uit m'n hoofd maar dit lijkt mij het meest logische

xXx

Heb even alles door geleze en man wat een verhaal :o (ga nu ook mee leze :D)
Ik hoop echt voor je dat je snel je pony terug hebt :)
Maar normaal sta je sterk, enkel jammer met de sneeuw dat het zo gevaarlijk is om met de trailer te rijden :s
En zoals ik al zei zolang zij jouw toestemming niet op papier heeft lijkt het mij dat zij je niks kan maken

xXx

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:17

mijn god haal je pony op, nu! ik had hem allang weggehaald! ze heeft geen poot om op te staan!?
ze gaat nu tijd rekken met brieven uitwisselen, het is gewoon een smerig spelletje. ophalen die pony ze kan jou echt niets maken.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:17

kan je niet stappen met hem aan de hand of is het te ver?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:54

Dit kan een heel smerig zaakje gaan worden.

Ik had als de gesmeerde bliksem die pony opgehaald. Onderweg politie gebelt, en die op de hoogte stellen.

Krijg een beetje nare gevoelens bij je "vriendin" . En misschien is de pony al weg eer jij er bent...

Dit gezeur heb ik ook gehad...

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:36

zoals ik al zei, nu ophalen, desnoods stappen aan de hand, vriendin of ouders mee. de pony is van jou, ze kunnen je niets maken. de papieren meenemen

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:19

Volgens mij ben jij TS een veelste aardig mens.
je heb tot nu toe zo veel rekening gehouden met de dochter dan de dame in kwestie.
nooit meer doen hoor allen denken aan je eigen dieren en niet aan de gevoelens van een ander.
weet je als de dochter zo een verdrit zou hebben dan koop de damen in kwestie toch een andere pony voor haar dochter.

spanend gaat het worden maar ga idd ff bij de politie langs en vraag en over hoe of wat en dan toch maar zo snel mogenlijk actie ondernemen hoor.