blue_kim schreef:maar sla dan in ieder geval de bovengenoemde adviezen niet in de wind.
Dat zal ik ook zeker niet doen
Ik heb een heel ervaren persoon [heeft een manege gehad en een paar toppaarden gefokt etc.] die meegaat. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

annastasia schreef:En als de prijs van 1750,- klopt voor een paard met deze afstamming (en potentieel fokpaard), dan moet je je toch wel even achter de oren krabben.
Sientje schreef:annastasia schreef:En als de prijs van 1750,- klopt voor een paard met deze afstamming (en potentieel fokpaard), dan moet je je toch wel even achter de oren krabben.
Da's precies mijn gedachte! In combinatie met het drachtig zijn geworden en lichamelijke problemen van de eigenaar word ik een beetje bang dat paard iets is gaan mankeren, in elk geval voor de sport is afgekeurd, daarna recreatief is gereden en toen naar de hengst gebracht. Ga je haar klinisch en röntgenologisch laten keuren? Bloedje trekken zou ik ook doen, niet alleen voor evt kwalen, maar ook om in te vriezen en later evt. verdovingen te kunnen aantonen.
Dit staat allemaal nog los van het feit dat ik me écht afvraag of je als 13-jarige met alleen manege-ervaring een dergelijk sport-gefokt paard moet willen kopen. Kan prima gaan hoor, maar zelf zou ik dan kiezen voor een paard dat de afgelopen 2 jaar onder de man is geweest...
TS, ik kan het me voorstellen dat je dit allemaal niet wilt horen. Ze is inderdaad erg mooi. Maar zodra je er of niet meer op kunt rijden omdat ze toch iets onder de leden blijkt te hebben, of ze helemaal niet zo braaf blijkt te zijn als de verkoper zegt, heb je een paard waar je alleen naar kunt kijken. Is ze dan ook nog zo leuk?

Ulfeino schreef:Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat het paard gewoon stil heeft gestaan en dat de huidige eigenaar eerlijk is, mijn paard heeft ook wel eens een hele tijd stil gestaan ivm zwangerschap van mij en daarna gezondheids problemen van ons kindje.
Keuren is misschien niet verkeerd.
Ik zou het paard gewoon door de huidige eigenaar laten zadelen en daarbij goed kijken naar de reactie van het paard.
Daarna haar aan de longe zetten en kijken wat ze doet.
Mocht je er zelf niet gelijk op willen neem dan even iemand mee die veel ervaring heeft en dit wel aandurft.
Ga niet over 1 nacht ijs maar ga er 1 of 2 keer vaker naartoe, er een keer volledig onverwachts naartoe gaan is ook goed, dan hebben ze geen tijd om het paard (mochten ze niet eerlijk zijn) wat te geven of van te voren flink moe te longeren.
Heel veel succes
Neem alles op op video zodat je het thuis allemaal rustig nog eens kunt bekijken.
wuswa schreef:Ik heb de afstamming + foto gemist.... Even gezocht maar kan niets vinden. Op welke blz staat die info?
Waratje schreef:wuswa schreef:Ik heb de afstamming + foto gemist.... Even gezocht maar kan niets vinden. Op welke blz staat die info?
Pagina 2. Combinatie van foto en papier geeft zwaar te denken voor een 13-jarige met maar 2 jaar manege-ervaring. Dit gaat alleen maar goed als deze merrie TS "adopteert" en dat is niet iets wat heel veel voorkomt.
Ik heb 4 1/2 ervaring
Waratje schreef:Excuus, maar 4,5 jaar manege-ervaring is echt weinig bij een dame als deze....
Het paard vind ik persoonlijk zeer aansprekend, maar ik weet heel zeker dat ik hier niet mee om had kunnen gaan met mijn manege-ervaring. Nu zou ik haar gerust aandurven, maar 20 jaar geleden waarschijnlijk niet en toen was ik al ruim ouder en 'ervarener' dan jij nu![]()
Wat ik zeg, als ze je 'adopteert' kan het goed gaan, anders zou ik vooral verder zoeken naar een gemakkelijker paard. Een paard heb je als hobby en kenmerk van hobby is dat het leuk is.

. Misschien is het een heel braaf dier hoor, maar dat kan net zo goed gelden voor het paard die de TS op het oog heeft. Zoveel zegt afstamming ook weer niet.