Pensionklant laat paarden barsten..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:05

Spicenut schreef:
Russel, de paarden staan hier al drie jaar! Vorig jaar woonde de klant nog in de buurt dus kwam ze nog dagelijks, nu is ze verhuisd, maar kan ze in die buurt geen goedkope stalling vinden, en dus laat ze de paarden barsten. Dit hebben we dus niet aan zien komen.

Maar als ze voorheen wel altijd trouw was, kun je toch een handje helpen tot ze een ander stal heeft gevonden. Kan best zijn dat ze er echt helemaal geen tijd voor heeft en halverwege de avond heeft het geen zin meer. Misschien speelt er wel een heleboel. 3 jaar vind ik wel een tijd om er wat voor te doen, afspraken te maken. Dan zijn het wel de paarden die de dupe worden.

Op zo een manier faalt half pension....los staand of de eigenaren nu laks zijn..

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:08

Spicenut schreef:
Mijn vader wil er dus wel iets aan doen.
Ik herken het wel hoor FuegoJoy, ondanks dat ik zelf ook 'klant' ben van mijn ouders, ben ik wel 'thuis' en wil ik ook graag de dingen regelen en hou ik er niet van als er constant verschillende paarden op andere tijdstippen gevoerd worden.

Is voor de paarden ook erg onrustig , bij ons is het eentje eten , allemaal eten.
Ik vind het voor de paarden gewoon fijn als er een bepaald ritme in de dag zit, en dan niet perse op de minuut maar dat ze weten waar ze aan toe zijn.
Nou ja , onze klanten waren natuurlijk niet blij en we kunnen nog maar weinig goed doen maar nog een paar daagjes en we zijn er vanaf.
Wat zal dat een rust geven, word helemaal gek van dat nachtelijk geschraap en gebrul.
Volgens hun slapen paarden snachts , dat hebben ze zelf gezien toen ze een keer laat op stal waren.
Kan ze maar niet aan het verstand brengen dat het slaapritme van paarden heel anders is dan van mensen.
Ik denk dat mijn land me ook eeuwig dankbaar is , geen kuilen meer her en der en geulen langs het draad.

@TS succes !!!

Spicenut

Re: Pensionklant laat paarden barsten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 19:41

Russel, er is aan de klant meerdere keren gevraagd wat de bedoeling was, maar ze geeft niet thuis. Een handje helpen tot ze wat gevonden heeft is niet bepaald aan de orde als ze al een jaar verhuisd is. Dat ze er geen tijd voor heeft klopt, ze woont hier op 3u reizen vandaan. Ik voel me eigenlijk wel een beetje aangevallen nu, wat hadden we dan moeten doen volgens jou? Aan de pensionklant vragen of wij dan maar alles voor de paarden zullen doen, omdat ze ze niet weg wil doen, maar er ook niet voor kan en wil zorgen?

Klant blijft zonder overleg weg en betaalt pas na herhaaldelijk telefonisch contact. Niet dat die paarden daar wat aan kunnen doen, maar dan snap je toch ook wel dat je die pensionklant het niet ontzettend naar de zin gaat maken.

Paarden worden op het moment trouwens volledig verzorgd ondanks risico op aansprakelijkheid. Geprobeerd telefonisch door te geven dat het tarief verhoogd wordt, maar geen gehoor.

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 19:43

FuegoJoy, het lijkt me inderdaad ook heerlijk als deze pensionklant weg is. Ik zit me er toch telkens over op te vreten...Ook al kan ik er niks mee!

Veel plezier met de rust straks ;) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:03

Ik heb op zo veel pensions gestaan waardoor ik het klappen van de zweep wel ken.

3 uur afstand is te ver, dus geen wonder dat die paarden dan hele dagen binnen staan. Aanvallen is niet de bedoeling, maar ik snap niet zo goed wat je met dit topic wil dan alleen schande van die pensiongast praten ipv het probleem oplossen.

Is heel handig hoor, je pa belt op en verteld dat het niet de bedoeling is dat die dieren hele dagen binnen staan en dat hij ze op haar kosten buiten/binnen doet en de stal bijhoudt. Dat hij wil dat andere stalling gaat zoeken..

Iemand gaat verhuizen, heeft andere prioriteiten en de paarden komen op de laatste plaats, komt zo vaak voor. Zeker als niemand de achtergronden weet waarom die paarden daar staan. Tot nu toe hebben ze 24 uur op de wei gelopen, het beste wat een paard kan wensen, dus ze had NOG geen probleem, dat gaat deze week een probleem worden en dan lijkt mij het zinvol als je pa nu afspraken gaat maken.

Voor pensionhouders is het altijd vervelend om te zien als paarden niet goed verzorgd worden, daarom geloof ik ook niet in halfpension stallen.

Spicenut

Re: Pensionklant laat paarden barsten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:21

Nouja goed, als je alles hebt doorgelezen weet je ook dat mijn vader in eerste instantie niets wilde veranderen. Dat was hoofdzakelijk mijn probleem en ik kwam er maar niet uit hoe ik er voor kon zorgen dat ik mijn vader kon overtuigen.

Nu is dat dus uiteindelijk in gang gezet en kunnen er afspraken gemaakt worden. Nu heb ik ook iets te zeggen dus dat is al een heel eind in de goede richting!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 07:49

Mooi toch en ik zou aansporen om haar elders haar paarden te zetten, maar als ze meer betaald en jullie kunnen er nu goed voor zijn, is het ook goed!