Koop ongedaan maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mhak

Re: Koop ongedaan maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:45

Ik ben benieuwd naar de uitkomst, houd ons op de hoogte!
En heel veel succes, al is dit alles heel sneu voor het diertje! :(

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 16:51

Het is inderdaad sneu voor het paard. Dit verdiend die niet. Het lijkt momenteel wel iets beter met hem te gaan, hij zakt niet meer zo erg door z'n benen heen en lijkt minder pijn te hebben. Gelukkig! Ik houdt jullie op de hoogte :)!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:17

Hoi, hoe staat er nu voor met het paard?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:45

Gister is de hoefsmid geweest. Het bleek dus dat hij áltijd op te kleine ijzers heeft gestaan waardoor zijn hoeven niet konden groeien. Vandaag mochten we er weer rustig op gaan beetje stappen en vooral veel rechte lijnen rijden, hem proberen te laten ontspannen. Nu hebben we weer een nieuw probleem gevonden -ja de problemen stapelen zich op-
We kunnen niet normaal opstijgen, zodra ik mijn voet omhoog doe springt hij een meter opzij. :\ Zo zijn we een kwartier bezig geweest en uiteindelijk ben ik er op gekomen, maar vraag me niet hoe :+ Daarna was er ook niks meer aan de hand. Op beide handen een stukje gedraaft. Linksom was er niks aan de hand, rechtsom liep die niet echt kreupel maar het voelde alsof ik op een jong paard zat. Hij zocht heel erg zijn balans (hij slingerde wat meer) en hij draafde een beetje kort. Zodra ik op de andere kant ging draven ontspande die zich veel meer. Maar vandaag niet te veel aan het werk gezet, rustig aandoen.

Verder is er wel contact geweest met de verkoper, deze heeft ons gelijk gegeven dat het paard niet verwaarloosd mag worden terwijl wij aan het touwtrekken zijn. Paard heeft nieuwe, ruimere ijzers er onder zodat zijn hoef een beetje kan groeien. Mmisschien dat het allemaal dan ook minder belast wordt.

Ik houd jullie op de hoogte :)

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:48

Sommige hoefsmeden..... Ongelofelijk!

Fijn dat hij het nu beter doet, geef hem genoeg rust zou ik zeggen. Misschien dat er ook een hoop in het koppie verkeerd zit en niet alleen maar in zijn lijf...?!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:56

me_yentl schreef:
Gister is de hoefsmid geweest. Het bleek dus dat hij áltijd op te kleine ijzers heeft gestaan waardoor zijn hoeven niet konden groeien. Vandaag mochten we er weer rustig op gaan beetje stappen en vooral veel rechte lijnen rijden, hem proberen te laten ontspannen. Nu hebben we weer een nieuw probleem gevonden -ja de problemen stapelen zich op-
We kunnen niet normaal opstijgen, zodra ik mijn voet omhoog doe springt hij een meter opzij. :\ Zo zijn we een kwartier bezig geweest en uiteindelijk ben ik er op gekomen, maar vraag me niet hoe :+ Daarna was er ook niks meer aan de hand. Op beide handen een stukje gedraaft. Linksom was er niks aan de hand, rechtsom liep die niet echt kreupel maar het voelde alsof ik op een jong paard zat. Hij zocht heel erg zijn balans (hij slingerde wat meer) en hij draafde een beetje kort. Zodra ik op de andere kant ging draven ontspande die zich veel meer. Maar vandaag niet te veel aan het werk gezet, rustig aandoen.

Verder is er wel contact geweest met de verkoper, deze heeft ons gelijk gegeven dat het paard niet verwaarloosd mag worden terwijl wij aan het touwtrekken zijn. Paard heeft nieuwe, ruimere ijzers er onder zodat zijn hoef een beetje kan groeien. Mmisschien dat het allemaal dan ook minder belast wordt.

Ik houd jullie op de hoogte :)

Neem aan dat je hem voor de koop heb geprobeerd,was hij toen wel normaal met opstijgen?
Dat gevoel met rijden én zelfs dat met het opstijgen kan goed aan z'n nieuwe schoenen liggen hoor!
Kan me niet voorstellen dat de verkopers voor het "opstijgprobleem" iets hebben kunnen vinden om dát te verdoezelen...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:05

We geven hem genoeg rust inderdaad, dat vinden we wel belangrijk. Vandaag heeft hij dan even 20 minuutjes gewerkt, dus mag die morgen lekker de hele dag in de wei beetje poetsen. Het is niet normaal hoe gestresst dit paard is, hij vind alles maar dan ook alles eng. Zelfs de staleigenaar vond zijn gedrag zorgelijk. Het paard schrikt van het minste of geringste, een keer wapperen met je hand en hij zit al op zn kont in zijn stal. Echt ontzettend zielig! De heftruck die altijd door de stallen rijd is die ook doodsbang voor, hij is bang voor andere paarden, mensen noem maar op. Ik heb gewoon medelijden met het paard! :n

Verkoper houdt nog steeds vol dat het paard niks mankeert. Volgende week laten we haar langskomen, dan mag ze er zelf is opstappen zonder hulp. Kan ze zelf zien dat hij niet lekker in z'n vel zit.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:10

@superwoman; We hebben inderdaad het paard van te voren geprobeerd. Toen was er niks aan de hand met opstappen, maar dat kan volgens mijn instructrice liggen aan het feit dat die vrouw hem al reed toen we kwamen kijken. Waarschijnlijk is die heel gevoelig en vooral omdat hij nu zo gespannen is. Het deel voor z'n singel stond helemaal gespannen en na een tijd rijden begon hij dit plekje te ontspannen waardoor ik na de les nog een keer kon op en afstijgen zonder enige problemen. Maar als hij zo van stal komt, kon ik daar niet eens in de buurt komen. Het is allemaal erg ingewikkeld, maar hoop dat ik het zo een beetje heb kunnen verwoorden. :)

Dit hoeft overigens niet perse zo te zijn. Ik geef niemand de schuld ;) Heb alleen zo'n medelijden met dit paard.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:02

Kan ook goed aan de verhuizing liggen hoor!

Wel fijn dat jullie nog praten met de verkoopster! Als ze wil komen kijken is dat helemaal fijn, want dat geeft wat meer vertrouwen vind ik.

Ik heb zelf ook een paardje verkocht die ondertussen erg is veranderd. Ze is niet naar me toe gekomen, maar hoorde het van een oude stalgenoot. Zelfs het poetsen schijnt nu lastig te zijn, terwijl ze dáár nu echt het allermakkelijkste mee was (genieten).

Ook heb ik het vaker gezien dat paarden heel erg veranderen, gelukkig ook de betere kant op.
Paarden kunnen gewoon erg gevoelig zijn en zeker in de paarden is het ook nog voor een groot deel mazzel en pech hebben.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:53

Misschien is het een idee om hem een poosje bach-bloesems te geven om een beetje tot rust te komen?
En misschien wat magnesium supplement geven

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:10

knollentuin schreef:
Misschien is het een idee om hem een poosje bach-bloesems te geven om een beetje tot rust te komen?
En misschien wat magnesium supplement geven

Bedankt voor de tip, dit gaan we zeker proberen. Hij heeft vandaag lekker de hele dag in de wei gestaan. Heb even een paar uur bij hem gezeten, hij kwam heel vaak even snuffelen of kennis maken. Dat is al een goed teken, ook snuffelde hij af en toe aan de paarden in de wei naast hem. Vorige keer stond die helemaal achterin de wei in het uiterste hoekje omdat die bang was voor alles en iedereen.

EvaPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:19

tjaa.. eigelijk is het niet mogelijk om de koop ongedaan te makn , maar je kan inderdaad wel een advocaat ofzoiets inschakelen want het is raar dat hij naar 2x rijden kreupel is , hij heeft misschien pijnstillers gehad , in ieder geval veel succes :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:27

Shoot me als het al gezegd is, ik had geen zin het hele topic door te lezen...Maareh:

Citaat:
Huidige eigenaresse heeft gewoonweg het geld niet om dit paard medisch gezien te onderhouden, speciaal beslag etc.

WAAROM koop je dan in hemelsnaam een paard? Je kan een paard kopen waar je nog geen twee weken later een paar duizend in kan stoppen i.v.m. een operatie door koliek...

Als je het geld daar niet voor hebt is het oneerlijk en vreselijk dom een paard aan te schaffen...

Afgezien daarvan vind ik het oerstom een paard voor de sport niet keuren, maar goed, das waarschijnlijk ook al genoeg gezegd....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:52

Adil18: Dat is idd wel heel slecht ja :?
Dat zijn toch normale risico's van het hebben van paarden...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 21:44

Adil18 schreef:
Shoot me als het al gezegd is, ik had geen zin het hele topic door te lezen...Maareh:

Citaat:
Huidige eigenaresse heeft gewoonweg het geld niet om dit paard medisch gezien te onderhouden, speciaal beslag etc.

WAAROM koop je dan in hemelsnaam een paard? Je kan een paard kopen waar je nog geen twee weken later een paar duizend in kan stoppen i.v.m. een operatie door koliek...

Als je het geld daar niet voor hebt is het oneerlijk en vreselijk dom een paard aan te schaffen...

Afgezien daarvan vind ik het oerstom een paard voor de sport niet keuren, maar goed, das waarschijnlijk ook al genoeg gezegd....

Ze heeft het geld wel, maar ze heeft hiervoor een paard gehad wat erg veel medische zorg had, paard helemaal opgeknapt en toen was de klik er niet meer. En nu wou ze graag een 'probleemloos' paard, natuurlijk heeft ze 'backup'. Maar je verwacht dat je een gezond paard koopt, waar nadrukkelijk bij werd vermeld nog nooit kreupel geweest of ziek etc. En ze is niet van plan weer duizende euro's uit te geven. is ieder z'n mening, maar ik kan er niet zoveel aan veranderen ;)

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:46

me_yentl schreef:
[

Ze heeft het geld wel, maar ze heeft hiervoor een paard gehad wat erg veel medische zorg had, paard helemaal opgeknapt en toen was de klik er niet meer. En nu wou ze graag een 'probleemloos' paard, natuurlijk heeft ze 'backup'. Maar je verwacht dat je een gezond paard koopt, waar nadrukkelijk bij werd vermeld nog nooit kreupel geweest of ziek etc. En ze is niet van plan weer duizende euro's uit te geven. is ieder z'n mening, maar ik kan er niet zoveel aan veranderen ;)

Geef haar volkomen gelijk. Beginnen aan een nieuw paard waarvan je weet dat je nogal wat medische kosten hebt en houdt zou ik ook niet aan beginnen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:38

Devaney2009 schreef:
me_yentl schreef:
[

Geef haar volkomen gelijk. Beginnen aan een nieuw paard waarvan je weet dat je nogal wat medische kosten hebt en houdt zou ik ook niet aan beginnen.

Dat is wat anders, maar je moet er gewoon vanuit gaan dat er iets kan gebeuren...

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:53

Even een tipje ....vraag van al je gemaakte kosten even nota,dat kan je straks waarschijnlijk allemaal verhalen op de verkoper !
Ook zou ik nog even vragen of jou hoefsmid zijn bevindingen even voor je op papier wil zetten
Ik zou het paard niet aan het werk zetten zoals ik hier boven las,dat kan straks tegen je gebruikt worden!
Pas op wat je hier neerzet de verkoper kan meelezen!!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:21

me_yentl schreef:

Ja, maar ik vind iets als speciaal beslag echt wel een "must" als dat wordt aangeraden. Paard is niet wat je had verwacht, máár dat risico heb je ook deels zelf in de hand gehad, want via de ront.keuring had het eruit gekomen.
Je bent door de koop van dit paard wél verantwoordelijk en die mag er niet onder lijden.

Begrijp dat jij me_yentl daar niks aan kan doen ;)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:05

Aan de andere kant, als de verkoper helemaal eerlijk was geweest (heb zomaar het idee dat dat niet helemaal het geval is) had het ook zomaar goed kunnen gaan he. Als je een leuk paardje koopt dat altijd goed heeft gelopen kun je best verwachten dat het de komende tijd ook nog goed gaat, onvoorziene omstandigheden/blessures uitgesloten natuurlijk, maar dat kan altijd.

Vind het alleen zo'n raar verhaal dat de verkoopster er steeds al op zat voor ze kwamen, dan gaan er bij mij wel bellen rinkelen hoor!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:19

me_yentl schreef:

Als ze echt een probleemloos paard wil, had ze (juist nadat je het al eens mee hebt gemaakt) het paard helemaal moeten laten keuren.
Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten, en bij het volgende paard heb ik hem volledig laten keuren.. Dan sluit je nog steeds niet alles uit (voor pezen etc. zou je eigenlijk scans moeten maken)..

Het blijft vervelend, maar je kunt niet alles op verkoopster afschuiven.. Ook het probleem met opstijgen.. ben ook gaan kijken bij handelsstallen waar de paarden al gereden werden als ik aankwam, heb toen gevraagd of ik bij het volgende bezoek zelf mocht opzadelen, losrijden, etc.!

De tip van Bachbloesems is wel een hele goede. Paard zal nu ook last hebben van alle veranderingen, dus het is niet helemaal gek als hij niet precies hetzelfde paard is. Hij moet even wennen.

Succes met alles, hoop dat jullie eruit komen en dat het belang van het paard voorop blijft staan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:21

WowAmigo schreef:
Aan de andere kant, als de verkoper helemaal eerlijk was geweest (heb zomaar het idee dat dat niet helemaal het geval is) had het ook zomaar goed kunnen gaan he. Als je een leuk paardje koopt dat altijd goed heeft gelopen kun je best verwachten dat het de komende tijd ook nog goed gaat, onvoorziene omstandigheden/blessures uitgesloten natuurlijk, maar dat kan altijd.

Vind het alleen zo'n raar verhaal dat de verkoopster er steeds al op zat voor ze kwamen, dan gaan er bij mij wel bellen rinkelen hoor!

Tot nu toe vind IK het nog niet zo duidelijk dat de verkoper niet eerlijk is geweest.
Tuurlijk is die mogelijkheid er wel, maar het hoeft niet. Kan ook zijn dat de koper heel veel pech heeft dat hij gelijk kreupel werd door bijv een ontsteking die ineens kwam opzetten en daardoor andere dingen aan het licht heeft gebracht..

Bij handelsstallen wordt het idd ook veel gedaan dat de kijker gelijk op het paard kan stappen.

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:23

superwoman schreef:
[

Tot nu toe vind IK het nog niet zo duidelijk dat de verkoper niet eerlijk is geweest.
Tuurlijk is die mogelijkheid er wel, maar het hoeft niet. Kan ook zijn dat de koper heel veel pech heeft dat hij gelijk kreupel werd door bijv een ontsteking die ineens kwam opzetten en daardoor andere dingen aan het licht heeft gebracht..

Bij handelsstallen wordt het idd ook veel gedaan dat de kijker gelijk op het paard kan stappen.

De verkoper heeft niet voldaan aan het verzoek om het paard bij de 2de keer kijken niet van te voren te rijden en op te zadelen. Daarmee vind ik dat ze niet zo eerlijk is geweest.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:26

Devaney2009 schreef:
De verkoper heeft niet voldaan aan het verzoek om het paard bij de 2de keer kijken niet van te voren te rijden en op te zadelen. Daarmee vind ik dat ze niet zo eerlijk is geweest.

Maar dan ga je toch voor de 3e x kijken? Zodat ze er alsnog aan kan voldoen en anders koop je het paard niet :? Dat is toch imo echt een eigen keuze.
daarbij was dit voor de koop gebeurd - juist iets waar je op moet letten....

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:41

superwoman schreef:

Ben het wel met je eens hoor..
Mijn eerste paard heb ik ook alleen klinisch laten keuren, dus bij hem had ik ook geen idee of hij wat had toen ik hem ging verkopen. Hij was bij mij nooit kreupel geweest en dat heb ik vermeld. Bij mij heeft de koper wel een rontgonologische keuring gedaan en bleek hij helemaal goed te zijn. Tja, dat was mooi dus. Maar als verkoopster dus ook nooit rontg. keuring heeft gedaan, kan ze het zelf toch ook niet weten?