ponny aan huis in rijtjes woning mag dat ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:22

Je hebt het argument van de DB niet eens nodig om te weten dat een pony gewoon niet in een achtertuin kan wonen, klaar!!
Jij zelf kan toch ook niet wonen in een schuurtje, tussen de schuttingen, zonder een maatje of lekker een sprintje te trekken, of wel?

TIP: Kijk over een halfuur maar even naar Hart van Nederland op rtl4, daar komt een stuk over een pony in een bejaardetehuis 8)7

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:22

het was een glimp dus ik kan het mis hebben.
maar volgens mij zag ik net in een voorstukje van hard van nederland een pony in een huiskamer staan.

hafjelinger

Re: ponny aan huis in rijtjes woning mag dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:24

ja, in een bejaardetehuis.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:24

Alet74 schreef:
Helemaal mee eens Twiggy! De DB is alleen maar aangever van informatie. Dat kun je toch niet niet goed vinden?

Hier op bokt zijn mensen die altijd lopen te zeuren over de DB. Ik vraag me wel eens af hoe hun paarden er daadwerkelijk bij staan. :\
Ik ben ook geen fan van alles wat ze doen, maar ik respecteer die instantie wel. En ze doen ook hele goede dingen, het is niet allemaal kommer en kwel.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:25

Ik heb het al eerder gezegd, ik heb het bewijs van een "ongelukkige"pony vandaag naar de wei gebracht....
Bij een andere pony..., we zagen hem binnen een mum van tijd helemaal opleven...

En dat terwijl ik in die twee weken met hem knuffelde, wandelde, eten gaf etc.....

Ik kon de laatste dagen in mijn tuin wel janken, ik zag dat hij ongelukkig werd, goddank was het maar voor 12 dagen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:26

zoetjes schreef:
Alet74 schreef:
Al die instincten, onderdrukken moet je dat!

Helemaal mee eens!! Bij mannen dan hè?! :+

Hmmm, dan zou het wel een erg saaie boel worden..... :D

Saina; hoeveel liefde en verzorging we onze paarden ook geven.... Wij kunnen niet op tegen hun soortgenoten. Daarom is het toch veel fijner als we ze een combinatie kunnen geven? Zowel onze liefde en onze beste zorgen EN soortgenootjes? :)
Iedereen met paarden zou daar naar moeten streven. Ik zie het trouwens ook bij mijn konijnen. Hele andere dieren, hoor, maar wat zijn die happy met elkaar. Daar kan mijn zorg en liefde amper tegen op, volgens mij (ze zijn zo verliefd op elkaar). :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:29

Twiggy2008 schreef:
Alet74 schreef:
Helemaal mee eens Twiggy! De DB is alleen maar aangever van informatie. Dat kun je toch niet niet goed vinden?

Hier op bokt zijn mensen die altijd lopen te zeuren over de DB. Ik vraag me wel eens af hoe hun paarden er daadwerkelijk bij staan. :\
Ik ben ook geen fan van alles wat ze doen, maar ik respecteer die instantie wel. En ze doen ook hele goede dingen, het is niet allemaal kommer en kwel.

Precies. En mensen zien dus ook wel wat voor campagnes er zijn, maar misschien verdoezelt het 'anti-DB'-zijn wel het openstaan voor de boodschap die ze uitdragen. Dat is dan wel weer jammer. Misschien moeten dit soort dingen als Postbus 51-campagnes uitgezonden worden en kan men dan beter naar de boodschap luisteren.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:30

ik lees hier mee en mijn mond valt open van sommige sorry dat ik het zeg maar zogenaamde paardenliefhebbers.Hoe kun je het normaal vinden om een paard 23 uur per dag in een k*t boxje te zetten.Maar wel lopen te zeuren dat hij een aaitje en worteltje krijgt af en toe bij.En zeker je betaalt honderden euro's voor iets wat gewoon onnatuurlijk is en echt dierenmishandeling is.Kan er zo boos om worden he,we moeten eigenlijk zulke mensen 23 uur opsluiten en dan mogen ze maar een uurtje luchten en dan krijgen ze ook een aaitje.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:34

zoetjes schreef:
Alet74 schreef:
Al die instincten, onderdrukken moet je dat!

Hmmm, dan zou het wel een erg saaie boel worden..... :D

Saina; hoeveel liefde en verzorging we onze paarden ook geven.... Wij kunnen niet op tegen hun soortgenoten. Daarom is het toch veel fijner als we ze een combinatie kunnen geven? Zowel onze liefde en onze beste zorgen EN soortgenootjes? :)
Iedereen met paarden zou daar naar moeten streven. Ik zie het trouwens ook bij mijn konijnen. Hele andere dieren, hoor, maar wat zijn die happy met elkaar. Daar kan mijn zorg en liefde amper tegen op, volgens mij (ze zijn zo verliefd op elkaar). :+

Ik wist dat het maar voor 12 dagen was, maar leuk was het niet :n
De merrie waar hij bij werd gezet liep na een paar uur even tegen hem te rellen en haalden haar echt nog geen 5 min weg en Fonz werd helemaal dol!!
Hij wilde maar 1 ding en dat was bij haar in de buurt hobbelen....

Wij mensen kunnen het contact met soortgenoten niet vervangen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:43

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal offtopic berichten verwijderd, graag alleen reageren als je een nuttig antwoord hebt voor de TS. Wij begrijpen het punt van discussie over het alleen staan van een pony enz. maar dat is de vraag van de TS in dit topic niet, graag ontopic verder en reageer graag op de vraag van de TS, weet je geen antwoord op deze vraag is het dus ook niet nodig te reageren

VSW-->TAO

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:46

je gaat hier echt vragen of je pony achter in de tuin en denk in je garage gehouden mag worden in een nieuw bouw wijk?
tjaaa wat dacht je van nee natuurlijk niet?
en een pony hoort niet in een achtertuin in een woon wijk!!
een pony hoort in een groot weiland met vriendjes en een stalletje!!!
ik snap echt niet van sommige mensen dat ze een paard willen
is dit om kosten te besparen of iets?
ga anders gewoon leuk kippen houden

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 22:48

nou even een reactie van mij
ik ben 39 jaar
en heb mijn ponny van 1.45 nu ruim 4 jaar
en ik zal heel slecht zijn wss voor mijn paardje
want heb haar vanaf veulen op stal gehad bij een boer
en heb haar dagelijks in handen gehad dus geen opfok....
ze staat 6 maanden buiten per jaar vakantie te vieren op een prachtig heuvelgebied in duitsland van ruim 3 hectare
ze is mens gericht en buiten op het land staat ze altijd alleen
zodra wij komen hinnekt ze en leeft ze op ze voelt zich niet gelukkig bij andere paarden
des te meer bij mensen
ze komt hier thuis niks te kort en mijn dochter van 18 is altijd met haar bezig dus ze staat geen 23 uur per dag weg te kwijnen
we zijn heel voorzichtig met haar
en gaan haar nu inrijden
mensen die haar kennen vinden haar ook heel byzonder
de band tussen haar en mijn dochter is uniek
mijn dochter zit bij haar in stal huiswerk te maken en als ze zich rot voelt pakt de ponny stro en bedekt mijn dochter daarmee
een ponny erbij zetten vind ze niks
ze wil geen sociaal contakt met paarden
tussen de mensen en kinderen bloeit ze op
je moet haar kennen om het te begrijpen
ze is een remy (alleen op de wereld )
en ja de meningen zijn verdeeld maar ik zie onze vriendin het liefst gelukkig en dat is thuis

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:51

Klinkt romantisch maar ik vind het erg vreemd en ongewenst dat ze geen contact met andere paarden wil en kan me dat eerlijk gezegd ook niet eens voorstellen. :o

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:52

ze wilt geen sociaal contact omdat ze dat nooit geleerd heeft.
Dat is nummer 2 behoefte van een paard... en die verzuim je nu.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:53

cerescity schreef:
nou even een reactie van mij
ik ben 39 jaar
en heb mijn ponny van 1.45 nu ruim 4 jaar
en ik zal heel slecht zijn wss voor mijn paardje
want heb haar vanaf veulen op stal gehad bij een boer
en heb haar dagelijks in handen gehad dus geen opfok....

ze staat 6 maanden buiten per jaar vakantie te vieren op een prachtig heuvelgebied in duitsland van ruim 3 hectare
ze is mens gericht en buiten op het land staat ze altijd alleen
zodra wij komen hinnekt ze en leeft ze op ze voelt zich niet gelukkig bij andere paarden
des te meer bij mensen

ze komt hier thuis niks te kort en mijn dochter van 18 is altijd met haar bezig dus ze staat geen 23 uur per dag weg te kwijnen
we zijn heel voorzichtig met haar
en gaan haar nu inrijden
mensen die haar kennen vinden haar ook heel byzonder
de band tussen haar en mijn dochter is uniek
mijn dochter zit bij haar in stal huiswerk te maken en als ze zich rot voelt pakt de ponny stro en bedekt mijn dochter daarmee
een ponny erbij zetten vind ze niks
ze wil geen sociaal contakt met paarden

tussen de mensen en kinderen bloeit ze op
je moet haar kennen om het te begrijpen
ze is een remy (alleen op de wereld )
en ja de meningen zijn verdeeld maar ik zie onze vriendin het liefst gelukkig en dat is thuis

alles wat ik nu dikgestreept hebt, staat met elkaar in verband....
al je een klein kind nooit bij andere kinderen zet wil het als het groter word ook niet met ze spelen
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 09-10-09 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 22:53

als veulen hing ze al heel erg om mijn dochter heen
en de andere paarden liet ze links liggen
en in het land graast ze maar als er mensen komen staat ze vooraan en wil ze knuffelen
tis een grote hond
liefst zit ze op je schoot

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:54

cerescity schreef:
als veulen hing ze al heel erg om mijn dochter heen
en de andere paarden liet ze links liggen
en in het land graast ze maar als er mensen komen staat ze vooraan en wil ze knuffelen
tis een grote hond
liefst zit ze op je schoot

Nee het is geeen hond!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 22:55

ja ieder zijn mening daarover ik wou haar niet in de opfok
en ik en mijn dochter kunnen alles met haar doen ze is bomproef
en absoluut niet ongelukkig
wel op een pensionstal
ze kwijnt daar weg
de mensen die haar kennen bevestigen dat ook

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:56

pfff ik heb het hele topic doorgelezen en moet zeggen: thnx Vjestagirl voor je commentaar, verwoord mijn mening precies.

Ts ik denk niet dat je het fijn moet vinden dat je paard niet met andere paarden om wil gaan, dit is namelijk erg vreemd. Misschien moet je je echt eens meer gaan verdiepen in de basisbehoeften van een paard.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 22:56

nee niet letterlijk natuurlijk

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:57

Waarom zou je haar niet in de opfok willen? Waarom zou je een paard de mogelijkheid om te leren omgaan met soortgenoten misgunnen? Dan zoek je toch een opfok in de buurt en dan ga je er iedere dag heen? Juist als je paard niet om kan gaan met andere paarden ga je zoeken naar mogelijkheden om ze dat te leren.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 09-10-09 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:57

cerescity schreef:
ja ieder zijn mening daarover ik wou haar niet in de opfok
en ik en mijn dochter kunnen alles met haar doen ze is bomproef
en absoluut niet ongelukkig
wel op een pensionstal
ze kwijnt daar weg
de mensen die haar kennen bevestigen dat ook

Maar als je zo'n topic opent kan je deze reacties verwachten....

Jij wou haar niet in de opfok en nu kan ze door jou besluit niet met andere paarden omgaan.....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:58

Een jong paard hoort ook niet alleen op te groeien ;( . Daar is de mens al de fout mee ingegaan en daar krijg je sociaal gestoorde dieren van vaak. Ik kan vanachter mijn laptop niet beoordelen over hoe en wat van dit desbetreffende paard, maar het klinkt me allemaal iets te 'romantisch', ja. Een paard is geen mens. Een paard blijft een paard. En ja, ik heb ook een hele connectie met mijn paard. Kan je hele verhalen vertellen. Ik heb hem als jonkie gekocht en zelf ingereden. Hij gaat ook nooit meer weg, hij blijft tot zijn dood bij ons........ Maar ik blijf hem wel als paard zien. Daarmee respecteer ik hem juist, vind ik, want ik kan zijn innerlijk, zijn uiterlijk en zijn natuur niet los zien van elkaar. Ik (en mijn dochtertje) geniet(en) enorm van hem, maar we genieten ook enorm van zijn momenten als paard in de groep buiten. Die vriendschappen met de andere paarden zijn nog veel mooier om te zien, als ik heel eerlijk ben. Ik breng er echt tijden door, op dat weiland, om daar alleen al uren naar te kunnen kijken..... Om je soms heel even een klein onderdeeltje te voelen van die kudde. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:01

Ik snap even iets niet, TS. Je zegt dat ze in de zomermaanden wel het land opgaat. Met andere paarden? Hoe doen jullie dat dan allemaal? Een paard vergelijken met een hond, tja, dat zijn echt totaal verschillende dieren, hoor. ;)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:02

Misschien moet ik mijn mini shetlandveulen ook maar terug halen.....

HIj was voor mij ontzettend lief hier in de achtertuin, en mijn teckel vond hij ook wel leuk....
Hij is tenslotte pas 6/7 maanden dus ik kan hem het ook aanleren aan de riem mee te lopen 's avonds als ik de hond toch moet uitlaten.....

IK vond het namelijk zo gezellig :n