ervaring halen E-Rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:40

:\
Ik dacht even examen doen en volgende dag is rijbewijs wel klaar. 10 jaar terug had ik hem een paar uur na mijn examen al! Wat stom dat als het ergens centraal wordt gemaakt de wachttijd langer is en dat de prijs per gemeente verschilt!

donkey87

Re: ervaring halen E-Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:50

ik wil hem ook graag halen..maar het lijkt me wel heel erg moeilijk!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:36

Djilan schreef:
:\
Ik dacht even examen doen en volgende dag is rijbewijs wel klaar. 10 jaar terug had ik hem een paar uur na mijn examen al! Wat stom dat als het ergens centraal wordt gemaakt de wachttijd langer is en dat de prijs per gemeente verschilt!

Klopt, tegenwoordig moet je ook op je paspoort wachten in plaats van dat je het direct meekrijgt nadat het gemaakt is - de gemeentes kunnen/mogen dit niet meer zelf doen. Prijsverschillen per gemeente kunnen trouwens flink oplopen, ik woon nu in een relatief goedkope gemeente wat betreft die zaken.

Hopelijk heb jij je rijbewijs snel te pakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:58

Je kan em dezelfde dag nog ophalen hoor, je rijbewijs. Alleen betaal je er een flinke duit met geld extra voor. Ik vind het schandalig, iedereen wil zijn rijbewijs graag zsm hebben en het kan wel dus gewoon in 1 dag. Dan heb je al een belachelijke som betaald voor de rijlessen en het examen, naaien ze je ook nog eens met deze extra kosten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:00

Het kan ja, dezelfde dag. Daar betaal je voor omdat er extra kosten voor gemaakt moeten worden om dat ding op de plaats van bestemming te moeten krijgen. Zo werkt dat met die dingen, een koerier is ook duurder dan een postbode. Het is het een of het ander.
Laatst bijgewerkt door Karin op 20-07-09 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:01

Het is 2x zoveel :j..
Vind wel extreem hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:02

AronenLoutje schreef:
Ik ben geslaagd!!!!!!!! Ben echt superblij zeg, zag er zooo tegenop! Examen zelf was trouwens echt een eitje, hoefde alleen maar wagen aankoppelen, een bochtje achteruit, recht achteruit, snelweg op af paar kruisingen en klaar.
Tip : zeer optijd richting aangeven op snelweg en de juiste volgorde van aankoppelen aanhouden, daar heb ik pluspunten mee gescored!

Van harte gefeliciteerd! En dankjewel voor de tips :j

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:03

Vaak ligt het rijbewijs al de dag erna (soms 2 dagen) al klaar. Meestal zeggen ze dit er niet bij, omdat ze officeel niks mogen zeggen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:04

Omdat ze geen toezeggingen mogen doen die ze niet waar kunnen maken. Als jou verteld wordt dat je rijbewijs er morgen ligt, maar op het centrale productiepunt loopt men vertraging op, dan is jouw rijbewijs er morgen niet en dan sta jij morgen voor niets aan de balie. Vandaar dat er een veilige tijdsmarge wordt ingebouwd.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:50

*\o/*
Geslaagd :D Vanmorgen les gehad, Vanmiddag om 13.00 uur examen. Was met een 40 minuten al klaar incl de vragen vooraf en het aankoppelen :+
Nu snal pasfoto laten maken (wilde net al maar beide zaken in Velp dicht :( en dan naar gemeentehuis. Heb al geïnformeerd en BE staat al in het systeem!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:51

Kijk, daar doe je het voor. :D

Gefeliciteerd Djilan! Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:53

Dank u dank u!
Ben echt hyper! Heerlijk die vrijheid!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:58

Ik ga er ook maar eens snel voor sparen :j :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:15

Djilan schreef:
*\o/*
Geslaagd :D Vanmorgen les gehad, Vanmiddag om 13.00 uur examen. Was met een 40 minuten al klaar incl de vragen vooraf en het aankoppelen :+
Nu snal pasfoto laten maken (wilde net al maar beide zaken in Velp dicht :( en dan naar gemeentehuis. Heb al geïnformeerd en BE staat al in het systeem!

Gefeliciteerd :D *\o/*

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:53

Gefeliciteerd!!! Relaxed idee he, niet meer iemand te hoeven vragen om te rijden!

Djilan schreef:
*\o/*

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:31

:j Al reed ik nu wel al zelf met een gehuurde 1,5 paards trailer die ik met mijn auto zonder E mocht trekken, maar mag nu lekker met mijn zéér recentelijk gekochte 2-paards rijden. Wat een heerlijkheid!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:37

Gefeliciteerd!! Super :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:42

Allereerst aan alle geslaagden: gefeliciteerd! Iedereen die nog moet binnenkort: succes!

Even een vraagje tussendoor: wat vinden jullie van mijn dilemma:
Ik twijfel tussen eerst het rijbewijs halen zonder dat ik een trailer en trekauto heb of wachten (=sparen) tot ik een trailer met trekauto heb en dán pas m'n rijbewijs halen....In het eerste geval heb ik dat papiertje meteen op zak maar kan ik niet verder oefenen en ben ik bang dat ik het weer "verleer"; in het tweede geval kan ik meteen een startkaart aanvragen en wedstrijdjes gaan rijden...én oefenen met rijden, want dat zal ongetwijfeld nog moeten....

De lessen worden er niet goedkoper op.... Wat vinden jullie?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:09

Ik zou het nu halen. Tegen de tijd dat je dan een combinatie kunt gaan rijden mag je het in ieder geval al. En als je er eenmaal mee rijdt komt het allemaal wel weer boven :)

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:07

Zou het ook nu halen hoor, tis echt niet zo dat je straks niet meer weet wat je doet als je even niet gereden hebt zal vast wel goed komen! En joh dan ben je er maar vanaf, ik zat er zolang tegen aan te hikken.

lovessamson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:20

heb volgende week donderdag een proefles en waarschijnlijk daarna eind augustus in 1 dag oefenen en examen halen! heb er reuze zin in maar zie er toch ook wel tegen op! zou het zoooooo sonde van mn centen vinden als ik het niet haal! vooral op de spiegels rijden is toch nog een lastig puntje!

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:16

Ik heb vorige week een proefles gehad en mag 6 augustus op en daarvoor dan nog een paar uur oefenen. Ik zie er ook wel tegenop. Die proefles ging op zich wel redelijk maar inderdaad dat kijken. Hoop dat ik het in een keer haal maar ja dat zullen we zien.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:37

Ik mag 11 september op! 6 lessen van te voren en daarna heel hard duimen :D!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:11

Ik heb een spoedcursus gedaan en het niet gehaald. Het rijden zelf is geen probleem maar het achteruitrijden wel.
Krijg nu nog een ochtend les en dan moet ik weer op, ben benieuwd....

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:09

Vond dat ook een ramp, achteruit rijden :=.

Ben nog geen feeling van wanneer ik naar links moet draaien en wanneer weer naar rechts ;(