Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cerize schreef:@ Daffie: Stel dat je paard een verzekerde waarde heeft van 3000 euro en je hebt hem op de aller-uitgebreidste verzekering verzekert, dan betaal je 150 euro per jaar aan premie (ex ziektekosten).
Je kan je paard dan dus 20 jaar verzekerd hebben, zonder dat je de verzekerde waarde overschrijdt.
Maar zo zwart wit kan je het niet stellen.
ikke schreef:daffie1986 schreef:Bedankt voor de uitleg Cerize, maar dat verandert nog steeds niet mijn standpunt ben ik bang en ik heb idd ook altijd t idee dat dat wat ikke zegt nog waar is ook.
Been there.........
Cerize schreef:ikke schreef:Maar vertel er dan ook bij dat de meeste verzekeringen je buiten trappen wanneer het paard in de buurt van die 20 jaar komt!
Naar buiten trappen is weer zwaar van je overdreven Ikke. Maar ik vind het inderdaad niet verstandig om een 'normaal' paard lang te verzekeren. Hoop dat je dat uit mijn vorige posts hebt begrepen.
Cerize schreef:Maar jij bent zo anti-verzekering. Heb je dat bij alle verzekeringen of alleen bij paardenverzekeringen.
Je begrijpt toch hopelijk wel dat verzekeringsmaatschappijen op de één of andere manier winst moeten maken? Het zijn geen overheidsinstellingen hoor.......
Cerize schreef:@Bari: Fijn dat je zo tevreden bent met je verzekering. Alleen vergis jij je over de ziektekosten (je bent niet de enige hoor, in dit topic ben ik dit misverstand al regelmatig tegengekomen).
De percentage's vergoeding slaan altijd op de basisverzekering die uitkeert bij overlijden of blijvende ongeschiktheid, dus niet op de ziektekosten. Je ontvangt 85% vergoeding van de verzekerde waarde als je paard blijvend ongeschikt blijkt te zijn.
Wanneer je paard overlijdt door een ongeval of ziekte krijg je 100% van de verzekerde waarde uitgekeert.
Bari schreef:Cerize schreef:@Bari: Fijn dat je zo tevreden bent met je verzekering. Alleen vergis jij je over de ziektekosten (je bent niet de enige hoor, in dit topic ben ik dit misverstand al regelmatig tegengekomen).
De percentage's vergoeding slaan altijd op de basisverzekering die uitkeert bij overlijden of blijvende ongeschiktheid, dus niet op de ziektekosten. Je ontvangt 85% vergoeding van de verzekerde waarde als je paard blijvend ongeschikt blijkt te zijn.
Wanneer je paard overlijdt door een ongeval of ziekte krijg je 100% van de verzekerde waarde uitgekeert.
nej ik vergis me niet, want zodra ik kosten van behandeling maak moet ik een formulieren invullen en dan opsturen naar de VZ en word het grootste gedeelde uitbetaald voor de ziektekosten, ik heb dan ook niet een basis vz afgesloten maar dus ook voor ziektekosten.en het is dan 85 % van de behandelingskosten,de rest moet ik betalen.heb onlangs nog een ziek paard gehad, formulieren binnengekregen die de DA moet invullen over de behandeling en terugstuurd naar de VZ, die berekend wat ik van hun uitgekeerd krijg voor de gemaakte kosten.binnen 14 dagen stond het op m rekening.
. Nee hoor, dat zie ik helemaal niet zitten.

Cerize schreef:@ Ikke: Wil je mijn woorden niet verdraaien aub. Ik heb gezegd dat ik het niet verstandig vind om een 'normaal' paard jarenlang in dezelfde vorm te blijven verzekeren.
Nog even wat uitleg:
Je paard wordt nooit uit de verzekering 'geschopt', na het bereiken van een bepaalde leeftijd krijg je een aanbod van de maatschappij. Meestal wordt de verzekerde waarde verlaagd of een andere dekking voorgesteld.
Overigens staat dit in de verzekeringsvoorwaarden die je ontvangt wanneer je de verzekering afsluit of kan downloaden op de site van de maatschappij (of tussenpersoon!), dus je bent hier van tevoren van op de hoogte.
En ik ben het ook eens met Snoevie: een realistische afweging van risico's is zeer persoonlijk en voor iedereen anders.
).
. Snoevie schreef:mensen spreken ook over als je paard gezond is hoef je niet te verzekeren,maar ik heb juist zoiets van; niets is 100% te voorspellen,daarom ben ik wel blij met mij verzekering.
ieder zn ding!als je spaarpot groot genoeg is voor een uitgave als een koliekoperatie,prima toch
helemaal mee eens.