Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
romsaf schreef:Je wilde een mening...Dan geef ik je de mijne gebaseerd op al het voorgaande. Verkoop de Fjord, doe moeite om een goed tehuis te vinden en koop een braaf paard dat leuk kan springen. Persoonlijk ben ik van mening dat vooral de Fjord niet onder jou ambities moet lijden en zie ik de Fjord liever bij iemand die het dier helemaal geweldig vindt.
romsaf schreef:Je wilde een mening...Dan geef ik je de mijne gebaseerd op al het voorgaande. Verkoop de Fjord, doe moeite om een goed tehuis te vinden en koop een braaf paard dat leuk kan springen. Persoonlijk ben ik van mening dat vooral de Fjord niet onder jou ambities moet lijden en zie ik de Fjord liever bij iemand die het dier helemaal geweldig vindt.
maikeltje schreef:Jippie, de L van Levenslang na jarenlang geploeter voor dat arme beest die waarschijnlijk veel liever bosritjes loopt. Vraag je eens af ten koste van wat ze die fjord moet houden. Je moet ook aan die pony denken, die doe je er hoogstwaarschijnlijk niet echt een plezier mee om 'm week in week uit mee te slepen naar de springles en de springwedstrijden. Fjorden hebben over het algemeen toch een wat ander temperament.
cyrano schreef:romsaf schreef:Je wilde een mening...Dan geef ik je de mijne gebaseerd op al het voorgaande. Verkoop de Fjord, doe moeite om een goed tehuis te vinden en koop een braaf paard dat leuk kan springen. Persoonlijk ben ik van mening dat vooral de Fjord niet onder jou ambities moet lijden en zie ik de Fjord liever bij iemand die het dier helemaal geweldig vindt.
Je kan je eigen ambities ook aan de van het paard aanpassen.
cyrano schreef:romsaf schreef:Je wilde een mening...Dan geef ik je de mijne gebaseerd op al het voorgaande. Verkoop de Fjord, doe moeite om een goed tehuis te vinden en koop een braaf paard dat leuk kan springen. Persoonlijk ben ik van mening dat vooral de Fjord niet onder jou ambities moet lijden en zie ik de Fjord liever bij iemand die het dier helemaal geweldig vindt.
cyrano schreef:Moet het makkelijk zijn dan? Het gaat toch uiteindelijk om de uitdaging op wat voor paard je ook start.
. Maar paardrijden is al moeilijk genoeg, dus imo is er ook wel iets voor te zeggen om het jezelf niet moeilijker te maken dan noodzakelijk als je daar de mogelijkheid toe hebt.
). 
Guernica schreef:Precies. Geen paard is hetzelfde, als je gaat baseren wat een paard wil op de grond van ras is het einde zoek.
Als ze het echt een kans had gegeven, prima, dan had ik haar volkomen gelijk gegeven als de klik er niet was of als het gewoon niet lukte.
Maar om een hartstikke leuk bokkie weg te doen waar ook een behoorlijke emotionele waarde aan hecht omdat het, ik herhaal, misschien niet werkt gaat me gewoon wat te ver.
Vue schreef:maikeltje schreef:Jippie, de L van Levenslang na jarenlang geploeter voor dat arme beest die waarschijnlijk veel liever bosritjes loopt. Vraag je eens af ten koste van wat ze die fjord moet houden. Je moet ook aan die pony denken, die doe je er hoogstwaarschijnlijk niet echt een plezier mee om 'm week in week uit mee te slepen naar de springles en de springwedstrijden. Fjorden hebben over het algemeen toch een wat ander temperament.
Vue schreef:maikeltje schreef:Jippie, de L van Levenslang na jarenlang geploeter voor dat arme beest die waarschijnlijk veel liever bosritjes loopt. Vraag je eens af ten koste van wat ze die fjord moet houden. Je moet ook aan die pony denken, die doe je er hoogstwaarschijnlijk niet echt een plezier mee om 'm week in week uit mee te slepen naar de springles en de springwedstrijden. Fjorden hebben over het algemeen toch een wat ander temperament.
Wat zijn we weer lekker zwart wit zeg.
Fjorden kunnen niet springen en vinden het ook niet leuk, horen in de bossen en een bijv. kwpner vindt het wél leuk om 'week in week uit meegesleept te worden naar de springles en de springwedstrijden'?
Pannie schreef:cyrano schreef:
zou jij dat zelf kunnen? Ik niet nl
ik ben ook een wedstrijdruiter, maar mocht ik een paard hebben die dat niet leuk vinden, maar liever naar de bossen gaat, dan pech maar dan is het toch echt paard eruit.
IniminiLover schreef:omdat mijn oom is overleden vond mijn opa het moeilijk om hem weg te doen en heeft hem aanmij gegeven
Vue schreef:Pannie schreef:dat is dus echt ieder voorzich. ik heb een doel voor ogen wat ik wil nastreven, en als paard niet aan die verwachting kan voldoen..dan is dat voor mij idd een reden om iets anders te zoeken.
Alsof het een auto is.
Vue schreef:Pannie schreef:dat is dus echt ieder voorzich. ik heb een doel voor ogen wat ik wil nastreven, en als paard niet aan die verwachting kan voldoen..dan is dat voor mij idd een reden om iets anders te zoeken.
Alsof het een auto is.
czarina schreef:maikeltje schreef:Jippie, de L van Levenslang na jarenlang geploeter voor dat arme beest die waarschijnlijk veel liever bosritjes loopt. Vraag je eens af ten koste van wat ze die fjord moet houden. Je moet ook aan die pony denken, die doe je er hoogstwaarschijnlijk niet echt een plezier mee om 'm week in week uit mee te slepen naar de springles en de springwedstrijden. Fjorden hebben over het algemeen toch een wat ander temperament.
Dit is inderdaad erg kort door de bocht. Wie zegt dat fjorden het niet leuk vinden. Er zijn voorbeelden genoeg dat fjorden het wel degelijk leuk vinden om te springen en het ook goed kunnen.
Vooral fjorden willen dolgraag werken voor hun baasje, en als je het vertrouwen hebt gewonnen gaan ze zelfs door het vuur voor je.
maikeltje schreef:Over het algemeen wel ja. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Vandaar ook dat ze springgerichte paarden fokken die hun bouw mee hebben en hun temperament. En daar valt een fjord over het algemeen niet onder.
Citaat:Ja ik kan. De liefde voor mijn paarden gaat veel en veel verder dan de liefde voor mijn eigen ambities. Als hun gelukkig zijn ben ik dat ook