Een dier verkopen vind ik wel "raar" ja. Omdat het vaak zo makkelijk gaat. Het gaat niet om een ding , het is een dier hoor , ik vind het net een soort slavenhandel en ergens klopt het ook niet. En waarom verkoop je een dier ? Heb je er dan niet goed over nagedacht voordat je hem kocht ?
Als je een kind hebt dat niet helemaal is wat je ervan verwachtte of hoopte dan doe je het toch ook niet weg maar maak je er het beste van.
Kun je dat niet en zijn jouw wensen zo enorm belangrijk vergeleken met de behoeftes van het paard , dan kun je hem beter wegdoen ja , dan kan het dier elders een baasje treffen dat het WEL waardeert. Niemand heeft er wat aan als het baasje het paard niet waardeert.
Waar komt dat ineens vandaan , dat iemand zou denken dat een paard een mens harder nodig heeft dan andere paarden

Ik zie dat nergens staan hoor

Het geheel is juist zo belangrijk. Andere paarden waar sociale diepgang mee bereikt kan worden , maar met een mens is dat ook wel fijn.
Kinderen die van pleeggezin naar pleeggezin gaan vinden dat vaak ook niet zo geweldig , al zijn die mensen misschien allemaal wel heel leuk en lief.
Gewoon het feit dat je niks "vasts" hebt dat doet de diepgang de das om.
Als mensen denken dat ze het goed doen , wil het nog niet zeggen dat ze dat ook DOEN

Vaak weten mensen hun eigen straatje aardig schoon te praten en hun geweten prima te sussen.
Zo van : mijn ouwetje moest weg want ik had hem niks meer te bieden , ik heb hier maar 5 stallen en die staan allemaal vol , waar moet hij dan staan ??
Of : ik kan geen 2 paarden betalen en m'n nieuwe paard staat al in mijn stal...
Lekker makkelijk , eerst dat ouwe paard eruit halen , bewust wat nieuws erin zetten , en dan het voor jezelf recht gaan lopen praten dat je geen geld of plek hebt

Feit blijft toch dat je je verantwoordelijkheid niet neemt en niet zelf het pensioen van je paard verzorgd , maar het lot van het dier in andermans handen legt en het dier dus "afstoot" en maar hoopt dat het goedkomt. Niet vanwege tijdgebrek , niet vanwege geld- of ruimte-gebrek , maar omdat het dier plaats moet maken voor een nieuwe tijdelijke topper.
Dat is gewoon niet netjes naar het oude paard toe.
Als een kerel van 50 zijn op zich hele fijne vrouw en kinderen opzij zet , met wie die het gewoon leuk had en was gewoon een fijn gezin , en ervandoor gaat met een jong ding van 20 omdat hij zijn vrouw toch een beetje hangerig gaat vinden na 3 zwangerschappen en de jaren gaan tellen , dan spreken we schande

Of als een werkgever een werknemer van 60 , die al vanaf zijn 25e daar goed zijn werk doet , ineens ontslaat met een belachelijke reden waardoor het pensioen flink in de problemen komt... zo zijn er nog meer situaties van profiteren van de beste jaren en daarna "afdanken".
Gelukkig houden veel mensen hier dan nog wel een heel stikt oogje in het zeil dat het ECHT wel goed gaat met het dier , dat is dan nog het minste dat je kan doen

Ook als je toch niet klikt en geen manier kan vinden om het voor allebei toch leuk te maken , neem dan tenminste de moeite en je verantwoordelijkheid door er een zo goed mogelijk plekje voor te zoeken , en het dier niet aan de eerste de beste mee te geven zodat je weer geld en een lege stal hebt voor een ander paard....