Dus mijn tip:
GA NOOIT ZONDER AUTO ERVOOR IN DE TRAILER
Je paard houdt een trauma over aan de gevolgen en zal nooit meer in de trailer gaan- of je moet echt een durfal hebben..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Huertecilla schreef:Je mag op de snelweg rijden als je 60 kán en er is geen minimumsnelheid vanwege wind, hellingen, regen, mist, sneeuw etc.
Van Amsterdam tot Algeciras rijden´s zomers tallozes voertuigen fors langzamer dan 80. In NL, in België, in Frankrijk, in Duitsland en óók in Spanje. Dat is in al die landen toegestaan zo lang de daklast, kogelbelasting, voertuiggewicht, treingewicht etc,. niet overschreden wordt.
Huertecilla schreef:Je wíl wellicht iets niet begrijpen Ikke. Dat onbegrip is niet exclusief voor jou helaas. Dat gaat bij het verhogen van de maximum snelheid alleen maar groter worden.
Je mág 80 met een aanhanger, dat hoéft niet![]()
hc

En vanaf mei 2009 mag je gewoon legaal met de vrachtwagens mee en riskeer je geen boete meer want de maximum snelheid voor aanhangers gaat van 80 naar 90. ikke schreef:Waarom zou ik geen 80km/h rijden??
Huertecilla schreef:ikke schreef:Waarom zou ik geen 80km/h rijden??
Dat is de vraag niet Ikke. De vraag is waarom wel?
Als iedereen in de sloot spring, spring jij er dan achteraan?
Snelheid bepaalt de ernst van de gevolgen bij een ongeval. Prima reden om zo hard te rijden als jij voor jouw combinatie onder de gegeven omstandigheden veilig acht. Als dat 70 is, is dat 70. Dat is geen gevaar op de weg. Het gevaar zijn de haasters. Geef díe een veeg uit de pan dan! Of telt dat alleen als je met jouw paard op de openbare weg rijdt en dan vindt dat jij het recht heb om op het fietspad te rijden omdat er door ánderen op de weg dan ineens wél te hard gereden word?!
Goederen vervoer over de weg, vrachtwagens, zijn een compromis met de verkeersveiligheid vanwege het economisch belang.
Laat dit in vredesnaam geen drogreden zijn om bestuurders te dwingen de máximum snelheid te rijden, in de sloot te springen om geen andere reden dan dat anderen daarin willen springen.
hc
Anne_GTI schreef:En vanaf mei 2009 mag je gewoon legaal met de vrachtwagens mee en riskeer je geen boete meer want de maximum snelheid voor aanhangers gaat van 80 naar 90.
Persoonlijk vind ik dat een hele goede zaak. Ik rijd regelmatig achter een kennisje aan die zich exact aan de snelheid op de teller houdt. Bij elke vrachtwagen die passeerd zie je de combinatie een zwieper maken en het paard springen in de trailer. Juist omdat het paard gaat hupsen durft zij niet harder omdat ze al een keer geschaard op de vluchtstrook heeft gestaan na zo'n actie.
ikke schreef:Waarom zou ik op een totaal verlaten snelweg met 10km+ zicht niet gewoon veilig 80km/h kunnen rijden? Waarom kan ik niet gewoon veilig met de stroom mee 80km/h rijden?
DendroFleur schreef:En nog kan je niet overal op voorbereid zijn en zit je soms met kromme tenen.
DendroFleur schreef:Toch heb ik vaak het gevoel dat ik in een stroom rij. Zeker op de 1e baan tussen vrachtwagens. Die rijden vrij gelijkmatig en auto's die invoegen willen er vaak snel tussenuit zodat de ruimte voor je vrij leeg blijft.
Als mijn vrachtauto leeg is rij ik ook anders dan wanneer ik met een vloeibare lading met een treingewicht van 50000kg onderweg ben.
) maar onder normale omstandigheden, als het verkeer gewoon doorrijdt, d.w.z. de personenauto's rond 120 en vrachtwagens tegen de 90, ben je m.i. met 60km/u. een gevaar op de snelweg en hoor je daar niet thuis.
Huertecilla schreef:Het wordt wel steeds duidelijker waar de oorzaak van veel ongelukken ligt
yarrah schreef:Huertecilla schreef:Het wordt wel steeds duidelijker waar de oorzaak van veel ongelukken ligt
eeehhh,.. ik weet het, ik weet het..... niet voorzeggen... eheh...Mensen die met 60km pu over de snelweg sukkelen? En daardoor ergenis veroorzaken bij medeweggebruikers?
Othello_ schreef:Oke... Als we uit de discusie zijn, kan iemand het me nog even uitleggen, ik snap er ondertussen niks meer van..
Dit ALS de combinatie dat al haalt.
je hebt gelijk 
KiWiKo schreef:wat dat betreft ben ik een redelijk truttige chauffeur met een combinatie........ en heb ik nooit haast...... alle tijd van de wereld