Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marcella_e schreef:Silly1972 schreef:Ik wil niet weten wat zoiets kost haha.
Maar niemand ervaringen met de mitshubitshi outlander?
Weet wel al (het is een diesel) dat de wegenbelasting 570,- p.m. is. Voor mij ronduit onbetaalbaar! hahaha gelukkig kan hem lenen!
Marcella_e schreef:FahyaFemke schreef:Ik reed met een Suzuki Vitara met mn 1,5 paardstrailer. Die mogen 1450 trekken, en de trailer was teruggezet op totaal 1040 ofzo dus kon je ook nog zonder E met de combinatie rijden (vitara weegt ook zoiets).
Met mijn trailer hoef ik niet per se op zoek naar een auto die 1600 kan trekken. 1300 is prima. ik rijd met een pony in de trailer dus geen zwaargewichten.
dat kan maar dan moet je terug laten wegen. Als je E hebt hoeft dat weer niet.
chantalhaf schreef:Theoretisch wel, mits aan enkele voorwaarden wordt voldaan:Hallo allemaal, sorry dat ik even kom binnenvallen! Wilde vragen of iemand hier ervaring heeft met een 1.5 paard trailer achter een Nissan tino? Als ik het goed heb kan deze auto max 1250 trekken. Met een 1.5 paards trailer en een E-pony zou dit moeten kunnen toch?
Silly1972 schreef:Marcella_e schreef:
dat kan maar dan moet je terug laten wegen. Als je E hebt hoeft dat weer niet.
Maar stel je auto mag 1500 trekken en je hebt een trailer die max laadgewicht heeft van 1600 kg, moet je hem dan terugkeuren naar die 1500?
ivy_power89 schreef:das toevallig, zoek functie gebruikt om te kijken welke auto's de bokkers van tegenwoordig gebruiken voor hun trailers, en dan is er een algemeen topic!
Als het financieel haalbaar is, gaan wij volgend jaar voor de nieuwe ford focus, en of de hyundai i40.
Beide auto's mogen 1500 kilo trekken,
Het heeft verder geen haast, paardje is pas een jaar oud, maar aangezien wij via financial lease zitten en volgend jaar onze auto moeten gaan inleveren (en nee achter een fordje KA past geen trailer) is het toch wel handig om mij alvast een beetje in te lezen over de mogelijkheden
(al duurt het nog een jaar!)
Ennn belangrijkste, ik moet ook mijn E gaan halen, al gaan er verhalen de rondes, dat je die vanaf volgend jaar (of het jaar erop?) niet meer nodig hebt?
Marcella_e schreef:lager je auto moet namelijk zwaarder zijn dan de trailer en max laadvermogen (alleen als geen E hebt he) heb je wel E dan telt het gewicht van de trailer en het daadwerkelijk geladen vermogen
Silly1972 schreef:Marcella_e schreef:lager je auto moet namelijk zwaarder zijn dan de trailer en max laadvermogen (alleen als geen E hebt he) heb je wel E dan telt het gewicht van de trailer en het daadwerkelijk geladen vermogen
Ik heb mijn E dus ik mag gewoon een auto met max trekgewicht van 1500kg een trailer van 1600kg laadgewicht trekken. Daadwerkelijk gewicht komt ruimschoots onder de 1500 kg nl.
Silly1972 schreef:Ivy, met een klein beetje oefenen heb je binnen een dag je E binnen, hoeft niet zo duur te zijn als je het bv via vakantieveilingen doet, en je bent dan een stuk zekerder met rijden, en dat gepuzzel met gewichten enzo heb je dan ook niet meer dus dat scheelt een hoop.
MarjanB schreef:@rumpleteaser Ik heb een golf diesel die trekt het ook fijn en is ook zuinig, met trailer rijd ik ongeveer 1 op 15 zonder 1 op 19De mijne mag 1400kg trekken.
Wat betreft terug keuren en E rijbewijs: Ik heb de trailer terug laten keuren naar 1200kg mn auto weegt 1201 en mag 1400 trekken. Ik heb geen E rijbewijs (mag zo rijden met combinatie). Ik heb wel veel met trekkers en grote kippers gereden en ben dan ook wel handig met achteruitrijden en anticiperen op ander verkeer. Mijn vader is de eerste keer mee geweest (die heeft alle rijbewijzen) en heeft me nog een paar kleine tips gegeven wbt schakelen.