Cinnepin schreef:Ik heb niet over alles zelf doen, dat lukt met een baan niet, maar ik bedoel meer dat er mensen zijn die echt alles door stalhouder willen laten doen en zelf alleen komen om te rijden
Wie zijn dat dan? Ik ken ze niet, namelijk.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buxy schreef:Cinnepin schreef:
Nou helemaal eens hoor, als alles voor je gedaan moet worden moet je er ook voor betalen, daar is niks geks aan.
Werk jij niet?
ruitje schreef:Even over doe het zelf/aan huis/volpension.
Het lijkt dan soms te gaan om: ik hang dat extra voernet zelf wel op om 20.00.
Maar er zit heel veel werk in 'onzichtbare zaken' . Dat voer, dat is er 'gewoon' als je ergens in pension staan. Mijn broer is de afgelopen week dagelijks( ! ) aan het bellen met verschillende leveranciers, er is namelijk slecht aan hooi te komen.
Of, om 22.00 in de avond slaat een paard een waterbak van de muur waardoor je s'avonds de situatie veilig moet maken, in de ochtend de boel kan repareren en groot uitmesten. Klant komt aan om 10.00 in de ochtend en 'alles is gewoon.'
Je kan niet zwart/wit zeggen: een uur reistijd per dag win ik makkelijk terug. Want als je ze aan huis heb, moet je echt ineens een hoop doen waarvan je niet wist dat het erbij hoorde.
Ik kan mij alleen voorstellen dat het dan alles helemaal op je eigen manier kunnen doen, opweegt tegen het meer uren kwijt zijn. Dat is qua stress wel veel waard denk ik
prompter schreef:Nou ik heb wel een idee, daarom zou ik geen paarden aan huis willen. Je kunt nog geen weekendje weg zonder van alles te moeten regelen. Altijd dankbaar geweest voor de goede zorgen van mijn stalhouders in de loop der jaren!
Pantykous schreef:Ik moet er niet aan denken om ze aan huis te hebben. Ja als ik een dikke prijs had gewonnen en niet hoefde te werken en 0 zorgen over geld.
Altijd zeer dankbaar geweest voor de stalhouder.
Popstra schreef:Pantykous schreef:Ik moet er niet aan denken om ze aan huis te hebben. Ja als ik een dikke prijs had gewonnen en niet hoefde te werken en 0 zorgen over geld.
Altijd zeer dankbaar geweest voor de stalhouder.
Dan wil je ze nog niet aan huis mits je heel fijn personeel hebt die alles doen zoals jij dat wil
Babootje schreef:Verboon in Schipluiden is ook niet om die reden gestopt.
Cinnepin schreef:Ik heb niet over alles zelf doen, dat lukt met een baan niet, maar ik bedoel meer dat er mensen zijn die echt alles door stalhouder willen laten doen en zelf alleen komen om te rijden..Dan vraag ik me dus echt af, waarom heb je een paard? Je neemt toch ook geen hond om hem door de buurman uit te laten?
prompter schreef:Nou ik heb wel een idee, daarom zou ik geen paarden aan huis willen. Je kunt nog geen weekendje weg zonder van alles te moeten regelen. Altijd dankbaar geweest voor de goede zorgen van mijn stalhouders in de loop der jaren!
Buxy schreef:Cinnepin schreef:
Nou helemaal eens hoor, als alles voor je gedaan moet worden moet je er ook voor betalen, daar is niks geks aan.
Werk jij niet?
Buxy schreef:Waarom zou ik niet werken?
Ik heb gewoon een vaste baan van 40 uur bij mn werkgever.
Daarnaast een kleine pensionstal (6 paarden), 2 eigen paarden en daarnaast geef ik nog 2 avonden rijlessen.
Wij beginnen s morgens om half 7 met hooi voeren en s avonds om half 10 de laatste ronde. Oftewel werk genoeg.
Fly_high schreef:Babootje schreef:Verboon in Schipluiden is ook niet om die reden gestopt.
Daar staan nog steeds mensen in pension, alleen via zo'n vage paardentrainster... Dus ze verhuren het per cluster afaik, minder gedoe met mensen en wel hetzelfde geld binnen gok ik?
Buxy schreef:Overdag staan ze buiten, dan hebben ze s zomers gras en s winters slowfeeders met hooi.
Wij voeren half 7 hooi, half 8 krachtvoer en dan naar buiten.
En dan rond 18 uur (s zomers vaak wat later) gaan ze naar binnen krijgen ze hooi en krachtvoer en rond half 10/10 uur laatste ronde hooi en krachtvoer.