Ik heb gewoon geluk dat we zo'n auto hebben voor de trailer. Mijn vriend is hem nodig voor het werk wat hij doet en ja, dat ie dan de trailer kan trekken is wel mooi meegenomen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rumpleteaser schreef:Wie wil er met mij meedenken.....?
Gezocht: tweedehands auto (merk) voor een 1,5 paardstrailer.
Trailer + paard max 1.300 kg (specificaties van de trailer)
Ik beschik over een E-rijbewijs.
Budget voor de auto: geen ideeonder de € 5.000,- zeker.
We zijn niet handig qua klussen; dus heel graag een betrouwbare auto
We moeten er ook normaal mee over de weg kunnen, liefst dus geen slurper of stijf offroad-ding.
Zelf denken we aan misschien een Volvo, bijvoorbeeld de S40.
Wie heeft tips m.b.t. merken/ modellen?
Rumpleteaser schreef:@ Marcella_e: Dank je wel!
- Is de Impreza nog wel een beetje onderhoudsvriendelijk als ze op leeftijd zijn?
- Ben zelf fan van de Forester, maar ben bang dattie een beetje te zwaar/ niet zuinig genoeg is...
FahyaFemke schreef:Ik reed met een Suzuki Vitara met mn 1,5 paardstrailer. Die mogen 1450 trekken, en de trailer was teruggezet op totaal 1040 ofzo dus kon je ook nog zonder E met de combinatie rijden (vitara weegt ook zoiets).
Met mijn trailer hoef ik niet per se op zoek naar een auto die 1600 kan trekken. 1300 is prima. ik rijd met een pony in de trailer dus geen zwaargewichten.
Marcella_e schreef:FahyaFemke schreef:Ik reed met een Suzuki Vitara met mn 1,5 paardstrailer. Die mogen 1450 trekken, en de trailer was teruggezet op totaal 1040 ofzo dus kon je ook nog zonder E met de combinatie rijden (vitara weegt ook zoiets).
Met mijn trailer hoef ik niet per se op zoek naar een auto die 1600 kan trekken. 1300 is prima. ik rijd met een pony in de trailer dus geen zwaargewichten.
dat kan maar dan moet je terug laten wegen. Als je E hebt hoeft dat weer niet.