Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cp112 schreef:Jeetje, ik stond er toevallig van de week nog naast. Vind het best een leuke auto. Maar had toch wel gedacht dat ie wel 2000 mocht trekken.
De Tucson bijv is zo'n beetje zelfde kaliber. Of de Touran, en die mogen ook 2000 trekken....
Had meer verwacht, valt weer tegen dus
josie schreef:Hangt van de uitvoering af hoeveel een auto mag trekken............
RAV4 weegt met een 2 liter motor gemiddeld 1450 kg en mag 2000kg trekken, kogeldruk is 80 kg, verdere specificaties kan je vinden op bv. autotrack of autotrader e.d..
cp112 schreef:Ik heb ook geen Erijd nooit lange stukken. Maar wel ff naar de DA of naar de manege in de buurt, meestal met de Hi-lux ervoor omdat die combinatie mag. Maar ook wel eens een paard met koliek moeten vervoeren en toen was mn vriend met de hi-lux weg. Ja dan de BMW ervoor en rijden maar.
Moet toch eens mn E gaan halen. Als ik zie hoe sommige mensen met een E rijden, en dan vooral achteruit etc... Een aanfluitingDan red ik dat ook wel in een daggie als dat de standaard is
Eirikur schreef:cp112 schreef:Ik heb ook geen Erijd nooit lange stukken. Maar wel ff naar de DA of naar de manege in de buurt, meestal met de Hi-lux ervoor omdat die combinatie mag. Maar ook wel eens een paard met koliek moeten vervoeren en toen was mn vriend met de hi-lux weg. Ja dan de BMW ervoor en rijden maar.
Moet toch eens mn E gaan halen. Als ik zie hoe sommige mensen met een E rijden, en dan vooral achteruit etc... Een aanfluitingDan red ik dat ook wel in een daggie als dat de standaard is
Forget it but. De combinatie mag dan misschien wel, maar jij mag daar niet mee rijden. Zonder E ga je namelijk nat op het laadvermogen van de hilux. Dat moet je meerekenen in het sommetje waarmee je onder de 3500 kg moet blijven. Weet niet wat voor bouwjaar en type hilux je hebt, maar zo'n ding heeft zomaar 8 à 900 kilo laadvermogen. Ff grofweg 1500 kilo hilux erbij en 1500 voor een 1½-paards cq. 2000 voor een 2-paards en je gaat met je theoretische maximale treingewicht dik en dik over de 3500 heen. Dus rijd je zonder het te beseffen onverzekerd in de rondte. Dat je het maar ff weet.
Gribeltje schreef:Hoi, ik rijd met een toyota RAV 4. Mag 1500 kg trekken.
Ik heb een 2 paards trailer (westfalia), maar neem telkens maar 1 paard mee.
(Voor meerdere heeft mijn vader een zwaardere auto, mercedes Eklasse 250 en een vrachtwagen dus dat komt in orde.)
Ikzelf heb niet voor een zwaardere auto gekozen,
RAV 4 rijd super, niet te veel electronische opties! En is vrij zuinig : Rij 30 000 à 35 000 km per jaar...
djuno schreef:Eigenlijk is het best krom....de meesten hier (met alleen B) zullen een combinatie met 2 vingers in hun neus perfect rondsturen maar .....mogen dit niet. Ik kan/durf het niet maar ik mag het wel omdat ik wel E achter B heb....en dan kraait er geen haan naar. Zou mezelf niet graag tegenkomen....maar gelukkig hoef ik ook niet want hubbie rijdt altijd.
sflj schreef:Ik doelde meer op het feit dat zo iemand niet verzekerd is. En maar weinig mensen betalen de schade in zo'n geval zelf.