Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Romanoff schreef:Dat kan ook nog.
Mijn ouders hebben ook altijd op LPG gereden, ook nog nooit problemen gehad hoor!
Maar om hier uberhaupt gas te tanken moet ik 8 km omrijden..![]()
Dus dan liever diesel, en dat bevalt me ook prima
djuno schreef:Waar kan ik zien of de kogeldruk daadwerkelijk ook op onze trekhaak van toepassing is. In de autopapieren staat dat wij een druk mogen hebben van 93 kg....maar onze trekhaak lijkt mij jonger dan de auto....m.a.w. hij is er later onder gezet. Althans dat denk ik of ze hebben de trekhaak amper tot nooit gebruikt.
amber2202 schreef:Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar...
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Wij willen een nieuwe auto gaan kopen en nu ben ik een beetje aan het kijken naar een auto die een 2 paardstrailer kan trekken met min. 1 paard erin..
Maar ik kan nergens echt duidelijk vinden hoeveel je auto moet kunnen trekken ??
en dan nog een vraag, wat is het verschil tussen geremd en ongeremd ???? (is dat wat je zonder E en met E mag trekken met de auto ?)
Ben nu beetje terecht gekomen op de Dacia auto's.. Ook heb ik gekeken naar de Skoda Fabia Combi en een polo bluemotion..
Hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen over hoeveel je auto moet kunnen trekken voor een 2 paardstrailer met 1 paard en hoeveel voor met 2 paarden
Dan kan ik wat meer kijken welke auto's voor een leuk prijsje ik toch de weg op zou kunnen, scheelt een hoop geregel voor wedstrijden etc.
Alvast Bedankt voor jullie reacties ! (reacties via PB mogen ook)
amber2202 schreef:Ben me er wel van bewust dat ik zonder E niet kan vervoeren
maar begreep niks van dat ongeremd en geremd
maar het is nu wel wat duidelijker allemaal..
maar ooit heb iko ok wel eens gehoord dat de politie uitgaat van het max. laadvermogen van de trailer ?
Maar als ik dus een auto heb die geremd 1500 kg mag trekken kan ik met een 2 paardstrailer 1 paard vervoeren ?
Romanoff schreef:ikke schreef:Als je voldoende km maakt, is er niks mis met een Diesel. Met amper 7000km per jaar wordt het toch wat lastiger, dus rijdt ik gewoon benzine.
Ik had vorig jaar bijna 18.000 km er op zitten![]()
Dus dat zit wel snor
Silly1972 schreef:Marcella_e schreef:je E kan je in een dagje halen, kost 500,00 dus is te doen (als je in 1 x slaagd) dat weet je dat je altijd goed zit met wat voor combinatie dan ook. Ik ben blij dat ik het gedaan heb
Tegenwoordig kan het bijna voor de helft via Groupon of Vakantieveilingen
cp112 schreef:Ik heb ook geen Erijd nooit lange stukken. Maar wel ff naar de DA of naar de manege in de buurt, meestal met de Hi-lux ervoor omdat die combinatie mag. Maar ook wel eens een paard met koliek moeten vervoeren en toen was mn vriend met de hi-lux weg. Ja dan de BMW ervoor en rijden maar.
Moet toch eens mn E gaan halen. Als ik zie hoe sommige mensen met een E rijden, en dan vooral achteruit etc... Een aanfluitingDan red ik dat ook wel in een daggie als dat de standaard is
Marcella_e schreef:cp112 schreef:Ik heb ook geen Erijd nooit lange stukken. Maar wel ff naar de DA of naar de manege in de buurt, meestal met de Hi-lux ervoor omdat die combinatie mag. Maar ook wel eens een paard met koliek moeten vervoeren en toen was mn vriend met de hi-lux weg. Ja dan de BMW ervoor en rijden maar.
Moet toch eens mn E gaan halen. Als ik zie hoe sommige mensen met een E rijden, en dan vooral achteruit etc... Een aanfluitingDan red ik dat ook wel in een daggie als dat de standaard is
het is net zoals met een normaal rijbewijs je leert het pas door te doen.
cp112 schreef:Marcella_e schreef:
het is net zoals met een normaal rijbewijs je leert het pas door te doen.
Ja klopt. Ik heb het mezelf geleerd. In het weiland, wat pionnen/boomstammen, en er achteruit tussendoor. Scheelt wel of je er van nature wat gevoel voorhebt of niet. Sommige mensen kunnen het na jaren nog steeds niet. T'is ook een kwestie van durven en gewoon dom doen.
Met een enkelasser vind ik veel lastiger, die schaart een stuk sneller.
loulou schreef:hier in de buurt biedt een rijschool dagcursussen aan voor 395. ik heb soms het idee dat je E rijbewijs halen goedkoper is geworden, ik heb destijd ook 500 euro betaal voor een dagcursus. ik heb daarvoor wel al geoefend op een rustig industrieterrein met achteruit rijden en bochtje achteruit. als ik dat niet had gedaan dan geloof ik niet dat ik het in één dag had gehaald.
het omslagpunt voor diesel ligt inderaad rond de 20.000 km per jaar. maar het zal ook per auto verschillen wanneer je goedkoper uit bent.
ik rij zo'n 35.000 per jaar dus bij mij is het zowiezo goedkoper.