Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miran schreef:Zullen er echt mensen voor een dure stal kiezen en dan hun paard zonder water laten staan? Niet die euro per dag willen betalen en dan te beroerd zijn om het zelf te doen? Ik vraag het me af.
Ik zit in dezelfde regio en ik hoor verder niets negatiefs over deze stal.
Celebi schreef:Bij een dure grote stalling verwacht je denk ik eerder dat zoiets gewoon geregeld is en inbegrepen zit.
DuoPenotti schreef:en dan heb je mensen die het niet doen....
Miran schreef:Zullen er echt mensen voor een dure stal kiezen en dan hun paard zonder water laten staan? Niet die euro per dag willen betalen en dan te beroerd zijn om het zelf te doen? Ik vraag het me af.
ruitje schreef:Je kan het ook andersom zien: de stal geeft jou de kans om te bezuinigen door zelf je waterbak te vullen.
Sky_As schreef:Gini schreef:Zo dankbaar dat mijn stalhouder geen onderscheid maakt daarin. Paarden op haar terrein moeten het tiptop hebben. Ze had ook haar schouders kunnen ophalen en mijn paard met 35 graden onder deken kunnen laten staan zweten. Doet ze niet, de engel. Toen ik aankwam op stal om deken uit te doen, had zij dat al gedaan. Love her!
Snap heel goed dat ik daar enorm dankbaar voor mag zijn. Laat ik haar vaak genoeg weten en voelen en zij doet het dan af alsof het doodnormaal is en dat ik niet zo gek moet doen. De dag dat zij stopt met stalling is de dag dat ik stop met paarden hebben.
Nu is het natuurlijk een beetje uit verband. Want natuurlijk met 35 graden en zweetende paarden etc. denk je mee als pensionhouder.
Maar ik had het nu over structureel, dus echt zeer regelmatig dekens moeten wisselen.
En dan heb ik het niet over een stal met 5 of 10 paardjes.
Maar laat ik het anders stellen....hoe zou jij het vinden als er vanaf nu op jouw stal verwacht wordt, dat jij als pensionklant iedere ochtend en avond naar stal komt, om bij 30 paarden dekens op en af te doen?
Want dat is een beetje het punt.
Natuurlijk is 1 of 2 dekens afdoen geen probleem...net zo goed, als dat het tijdens extremen geen probleem is om dingen te doen om het de paarden zo comfortabel mogelijk te maken.....
Het moet alleen wel uit kunnen blijven....En sommige hebben het erover dat je de tijd niet zou mogen rekenen.... dat is misschien zo als je het enkel voor jezelf doet.
Maar als ik dag in, dag uit bij alle paarden bij ons op stal de dekens moet komen verwisselen (2 keer per dag), dan zou ik ook een andere stal zoeken.
Je wilt natuurlijk een beetje een balans tussen service bieden en de paarden top verzorgen EN ook zorgen dat wanneer je er geld aan over moet houden, en dat is nu eenmaal als je een pensionstal hebt, dan is vaak toch wel het doel dat je er iets aan over houdt (en niet alleen maar hoofdpijn....
ruitje schreef:Dat kan ik dan weer niet uit handen geven, bepaalde dingen doen wij gewoon zelf, want het is een grotere ergernis een ander achterna te zitten dan het te doen
Babootje schreef:Miran schreef:Zullen er echt mensen voor een dure stal kiezen en dan hun paard zonder water laten staan? Niet die euro per dag willen betalen en dan te beroerd zijn om het zelf te doen? Ik vraag het me af.
Ik heb juist het idee dat je dat meer tegenkomt bij goedkopere stallen. Of stallen waar paarden 24/7 of hele dagen buitengang hebben. Dan komen eigenaren soms ook gewoon weken niet. Want het paard komt er toch uit.
Ik zie dat in ieder geval bij ons niet. Er staan gewoon mensen die serieus met hun paard bezig zijn, en inderdaad wel wedstrijd gericht met een enkele recreant ertussen.
Celebi schreef:@Lieser Nee maar in principe zouden de uren van de pensionhouder wel betaald worden door de eigenaren van de paarden, verrekend in het stalgeld. Dus die doen dat als baan, of naast een andere baan als je pensionstal te klein is om er echt van te kunnen leven. Dat is anders dan een paardeneigenaar die gewoon een (fulltime) baan heeft en daarnaast al die klussen doet.
Zonnetje81 schreef:Op je eigen stal doe het zelf wordt het een grote puinzooi. Die stallen die dat doen zijn altijd een bende.