Silly1972 schreef:oke, maar ach daar deal je wel mee denk ik, zolang hij maar genoeg open kan om je zadel eruit te halen lijkt mij
Noppes, je kon juist met een arm in de koffer. Ik denk dat de deur +/- 20 cm open kon.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammy_xxs schreef:Oh dat is wel weinig! Had ik niet verwacht. Maar wat gebeurd er als je zwaarder gaat trekken?
Silly1972 schreef:Sammy_xxs schreef:Oh dat is wel weinig! Had ik niet verwacht. Maar wat gebeurd er als je zwaarder gaat trekken?
Geen idee, volgens mij trek je dan de motor op een gegeven moment kapot, plus dat je voorkant omhoog komt en je gewoon geen grip hebt op de weg.
Dat is tenminste wat ik me hebt laten vertellen, misschien dat iemand anders het beter weet.
ikke schreef:Silly1972 schreef:Hoeveel power zou het moeten hebben voor bv een1,5 paards trailer?
Altijd meerMaar als je je richt op 100 - 120pk en zo'n 250Nm; ergens bij de 2500 - 3500 toeren dan hoef je niet bang te zijn dat je power te kort komt als je je eens uit de voeten wil maken.
Silly1972 schreef:ikke schreef:Altijd meerMaar als je je richt op 100 - 120pk en zo'n 250Nm; ergens bij de 2500 - 3500 toeren dan hoef je niet bang te zijn dat je power te kort komt als je je eens uit de voeten wil maken.
250nm bij 1800 is dat beter of juist slechter?
Silly1972 schreef:inderdaad een diesel haha
116pk dus dat is niet super veel, maar te doen
Gaat trouwens om de RAv4 Diesel
ikke schreef:Silly1972 schreef:inderdaad een diesel haha
116pk dus dat is niet super veel, maar te doen
Gaat trouwens om de RAv4 Diesel
Voor een RAV4 is dat prima.
Andere aandachtspunten van de RAV, in combi met een trailer, zijn al even langs gekomen; onderschat dat niet.
Controleer in hoeverre die punten voor jouw situatie van belang zijn.
Technisch is het verder een prima autootje, dat best in staat is een trailer rond te zeulen.
Romanoff schreef:Zo ik kom ook even binnenvallen.
Ik wil straks een 1 1/2 paards trailer.
En ik wil graag een Volvo S60 (rond de 165-182 PK, hangt van de uitvoering af)
Trekgewicht is 1600 kg
Koppel : 340 nm / 1750 tpm
Maar kan nergens de kogeldruk vinden, zag wel op een site MAX 80 kg staan..
Kan deze combinatie dan een beetje netjes op de weg of??
Ik zie de bomen door het bos niet meer..
Romanoff schreef:Zo ik kom ook even binnenvallen.
Ik wil straks een 1 1/2 paards trailer.
En ik wil graag een Volvo S60 (rond de 165-182 PK, hangt van de uitvoering af)
Trekgewicht is 1600 kg
Koppel : 340 nm / 1750 tpm
Maar kan nergens de kogeldruk vinden, zag wel op een site MAX 80 kg staan..
Kan deze combinatie dan een beetje netjes op de weg of??
Ik zie de bomen door het bos niet meer..
Silly1972 schreef:Ik heb die andere zweed, op lpg, maar vraag meer af hoe het nu met onderdelen gaat nu er niet meer geproduceerd word. En nu is hj nog iets waard.
Staat ook best wat kms nu op de teller.
Merk ook dat lpg wat onderhouds gevoeliger is.
Vandaar dat ik maar eens op zoek ga naar een andere auto
Romanoff schreef:Met andere zweedse merk bedoel je een Saab?
Mijn automannetje raad mij nieuwere auto's op LPG af, hij ondervind daar veel storingen in en ind wat onderhoudsgevoelig.
Hij raad meer diesel aan, ook omdat ik er dus een trailer achter wil hangen.