[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:00

Silly1972 schreef:
oke, maar ach daar deal je wel mee denk ik, zolang hij maar genoeg open kan om je zadel eruit te halen lijkt mij


Noppes, je kon juist met een arm in de koffer. Ik denk dat de deur +/- 20 cm open kon.

Silly1972

Berichten: 14973
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:46

hmm das minder inderdaad, zal ik eens goed op letten
Verder nl wel een goede auto volgens mij

Silly1972

Berichten: 14973
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:48

Sammy_xxs schreef:
Oh dat is wel weinig! Had ik niet verwacht. Maar wat gebeurd er als je zwaarder gaat trekken?



Geen idee, volgens mij trek je dan de motor op een gegeven moment kapot, plus dat je voorkant omhoog komt en je gewoon geen grip hebt op de weg.
Dat is tenminste wat ik me hebt laten vertellen, misschien dat iemand anders het beter weet.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:31

Die ik liet zien is ook een normale kogelkoppeling, daar zit het handvat bovenop.
Je kan ze ook krijgen met een lager handvat (draaid de deur er boven langs) en een handvat aan de zijkant.
Als je neuswiel in de weg zit (wat afhangt van de plaats), kan je die ook nog (laten) verplaatsen, dan heb je geen probleem meer met de deur.
Overal is een oplossing voor ;)

Silly1972

Berichten: 14973
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:47

Precies! :D

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:54

Oke, ja of dat zo is weet k nie eigenlijk. Ik ga toch niet vaak met een trailer weg, heb er geen eens een ;) maar wil wel af en toe keertje op pad gaan.
Ik weet wel toen ik mn paard ging ophalen, dat we toen de trailer hebben getrokken met een opel astra := en dat ging ook. Mij lijkt t dan dat t met deze auto helemaal zou moeten lukken. Wel apart dat tie maar 1500 mag trekken had ik echt niet verwacht. -O-

ikke

Berichten: 38861
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:53

Silly1972 schreef:
Sammy_xxs schreef:
Oh dat is wel weinig! Had ik niet verwacht. Maar wat gebeurd er als je zwaarder gaat trekken?



Geen idee, volgens mij trek je dan de motor op een gegeven moment kapot, plus dat je voorkant omhoog komt en je gewoon geen grip hebt op de weg.
Dat is tenminste wat ik me hebt laten vertellen, misschien dat iemand anders het beter weet.

Jawel, dan ben je niet verzekerd bij ongelukken!! Lijkt me toch een wezenlijk punt.

De motor zal het niet zomaar begeven, de koppelingsplaten trekken eerder aan de noodrem.

Silly1972

Berichten: 14973
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:06

ja inderdaad das waar, maar lijkt me duidelijk dat het niet goed voor je auto is ;-)

ikke

Berichten: 38861
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:21

Silly1972 schreef:
ja inderdaad das waar, maar lijkt me duidelijk dat het niet goed voor je auto is ;-)

Dat is heel sterk per auto afhankelijk.
Wanneer je in verschillende landen gaat kijken, merk je ook dat exact identieke auto's andere opgaves hebben.

Silly1972

Berichten: 14973
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:24

ikke schreef:
Silly1972 schreef:
Hoeveel power zou het moeten hebben voor bv een1,5 paards trailer?

Altijd meer :D Maar als je je richt op 100 - 120pk en zo'n 250Nm; ergens bij de 2500 - 3500 toeren dan hoef je niet bang te zijn dat je power te kort komt als je je eens uit de voeten wil maken.



250nm bij 1800 is dat beter of juist slechter?

ikke

Berichten: 38861
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:26

Silly1972 schreef:
ikke schreef:
Altijd meer :D Maar als je je richt op 100 - 120pk en zo'n 250Nm; ergens bij de 2500 - 3500 toeren dan hoef je niet bang te zijn dat je power te kort komt als je je eens uit de voeten wil maken.



250nm bij 1800 is dat beter of juist slechter?

Ik doe een moord voor zo'n blok }:) geintje
Klinkt als een Diesel en dat zijn prima getallen, mits het vermogen ook nog iets voorsteld.

Silly1972

Berichten: 14973
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:32

inderdaad een diesel haha

116pk dus dat is niet super veel, maar te doen

Gaat trouwens om de RAv4 Diesel

ikke

Berichten: 38861
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:40

Silly1972 schreef:
inderdaad een diesel haha

116pk dus dat is niet super veel, maar te doen

Gaat trouwens om de RAv4 Diesel

Voor een RAV4 is dat prima.
Andere aandachtspunten van de RAV, in combi met een trailer, zijn al even langs gekomen; onderschat dat niet.
Controleer in hoeverre die punten voor jouw situatie van belang zijn.

Technisch is het verder een prima autootje, dat best in staat is een trailer rond te zeulen.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:47

Zo ik kom ook even binnenvallen.

Ik wil straks een 1 1/2 paards trailer.
En ik wil graag een Volvo S60 (rond de 165-182 PK, hangt van de uitvoering af)
Trekgewicht is 1600 kg
Koppel : 340 nm / 1750 tpm
Maar kan nergens de kogeldruk vinden, zag wel op een site MAX 80 kg staan..

Kan deze combinatie dan een beetje netjes op de weg of??

Ik zie de bomen door het bos niet meer..

Silly1972

Berichten: 14973
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:53

ikke schreef:
Silly1972 schreef:
inderdaad een diesel haha

116pk dus dat is niet super veel, maar te doen

Gaat trouwens om de RAv4 Diesel

Voor een RAV4 is dat prima.
Andere aandachtspunten van de RAV, in combi met een trailer, zijn al even langs gekomen; onderschat dat niet.
Controleer in hoeverre die punten voor jouw situatie van belang zijn.

Technisch is het verder een prima autootje, dat best in staat is een trailer rond te zeulen.

Ja dat is inderdaad een min punt, maar wil het eerst eens zien om te zien waar de opties
daarvoor zijn.

een eens kijken hoe hij rijdt.
Heb een aardige lijst met auto's, maar deze is werk de leukste

Silly1972

Berichten: 14973
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:55

Romanoff schreef:
Zo ik kom ook even binnenvallen.

Ik wil straks een 1 1/2 paards trailer.
En ik wil graag een Volvo S60 (rond de 165-182 PK, hangt van de uitvoering af)
Trekgewicht is 1600 kg
Koppel : 340 nm / 1750 tpm
Maar kan nergens de kogeldruk vinden, zag wel op een site MAX 80 kg staan..

Kan deze combinatie dan een beetje netjes op de weg of??

Ik zie de bomen door het bos niet meer..


Ja dat kan prima, 75 voor 1,5 paards is goed

ikke

Berichten: 38861
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:56

Romanoff schreef:
Zo ik kom ook even binnenvallen.

Ik wil straks een 1 1/2 paards trailer.
En ik wil graag een Volvo S60 (rond de 165-182 PK, hangt van de uitvoering af)
Trekgewicht is 1600 kg
Koppel : 340 nm / 1750 tpm
Maar kan nergens de kogeldruk vinden, zag wel op een site MAX 80 kg staan..

Kan deze combinatie dan een beetje netjes op de weg of??

Ik zie de bomen door het bos niet meer..

Op zich zou dat een nette combi moeten zijn, zeker met zo'n 180pk blok (altijd doen!). 80kg is een prima waarde. Controleer wel of de trekhaak dat ook mag hebben!
Voor de Range Rover zijn trekhaken met 75kg kogeldruk te koop, terwijl de auto 250kg mag hebben (technisch)!!

Check even op internet op versnellingsbakproblemen. Ik wil er vanaf zijn of dat de 50 of de 60-serie was. Zo in detail ben ik ook niet bij Volvo's; ik ga voor die andere Zweed........

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:00

Hmm dat kan ik nergens vinden Ikke.. over de versnellingsbak

ikke

Berichten: 38861
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:04

Romanoff schreef:
Hmm dat kan ik nergens vinden Ikke.. over de versnellingsbak

Zoals gezegd, ik weet niet zeker of het de 60-serie was die versnellingsbakproblemen kende. Als je daar niks over terugvindt op Volvo-fora, dan is het mogelijk toch de 50-serie geweest.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:09

Ja ik heb op Volvo fora's gezoekt zie wel de V70 staan en wat 50 series ind.. maar die die S60.

Thnx iig voor de info!!

Silly1972

Berichten: 14973
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:14

Ik heb die andere zweed ;-), op lpg, maar vraag meer af hoe het nu met onderdelen gaat nu er niet meer geproduceerd word. En nu is hj nog iets waard.
Staat ook best wat kms nu op de teller.
Merk ook dat lpg wat onderhouds gevoeliger is.

Vandaar dat ik maar eens op zoek ga naar een andere auto

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:17

Met andere zweedse merk bedoel je een Saab?

Mijn automannetje raad mij nieuwere auto's op LPG af, hij ondervind daar veel storingen in en ind wat onderhoudsgevoelig.
Hij raad meer diesel aan, ook omdat ik er dus een trailer achter wil hangen.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:21

Waar kan ik zien of de kogeldruk daadwerkelijk ook op onze trekhaak van toepassing is. In de autopapieren staat dat wij een druk mogen hebben van 93 kg....maar onze trekhaak lijkt mij jonger dan de auto....m.a.w. hij is er later onder gezet. Althans dat denk ik of ze hebben de trekhaak amper tot nooit gebruikt.

ikke

Berichten: 38861
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:22

Silly1972 schreef:
Ik heb die andere zweed ;-), op lpg, maar vraag meer af hoe het nu met onderdelen gaat nu er niet meer geproduceerd word. En nu is hj nog iets waard.
Staat ook best wat kms nu op de teller.
Merk ook dat lpg wat onderhouds gevoeliger is.

Vandaar dat ik maar eens op zoek ga naar een andere auto

Ik speur op m'n gemak i-net af naar een wrak. Nou ik heb ik geen standaard-versie, dus die worden ook niet zo vaak als sloper aangeboden.
Er is best wat after-market spul in de handel, maar ik merk bij deze wagen wel dat onderdelen wat lastiger zijn dan voor mijn veeel oudere Land Rover.

Romanoff schreef:
Met andere zweedse merk bedoel je een Saab?

Mijn automannetje raad mij nieuwere auto's op LPG af, hij ondervind daar veel storingen in en ind wat onderhoudsgevoelig.
Hij raad meer diesel aan, ook omdat ik er dus een trailer achter wil hangen.

Kwestie van juiste gasinstallatie inbouwen en goed laten afstellen door iemand die snapt hoe LPG werkt.
90% van LPG ellende is terug te voeren op slechte installaties, slechte afstellingen en monteurs die niet begrijpen waar ze mee bezig zijn.
Ik rijdt al 20 jaar met diverse LPG-voertuigen en daar nooit problemen mee gehad, ook niet met trailers erachter.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:28

Dat kan ook nog.
Mijn ouders hebben ook altijd op LPG gereden, ook nog nooit problemen gehad hoor! :D

Maar om hier uberhaupt gas te tanken moet ik 8 km omrijden.. -O-
Dus dan liever diesel, en dat bevalt me ook prima :D