Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silly1972 schreef:ja ben op zoek naar een andere auto en dacht toch alles inmiddels te weten, nu moet ik om een of andere reden ook nog de hoogte van de trekhaak weten haha.
Maar snap nog steeds niet waarom.
Huertecilla schreef:sflj schreef:Ik heb wel eens gezien dat de kogeldruk bij caravans gemeten werd hoor, bij een controle.
Bij tandemassers echter nog nooit. maar dat kan toeval zijn natuurlijk.
Het kán zijn dat die techneuten weten dat het bij tandemassers anders werkt
Frank schreef:jolanda10 schreef:Idd een goede opmerking om aan te geven dat de kogeldruk hoger wordt als je trekhaak laag gemonteerd is op je auto.
Nee, andersom juist!
Tamara21 schreef:Rianneke schreef:En het ligt natuurlijk ook aan je trailer... Mijn vorige trailer had namelijk een hele andere kogeldruk als mijn huidige trailer...
Hmm geen idee wat de kogeldruk is van de trailer (1,5 paardstrailer van Waco '93)..
Staat dat op de papieren??
elbert schreef:Vraagje:
Een VW Golf station die 1200 kg mag trekken kan je daar een 1,5 paards trailer achter hangen met een fries erin?
Trailer weegt rond 600 kg
Allejandro schreef:Devaney2009 schreef:1,5 paards trailer met een Volvo 850 2,5. Auto weegt 1400 kg en mag 1500 trekken. Aangezien ik het principe heb dat de auto altijd zwaarder moet zijn dan de trailer plus inhoud om een veilige combinatie te zijn, voldoet deze aan de eis.
Moet eerlijk zijn dat de auto zowel met als zonder als een zonnetje loopt
Volvo 850 2.5 sedan of station?
Volgens mij mogen ze n.l. 1600 kg trekken..
Tamara21 schreef:Is dit hoog of laag volgens jullie?????:
jolanda10 schreef:Tamara21 schreef:Is dit hoog of laag volgens jullie?????:
Afstand van de grond tot de kogel meten en ook de afstand van de grond tot aan de koppeling van je trailer meten. Dit laatste wel als de trailer helemaal vlak staat, en je neuswiel in ieder geval los van de grond is. (of even de waterpas erop leggen) Als deze beide overeen komen heb je de correcte verhouding.
Btw wat heb je hier achter? deze Vitara mag ca. 1400 kg trekken.
elbert schreef:Vraagje:
Een VW Golf station die 1200 kg mag trekken kan je daar een 1,5 paards trailer achter hangen met een fries erin?
sflj schreef:elbert schreef:Vraagje:
Al zou het theoretisch nét mogen, is het zeker niet aan te raden. Zo'n auto is gewoon veel te licht en wordt bestuurd door de trailer, als het paard even ruig aan het hooinet trekt bijvoorbeeld.