Babootje schreef:beegee schreef:
Per paard zo'n 845
545 kale stal met hooi en stro
100 uitmesten (door de week) Kun je ook zelf doen
120 service molen paddock of wei
30 vullen waterbak (op de wei)
50 brok en muesli (zelf kopen en in bakjes klaar zetten; 1 x per maand voerbeurt).
20,00 trailerstalling
Ik heb 2 paarden daar staan. 1 fokmerrie staat verder weg; daar betaal ik niet zoveel voor.
Jeutje dat is flink geld. Ik had voor mezelf al de grens van €500,- getrokken met evt uitloop als het een stal is met prachtige faciliteiten en goed management. En dat vond ik al veel: toen ik mijn paard kocht betaalde ik 285 voor all in stalling aan t bos, volpension, buitenbak, longeercirkel etcetera. Ook in de randstad.
Maar als je 't hebt, lekker doen natuurlijk. Lijkt me heerlijk om ontzorgd te worden én op een stal te staan met mooie faciliteiten. Afgelopen tijd is mijn paardenhobby me steeds meer tegen gaan staan en zeker icm het geld dat je ervoor kwijt bent. Kans is dus zeker aanwezig dat er na deze geen nieuwe meer komt. Of zelf verhuizen naar een paardvriendelijkere regio waar "the bare minimum" wat paardenwelzijn aangaat geen €600,- per maand kost
Ik snap je wel. Bij mij is het toegenomen sinds ik van regio ben gewisseld (weg dus waar jij nog zit). Ik houd er wel rekening mee dat prijzen nog flink gaan stijgen, maar ik hoop/denk wel dat t welzijn ook gaat verbeteren op stallen. Ik heb wel t idee dat die trend is ingezet.
Edit: Sorry quote verkloot, jullie namen moeten andersom..