Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Faya__ schreef:Zouden jullie mee willen denken?
Ik rijd nu een Ford Kuga, benzine en rijd daar voornamelijk trailerkilometers mee. Werkkilometers maak ik met een kleinere auto.
Nu krijg ik de mogelijkheid om een leaseauto te gaan rijden. Het heeft de voorkeur om elektrisch te gaan rijden, als ik echt perse benzine wil is dat een een optie.
Zouden jullie mee willen denken?
Is het mogelijk om fijn comfortabel en veilig elektrisch een trailer te trekken?
Ik verwacht max 15.000 km prive te gaan rijden per jaar en moet er ook mee kunnen parkeren in binnensteden (voor werk). Voor werkverkeer is de actieradius erg belangrijk net als de mogelijkheid om snel te laden.
Oriotti schreef:Ik heb het topic een beetje doorgelezen, maar vind het lastig m'n vraag te beantwoorden dus ik stel 'm gewoonIk heb sinds begin dit jaar m'n BE, dus ik wil eigenlijk niet meer afhankelijk zijn van mijn stiefvader en gewoon zelf op pad kunnen. Natuurlijk is een eigen auto die de trailer kan trekken dan het allerfijnst, maar ik rij zo'n 500 km pw voor werk etc, dus ik denk dat ik dan bijna wekelijks op pad zou moeten wil het rendabel zijn met de extra kosten in mijn normale verbruik, de wegenbelasting en verzekering etc.'
Mij lijkt het dus slimmer om een goed adresje te zoeken om een wagen te huren om de trailer aan te hangen. Zijn er mensen met tips en ervaringen? Wat voor type auto (denk al gauw een busje?) zoek ik dan het beste op, of misschien tips voor goedkoper bedrijf? (al vind ik service en kwaliteit wel belangrijk, dus daar betaal ik liever wat meer voor!)
Ik heb een Westfalia Jupiter (2paards) waar ik mijn paard in zijn eentje in vervoer, paard+trailer zijn samen net iets minder dan 1500kg. En heb dus m'n BE, dus ik hoef niet op de 3500kg te letten. Omgeving Zwijndrecht (onder Rotterdam)
vladimir1979 schreef:Hi, die heb ik gehad in de grand cherokee uitvoering. Geweldige auto, sterk, stoer, goede trekker. Alleen erg dorstig en roestte onder m'n kont weg. Als je voor zo'n grote gaat is wellicht de Nissan patrol of Toyota landcruiser een technisch beter alternatief
BarbaraNova schreef:tja mijn huidige suburban had al veel roest toen ik hem kreeg, daar was weinig verder tegen te doen behalve stukken er uit en lassen...maar zie je toch best veel met amerikanen...dus dat is me niet onbekend. Heb het idee dat die Jeeps best ook nog aardig mee gaan als ik zo de km standen zie van de autos die te koop aangeboden worden...ik heb zo weinig met nissan of toyota dus zoek iets wat er voor mij nog beetje leuk uit ziet om te rijden...maar iets luxer als mijn suburban uit 73, dat is gewoon gratis workout![]()
Sosha schreef:Ik ben aan het kijken voor een andere auto. Mijn Citroën Xara Picasso heeft na 18,5 jaar zijn glorie wel een beetje verloren.
Nu rijdt ik niet veel met mijn lichtgewicht trailer (TTM 1300 kg) en mijn pony en ik kom met wat ik daadwerkelijk trek niet boven de 1100 kg uit. Ik rijdt zo wie zo weinig, mijn huidige auto heeft na 18,5 jaar nog geen 118.000 km op de teller staan
Ik zoek daarom een auto die wel een trailer mag trekken maar niet overdreven groot en zwaar is, want dat vind ik een beetje zonde van het geld voor een auto die toch wel heel veel op de oprit staat.
Nu heb ik een leuke Hyundai ix20 1.4 Go gezien van 5,5 jaar oud met 89.000 km op de teller.
Alleen nu vind ik de prijs van 15.000 euro nog best fors en begin me af te vragen of ik economisch gezien niet net zo goed een nieuwe kan kopen. Ik kan zelf niet sleutelen aan een auto, dus ben voor onderhoud en reparatie van de garage afhankelijk.
Ik ben heel benieuwd wat autokenners op Bokt hier van vinden of dat zij misschien nog andere type auto's kunnen adviseren.
Sosha schreef:Nee, ik heb graag een trailer voor als het nodig is. Dat huren vind ik weer zo'n gedoe.
Sosha schreef:Die Hyundai is wel een 4 cilinder.
Maar ik zie dat ik misschien eens tussen de Opels moet zoeken.
Ik wil niet een net zo oude auto terug. Dan kan ik net zo goed mijn huidige nog aanhouden.
Sosha schreef:Ja Volvo V70 is een prachtige auto, maar dan betaal je aan wegenbelasting volgens mij ook wel behoorlijk
Sosha schreef:Nu heb ik een leuke Hyundai ix20 1.4 Go gezien van 5,5 jaar oud met 89.000 km op de teller.
Alleen nu vind ik de prijs van 15.000 euro nog best fors en begin me af te vragen of ik economisch gezien niet net zo goed een nieuwe kan kopen.
Rex_Rolfo schreef:Sosha schreef:Nu heb ik een leuke Hyundai ix20 1.4 Go gezien van 5,5 jaar oud met 89.000 km op de teller.
Alleen nu vind ik de prijs van 15.000 euro nog best fors en begin me af te vragen of ik economisch gezien niet net zo goed een nieuwe kan kopen.
Auto's zijn inderdaad best duur geworden sinds Covid, ook voor een gebruikte betaal je nog fors.
Hyundai maakt tegenwoordig prima auto's, de IX20 heeft een beetje een senioren imago, je kunt er dan ook genoeg vinden met lage km stand. Voor een automaat moet je zo te zien bij de 1.6 zijn.
Veel mensen gaan ook richting Renault Megane voor een betaalbare auto die ook een trailer met paard kan trekken. Als je niet boven de 1100 kg uit komt is de keuze zelfs nog veel groter. De link naar gaspedaal van ikke geeft je een goed uitgangspunt.