Dees schreef:Kom op, ikke, die V70 is echt niet de enige optie om netjes van A naar B te komen met een paardentrailer aan de haak.
De auto is heus goed (zeker bij veel lagere tellerstanden). Maar het model moet je maar kunnen pruimen en daarnaast, het model is inmiddels aardig "van vroeger". Andere auto's, van Volvo maar ook van andere merken, zijn kwa rijcomfort en functionaliteit inmiddels echt een niveautje of twee hoger.
Jij mag prima blij zijn met je behoorlijk doorgereden V70, maar snap svp ook dat deze auto echt geen optie meer is voor mensen die wat meer 'van deze tijd' willen rijden en die helemaal geen zin hebben in het onderhoud dat past bij '4 ton op de teller".
Ik zeg nergens dat de V70 de enige optie is. Ik geef alleen aan dat de andere opties niet echt veel aardiger zijn voor je bankrekening.
Spenk schreef:Ik wou net zeggen. De V70 van schoonouders is nou absoluut niet de meest comfortabele auto om in te rijden. Nog afgezien van dat er altijd iets met het ding is nu die flink wat op de teller heeft.
En het ding zuipt als een malle loopt 1 op 10 hooguit zonder trailer. Daar waar veel moderne auto's dan toch wel 1 op 18 halen.
Dus ik begrijp heel goed dat mensen er niet meer zo snel voor kiezen. Als ik naar mij zelf ook kijk. Die 10x per jaar ik met paard weg ben? Waar tegen over staat dat je er 5 dagen in de week mee naar werk kachelt.
Doe eens een goed voorstel voor een 4x4 die minimaal 1800kg aan de haak mag hebben en die bij normaal gebruik 1:18 benzine haalt. We blijven wel appels met appels vergelijken, hè.
Ik laat me graag informeren want ik heb ze nog niet gevonden.
Maar zelfs als je de 4x4 laat vallen, genoegen neemt met 1600kg trekgewicht (de Ifor mag toch niet meer wegen) en niet al te kritisch op budget let, ik ben benieuwd.