[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:53

amouroke schreef:
Heb een Hyundai Santa Fe 2.2 met 150 pk, zonder 4x4. Hij verbruikt met trailer ongeveer 8.5L. Vind het een goede trekauto, ligt stevig op de baan, heeft geen problemen met een 2paard Ifor Williams. alleen nog niet echt in modder gereden :).

No offense, maar "echt in de modder" zou ik zonder 4x4 ook maar niet doen als ik jou was, want dan zitten er vast ook "wegbanden" onder.
Met die combi geef ik je ongeveer 5 meter totdat je tot aan je assen shocking vast zit, want hij weegt wel gewoon dik anderhalve ton.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:27

Eirikur schreef:
amouroke schreef:
Heb een Hyundai Santa Fe 2.2 met 150 pk, zonder 4x4. Hij verbruikt met trailer ongeveer 8.5L. Vind het een goede trekauto, ligt stevig op de baan, heeft geen problemen met een 2paard Ifor Williams. alleen nog niet echt in modder gereden :).

No offense, maar "echt in de modder" zou ik zonder 4x4 ook maar niet doen als ik jou was, want dan zitten er vast ook "wegbanden" onder.
Met die combi geef ik je ongeveer 5 meter totdat je tot aan je assen shocking vast zit, want hij weegt wel gewoon dik anderhalve ton.

Plus de rest...... Die 5mtr ga je niet eens halen.

Don_Zhivago

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:46

Iemand ervaring met een VW Bora 2.0 voor de trailer?
Aandachtspuntje is de kogeldruk van 70 kg.

Carisma toch beter?
1475 trekken, kogeldruk 75 kg.

Wat is jullie mening?

Pff wordt gek van al die auto's. Haha

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:37

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar werd daar nog niet helemaal wijzer van.

In november 2012 mogen wij weer een nieuwe lease auto kiezen en dus zijn wij alvast aan het rondkijken. Mijn vriend zijn grootste hobby is cabrio rijden en ik wil heel graag een trailer trekken. Nu zijn we aan het kijken of dit nog te combineren is.

De trailer weegt 580 kg
Pony weegt 425 kg (haflinger)

Wij hebben wel een budget dus een audi a4 oid is net te duur. Nu kwamen wij zelf op de audi a3 uit welke 1600 kg kan trekken. Wie heeft daar ervaring mee? En zijn er andere opties voor een cabrio die ook nog kan trekken?

Alvast bedankt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:50

_Aurora_ schreef:

In november 2012 mogen wij weer een nieuwe lease auto kiezen en dus zijn wij alvast aan het rondkijken. Mijn vriend zijn grootste hobby is cabrio rijden en ik wil heel graag een trailer trekken. Nu zijn we aan het kijken of dit nog te combineren is.

De trailer weegt 580 kg

Wij hebben wel een budget dus een audi a4 oid is net te duur. Nu kwamen wij zelf op de audi a3 uit welke 1600 kg kan trekken. Wie heeft daar ervaring mee? En zijn er andere opties voor een cabrio die ook nog kan trekken?

Alvast bedankt!

Saab? Tenzij de baas per se wil hebben dat het een nieuwe auto is, zou je eens kunnen informeren of de leasemaatschappij toevallig ergens een mooie Saab Cabrio over heeft :)*

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:50

ikke schreef:
_Aurora_ schreef:

De trailer weegt 580 kg

Alvast bedankt!

Saab? Tenzij de baas per se wil hebben dat het een nieuwe auto is, zou je eens kunnen informeren of de leasemaatschappij toevallig ergens een mooie Saab Cabrio over heeft :)*

Nee helaas zitten we vast aan de nieuwe auto's met de leasemaatschappij :( Bedankt in ieder geval!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:56

_Aurora_ schreef:
ikke schreef:

Nee helaas zitten we vast aan de nieuwe auto's met de leasemaatschappij :( Bedankt in ieder geval!

Maar als je vraagt of de leasemaatschappij nog een Cabrio heeft die terug gekomen is (uit een failliete boedel of zo), wellicht vinden ze het goed dat je daar nog een poos mee gaat rijden.

Daarnaast, al eens overwogen om tegen de baas te zeggen dat ie die leaseauto daar kan stoppen waar de zon niet schijnt en een mooie cabrio in eigen beheer te kopen?
Geen enkele baas kan je verplichten om de lease-auto ook prive te gebruiken en om heel eerlijk te zijn, met enige handigheid kun je veel auto rijden voor de bijtelling van een middenklasser.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:58

ikke schreef:
Maar als je vraagt of de leasemaatschappij nog een Cabrio heeft die terug gekomen is (uit een failliete boedel of zo), wellicht vinden ze het goed dat je daar nog een poos mee gaat rijden.

Daarnaast, al eens overwogen om tegen de baas te zeggen dat ie die leaseauto daar kan stoppen waar de zon niet schijnt en een mooie cabrio in eigen beheer te kopen?
Geen enkele baas kan je verplichten om de lease-auto ook prive te gebruiken en om heel eerlijk te zijn, met enige handigheid kun je veel auto rijden voor de bijtelling van een middenklasser.

Wij hebben het tot nu toe uitgerekend en met de huidige benzineprijzen halen wij het lange na niet om een eigen auto te kopen voor het geld van de bijtelling. Dus vandaar onze afweging om toch weer te gaan leasen. Alle ritjes zijn namelijk gratis en zeker met een trailer scheelt dat heel veel geld. Dus leasen is voor ons met alle kosten van een eigen auto echt goedkoper..

Zijn werk zelf wil liever een nieuwe auto met het oog op als hij daar zou stoppen. Dus vandaar onze zoektocht naar een cabrio. Mocht het echt niet gaan dan komt er gewoon een normale auto die kan trekken. Maar ik hoopte dat we misschien allebei onze hobby kunnen blijven doen :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:56

Wij hebben er een Mercedes ML voor. Mijn moeder wilt een auto die het gewoon makkelijk trekt en geen zorgen over als er een paard meer mee gaat ofzo. Dus we hebben twee auto's, eentje die een trailer kan trekken (nu ML, hiervoor BMW X5), voor mijn moeder, en voor mijn (stief)vader meestal een auto die geen trailer kan trekken, gevaarlijke snelle auto's -O- Die hij vervolgens weer verkoopt omdat ze te gevaarlijk zijn, waarna hij weer een nieuwe snelle koopt.. :+

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:26

Wij hebben een Skoda Octavia station in de lease, diesel uiteraard maar weet zo uit m'n hoofd niet welke motor erin ligt. Mag 1400kg trekken en doet dit erg fijn. Wij rijden ook veel privé dus voor de bijtelling (20% in dit geval) een andere auto rijden gaat niet op.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:29

Ik zoek een betaalbare auto die een tweepaards trailer kan trekken en niet te duur is in verbruik en wegenbelasting. Wel voldoende ruimte nodig want ik heb twee kids. Iemand tips?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:36

Lottie84 schreef:
Ik zoek een betaalbare auto die een tweepaards trailer kan trekken en niet te duur is in verbruik en wegenbelasting. Wel voldoende ruimte nodig want ik heb twee kids. Iemand tips?

Auto veilig voor tweepaardstailer = zwaar anders :roll: = wél hoog in wegenbelasting.
Het is niet anders.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:50

Eirikur schreef:
amouroke schreef:

Mét 4x4 zitten er doorgaans ook 90% weg-banden onder en is meer dan wat glibberig of een zacht grasveld een NoNo. Helemáál als er het eigen gewicht of meer achter hangt zoals bij een 2p IW achter een SantaFe.

De rolweerstand van een dubbelasser gelijk aan het eigen gewicht verdubbelt de tractie die nodig hebt bij perfect rechtuit. Een béétje sturen en het verveelvoudigt. Idem naarmate de aanhanger zwaarder wordt.
Alleen met extra grote diameter mud pluggers kom je érgens met een HOGE prijs aan GROTE krachten op alles!!: 4 x zoveel tractie = 4 x zo hoge krachten.

Pk´s zijn een waardeloos criterium voor alles behalve topsnelheid en die is irrelevant, zelfs 8)7 want het risco voor de paarden neemt toe met het kwadraat van de snelheid.
In het terrein is het ook een valkuil want hoe meer pk´s hoe verder je in de poep komt dus hoe moeilijker eruit.
Vervolgens komt er een 50pk trekker met grote wielen en veel reductie om alles vlot te trekken :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:02

_Aurora_ schreef:
Mijn vriend zijn grootste hobby is cabrio rijden en ik wil heel graag een trailer trekken. Nu zijn we aan het kijken of dit nog te combineren is.

Afbeelding

*\o/*

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:16

*\o/* Heb een mazda CX5 besteld vanmiddag.
Moet alleen nog even kijken wat de trekkracht is. Die verkoper heeft het wel allemaal verteld hoor vanmiddg, maar tis niet echt binnen gekomen :o
Nu nog mijn E achter B gaan halen. En dan ben ik niet meer afhankelijk van manlief of vriendin :j of iemand anders zijn auto.

Iemand hier al bekend met de Mazda CX5?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:18

Ja zwaar = duur maar er zijn tegenwoordig zuinige auto's die zijn ook minder duur denk ik dan mijn Volvo V70?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:05

Lottie84 schreef:
Ja zwaar = duur maar er zijn tegenwoordig zuinige auto's die zijn ook minder duur denk ik dan mijn Volvo V70?

Zuinig en zwaar is tegenwaardig óók niet compatibel.
Gewicht is dé grote brandstofverbuiker. Snelheid telt niet wan dat bepaal je zelf.
Zuiniger dan ... is wat anders. De V70 is echter geen relatief onzuinige auto.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:12

Hawai schreef:
*\o/* Heb een mazda CX5 besteld vanmiddag.
Moet alleen nog even kijken wat de trekkracht is. Die verkoper heeft het wel allemaal verteld hoor vanmiddg, maar tis niet echt binnen gekomen :o
Nu nog mijn E achter B gaan halen. En dan ben ik niet meer afhankelijk van manlief of vriendin :j of iemand anders zijn auto.

Iemand hier al bekend met de Mazda CX5?

Een cross-over.
Zo´n wonderlijke ´moderne´ stadswagen die voor een stoer uiterlijk megaveel kilos meezeult met daarbij passend overbemeten motorvermogen.
Relatief veilige trailertrekker omdat het voor een personenauto een zwáre bak is.
Trekkracht is een kwestie van terugschakelen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:39

Ik zat laatst vast met de Hyundai Terracan met een 2 paards Ifor met 2 paarden erin (reken maar 2600 kg samen). Je wilt niet weten hoe blij ik was dat ik de auto in de 4x4 kon zetten.
Super auto!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:47

Ik heb een golf 4 met 1.9 tdi diesel motor 140pk. Mag 1400 trekken.Heb gisteren een 1.5 paards gekocht die 540 weegt paard weegt rond de 550kg heb er nog niet mee gereden. Ben benieuwd hoe het straks gaat..

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:34

Ben ook op zoek naar een auto die een 1,5 of (liever nog) 2 paards-trailer kan trekken en liefst ook nog redelijk zuinig is in verbruik aangezien ik per week ongeveer 500 km rijdt aan woon-werk verkeer. Mijn budget is ongeveer € 15.000,-. Km stand mag best tussen de 100.000 en 200.000 zitten, als t maar diesel is! :D

Iemand ervaring met een BMW X3 of Volvo XC70 hoe die het doen voor de trailer?

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:37

ikke schreef:
_Aurora_ schreef:

De trailer weegt 580 kg

Alvast bedankt!

Fijn als je van je baas ook een cabrio mag leasen, mocht ik nooit! :(
Je zou kunnen denken aan een Volvo C70, heeft een redelijk gewicht en weet dat deze met gemak een 1 paards-trailer met (niet al te zwaar) paard kan trekken.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:28

MarjanB schreef:
Ik heb een golf 4 met 1.9 tdi diesel motor 140pk. Mag 1400 trekken.Heb gisteren een 1.5 paards gekocht die 540 weegt paard weegt rond de 550kg heb er nog niet mee gereden. Ben benieuwd hoe het straks gaat..

Een VW golf? Die zijn toch harstikke klein? Mag die echt zo veel trekken? weet je hoe zwaar je auto is?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:45

VW Golf, Audi A3 en Seat Leon mogen alledrie 1400kg trekken in de dieseluitvoering. Leeggewicht van de seat was iig rond de 1300kg. Ik heb denk ik 30.000 trailer km's gereden met de Seat Leon 1.9 TDI en het was een fijne combi (als ik het 'extra' onderhoud niet meereken :') )
Ik ben alleen benieuwd welke uitvoering van de 1.9 TDI Marjan heeft, want je krijgt er alleen 140 pk uit met tunen naar mijn weten :)

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:20

Maeike79 schreef:
Ben ook op zoek naar een auto die een 1,5 of (liever nog) 2 paards-trailer kan trekken en liefst ook nog redelijk zuinig is in verbruik aangezien ik per week ongeveer 500 km rijdt aan woon-werk verkeer. Mijn budget is ongeveer € 15.000,-. Km stand mag best tussen de 100.000 en 200.000 zitten, als t maar diesel is! :D

Iemand ervaring met een BMW X3 of Volvo XC70 hoe die het doen voor de trailer?

Wij hebben een saab 9.5 diesel. Erg zuinig mijn man rijdt zo'n 800 km per week en dan loopt hij tussen de 1 op 18/20.
Mag 1800 kg trekken en is erg comfortabel.
Wij hebben de automaat.
Ik heb altijd met 4x4rs gereden en was benieuwd hoe een personen auto zou bevallen voor de trailer en ik moet zeggen dat ik het gewoon prima vind rijden.