Ervaringen verzekering Bierum?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:14

Nee hoor prijzen zijn gelijk, ik krijg commissie van de verzekeringsmaatschappij en niet van de klanten!

Bijna alle aanbieders van paardenverzekeringen zijn direct writers. D.w.z. dat zij alleen hun eigen producten direct aanbieden aan de klant. Ik kan me voorstellen dat elke maatschappij die jij belt of om informatie vraagt beweert dat zij de perfecte maatschappij voor jou zijn.
Het voordeel van een tussenpersoon is dat je dan kan kiezen uit verschillende aanbieders van paardenverzekeringen. Ik biedt verzekeringen aan van Hippo Zorg, Equipe en London en hopelijk in de toekomst nog van meerdere verzekeraars.
Ieder paard is anders en het gebruiksdoel van elk paard is anders. De ene verzekeringmaatschappij heeft net weer wat betere voorwaarden voor bijvoorbeeld fokmerries terwijl de andere juist weer handiger is als je een hengst hebt. Daar kunnen tussenpersonen je op wijzen. Je krijgt dus een veel persoonlijker advies.
Ook zal een tussenpersoon in geval van schade je belangen behartigen en misschien net iets meer van de hoed en de rand afweten dan wanneer je zelf je verzekering afgesloten hebt en schade krijgt (ik heb het dan natuurlijk niet over het indienen van da-declaraties, dat kan iedereen, maar over conflicten over schadeuitkeringen).

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:21

AnoukSem schreef:
Op de site van Bierum staat een vacature voor taxateur, waarschijnlijk duurt het daarom zo lang voordat die langs komt.

Haha zou dat het zijn!!!
Maar even serieus, het is best belangrijk dat de inspecteur niet te lang op zich laat wachten.
Stel dat jij je paard ingeschat hebt voor een veel te hoog bedrag . Een inspecteur corrigeert dit na inspectie, wanneer jij akkoord bent ga je de verzekering aan. Er zullen dan geen misverstanden ontstaan wanneer je paard komt te overlijden en er uitgekeerd moet worden.
Wanneer je paard overlijdt en er is nog geen inspecteur langs geweest en men komt er na dood van het paard achter dat het veel minder waard was, kan je best wel eens discussie krijgen (op zijn zachts gezegd).

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:38

Dat vond ik dus ook al raar. Maar ik heb Goldy voor 1250€ verzekerd, ik denk dat als ik hoger was gegaan ze misschien ook wel hadden gewacht. Zoveel is ze ook niet waard :) (financieel dan ;) ) .

tisje

Re: Ervaringen verzekering Bierum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:50

Utrecht is niet uitgesloten denk ik, dit omdat ik héél duidelijk heb aangegeven toen ik me inschreef, dat ik naar Utrecht wil als er écht iets ergs is. Hier heb ik later niets over gehoord, dus ik ga ervanuit dat dat goed is. Anders hadden ze dat aan moeten geven.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:32

Nee, Utrecht is niet uitgesloten :n

Bodegraven en 2 anderen.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:01

vandaag kwam de taxateur bij ons op stal langs voor een paard van een vriendin (ze heeft de aanvraag pas net ingediend). Ik zit al sinds eind maart in de verzekering en ik heb de polis en alles al ontvangen, maar nooit is er iemand langs geweest. Heb dus ff gebeld, en deze man (meneer box) zou ook gelijk ff naar mijn paard kijken. Alles was in orde, vind het wel prettig dat dat nu ook geregeld is. Hij moest wel helemaal vanuit de richting van alkmaar komen (totaal niet in de buurt) maar volgens mij is er nu geen andere taxateur actief in regio utrecht wat ik van hem begreep.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:25

maandag had ik trouwens een declaratie op de post gedaan, vandaag al antwoord :) echt snel! alleen ik snap niet hoe ze op het bedrag komen... ze hebben het over 80% (die snap ik) over 75 euro (een rond bedrag, staat nergens op mijn rekening)... helaas vergoeden ze geen visitekosten (en die zijn toch wel 40 euro...) maar dat had ik al in de voorwaarden gelezen. ben blij met de snelle afhandeling!

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:26

oja, nog een vraagje:
heeft iemand die al langer bij deze verzekering zit ooit iets gehoord over de wormentest die je jaarlijks moet doen? want doet de verekering dit of moet je dit zelf regelen?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:12

Ik heb toen meen ik ook iets gelezen over jaarlijks mestonderzoek... maar nooit iets over gehoord eigenlijk.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:11

nou ja dan laat ik het wel gewoon doen door de dierenarts en declareer ik het bij de verzekering...

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:40

Ze zijn inderdaad vrij vlot met declaraties :j

Ik zit al jaren bij hun en heb nooit wat vernomen over mestonderzoek :n

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:39

ook al zeker 4 jaar bij pvb
geen klachten nooit mest onderzoek gedaan

declaraties (moet ik nog steeds doen :o )

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:43

Bij declaraties boven de €250 doen ze er wel wat langer over hoor :+

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:30

Nou ik post ook iets op pagina 4 hoor en dat neem ik TERUG....

Ook ik dacht goed te doen aan de verzekering bij van Bierum, had ik beter niet kunnen doen...

Ik zal het kort houden, vlak nadat ik verzekerd was kreeg mijn paard last van hoefbevangenheid, (dachten ze...)
Ik meteen gebeld met van Bierum en het gemeld, ik vond het zo rot, maar het was geen probleem, ik zat tenslotte al in de dekking
Toen dit aan bleef houden, nogmaals de da laten komen, die nogmaals kijken en denken en besloot foto's te maken om te kijken of het hoefbeen evt gekanteld was... ik kreeg de schok van mijn leven, het was hko en erg ook..... |(
Ze verbeterde in de tijd dat ze allerlei medicatie kreeg ook niet meer, dus ik gebeld met van Bierum... geen probleem dit was gedekt TOT dat de diagnose gesteld was.
Ik blij...
Maar er waren foto's gemaakt die eigenlijk niet duidelijk waren (wazige foto's) of het nou ECHT hko was, dus kreeg ik het advies om nogmaals foto's te maken bij De Vallei in Woudenberg (erg nette, kundige en vriendelijke mensen, die kan ik WEL iedereen aanraden) Ook dit zou gedekt worden, ik kon het zien als een second...
Ik verdrietig maar bij met deze mogelijkheid..
Zo gezegd zo gedaan, uitkomst nog ergere hko |(
Ik snapte er niets van, nooit problemen gehad met mijn lieverd en nu dit ;(
De artsen zeiden dat dit heel goed mogelijk was omdat hko van de een op andere dag zo ineens op kan komen, vooral als het in beide voorbenen zit, eerst gaan ze het compenseren van been tot been en dan wordt het te erg en komt het eruit bij het been waar het het ergste mee gesteld is....

Nu ? willen ze me royeren en krijg ik dus ineens niets meer vergoed ??? :( ze hebben zelfs contact gehad (zonder mijn medeweten, geeft niets, want ik heb niet te verbergen) met mijn da die de eerste foto's genomen had, ze hadden aan hem gevraagd of ze ooit eerder kreupel is geweest etc, hij vertelde hun dat ze voor die tijd NOOIT kreupel is geweest.
Dus ondanks dat, zo uit het niets en dat terwijl ik ten aller tijde contact heb gehouden met ze en alles in overleg heb gedaan, op HUN advies een second heb laten nemen, mijn da beaamt dat ze nooit eerder kreupel is geweest en toch dit...

Niets vriendelijk per telefoon, niets meer behulpzaam, maar per brief werd me dit even medegedeeld, althans, zeggen ze, de brief heb ik nooit ontvangen...

Toen ik belde om nog wat dingen te overleggen hoe het nu verder moest, kreeg ik dit te horen, koud op mn dak... ze zouden de brief nogmaals op sturen, inclusief de voorwaarden (waar ik om vroeg, ik kon me niet voorstellen dat ze dit konden maken) in de voorwaarden stond ind niets over dit alles en mijn rechtsbijstand zit er nu bovenop, ook die denkt dat ze dit niet kunnen maken, mijn paard heeft nooit geen sympthomen getoond van hko en is nog nooit ziek geweest op een koliekje na jaren geleden...

Zelfs de kliniek waar ze bij aangesloten zitten zeiden, ik mag eigenlijk niet oordelen, maar vind dit niet netjes en erg onproffesioneel...

Ook was de dame die ozo behulpzaam was toen ik de verzekerig af wilde sluiten, was ineens niet meer zo behulpzaam en vriendelijk, ik werd gewoon afgekapt, ik heb de eer aan mijzelf gehouden en ben maar netjes gebleven...

Ik snap het niet... ik hoef geen duizenden euro's, ik heb alles netjes met hun in overleg gedaan, niets zonder hun medeweten en goedkeuring, ik wil gewoon waar ik recht op heb en dat is dat ze vergoeden wat me is toegezegd...

To be continued, ze zijn nog niet klaar met mij of mijn rechtsbijstand....

Wat voel ik me bedrogen....... ;(

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:57

Jeetje dat is idd naar....mij is wel verteld dat dit soort afwijkingen in het eerste verzekeringsjaar idd niet vergoedt worden.

Hoe is het nu met je paardje?

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:25

Klopt tot de diagnose is gesteld wordt het vergoed, daarna het eerste jaar niet meer en dat vind ik ook prima, ik vraag dus ook alleen waar ik recht op heb, tot de diagnose, inlc de second die ook vergoed zou worden omdat het hun advies was om die te doen in Woudenberg... verder vraag ik niets....

Er wordt gezegd dat ze het niet vertrouwen, dat ze denken dat mijn paardje al eerder problemen gehad moet hebben, vandaar ook dat ze contact op hebben genomen met mijn da, die verzekerde dat ze nooit eerder kreupel is geweest, toch blijven ze er hun eigen draai aan geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:56

Melaniepk: Heel herkenbaar je verhaal, zo'n zelfde iets heb ik dus ook meegemaakt!

Er worden gewoon respectloze opmerkingen gemaakt die inspelen op je gevoel tegenover je paard...

Waar ik zo gruwelijk boos om ben (en nog steeds ondanks dat ik een deal heb gemaakt met de verzekering) is dat ze zich heel graag netjes voor willen doen en heel vriendelijk, maar dan gebeurd er iets en is alle vriendelijkheid en respect idd ineens verdwenen!

Voor mij NOOIT meer deze verzekering en dat raad ik iedereen ook aan!

En dan neem maar van mij aan dat het mij echt niet om het geld gaat!

Melanie: ik ga je even pb-en verder!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:56

Ik ben net gebeld, door van Bierum...

Ze betreuren het toch ook hoe het gegaan is en willen graag de kosten die gemaakt zijn conform de voorwaarden vergoeden....

Ik heb mijn ogen uit mijn hoofd gehuild, zo blij was ik, ondanks dat ik mijn meisje kwijt ben, hoef ik me nu in ieder geval niet druk te maken over toren hoge rekeningen...

Ze houden het op een communicatiefout, uiteraard krijg ik het verzekerde bedrag niet uitgekeerd waarvoor ik mijn paard verzekerd had, maar dat staat ook in de voorwaarden en was ook mijn eis absoluut niet...

Ik ben echt ontzettend blij dat we er toch uit zijn gekomen en vind het toch wel netjes van de mevrouw dat ze me terug heeft gebeld en dat ze het allemaal zo rot vond voor me...

Een rectificatie was voor hun niet nodig zei men, maar ik vind persoonlijk dat ik ze dat wel verschuldigd ben, dus bij deze...

Mensen van van Bierum bedankt dat ik het voordeel van de twijfel kreeg, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die "nog even snel" hun paard verzekeren met de wetenschap dat hun paard mankerende is, helaas was dit in mijn geval niet zo en ben ik mijn paard kwijt, maar gelukkig heb ik er geen hoge schuld bij doordat er nu toch uitgekeerd wordt....

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:58

Ik heb alleen maar hele goede ervaringen met deze verzekering, toen wij ons paardje moesten laten inslapen hebben zij alles voor ons geregeld en ook vergoed.

maar nu er een ander zit vanaf sept is het wel iets veranderd, het is niet meer zo meelevend, maar blijf erbij dat het een goede verzekering is

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:56

melaniepk schreef:
Ik ben net gebeld, door van Bierum...

Ze betreuren het toch ook hoe het gegaan is en willen graag de kosten die gemaakt zijn conform de voorwaarden vergoeden....

Ik heb mijn ogen uit mijn hoofd gehuild, zo blij was ik, ondanks dat ik mijn meisje kwijt ben, hoef ik me nu in ieder geval niet druk te maken over toren hoge rekeningen...

Ze houden het op een communicatiefout, uiteraard krijg ik het verzekerde bedrag niet uitgekeerd waarvoor ik mijn paard verzekerd had, maar dat staat ook in de voorwaarden en was ook mijn eis absoluut niet...

Ik ben echt ontzettend blij dat we er toch uit zijn gekomen en vind het toch wel netjes van de mevrouw dat ze me terug heeft gebeld en dat ze het allemaal zo rot vond voor me...

Een rectificatie was voor hun niet nodig zei men, maar ik vind persoonlijk dat ik ze dat wel verschuldigd ben, dus bij deze...

Mensen van van Bierum bedankt dat ik het voordeel van de twijfel kreeg, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die "nog even snel" hun paard verzekeren met de wetenschap dat hun paard mankerende is, helaas was dit in mijn geval niet zo en ben ik mijn paard kwijt, maar gelukkig heb ik er geen hoge schuld bij doordat er nu toch uitgekeerd wordt....

Hoe bedoel je dat? Is hun bekend dat je verhaal hier op bokt staat?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:25

Ja, de mevrouw van de verzekering leest idd mee in de topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:46

Klopt, dit is ook tegen mij gezegd :)

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:37

Ik weet dat dit topic al een tijdje stil ligt, maar omdat ik laatst een brief kreeg over de vernieuwde polisvoorwaarden, vroeg ik me af hoe jullie hier nu over denken.
Ik ga sowieso deze week even bellen voor wat vraagjes, maar wie weet zijn er meer mensen met vragen/opmerkingen?!

Er zijn mij een aantal dingen niet duidelijk:

- in de brief staat dat ze genoodzaakt zijn de premies te verhogen, maar als ik de oude en de nieuwe tarieven met elkaar vergelijk zijn alle percentages/bedragen gelijk gebleven. alleen dus die nieuwe zekerdekking.
- ook staat er dat ze door de nieuwe technologieën genoodzaakt zijn om de MRI/CT/scintigrafie scans in een aparte verzekering onder te brengen (zekerdekking). maar wat ik dan niet snap, is dat kleine dingen door het hele voorwaardenblad heen ook zijn aangepast. zoals de leeftijd tot wanneer de basisdekking geldt, was 26 jaar en nu teruggebracht naar 23. wat heeft dit daar mee te maken?

Ik ga vanavond even beide voorwaarden (oude/nieuwe) naast elkaar leggen om te vergelijken. als iemand nog iets is opgevallen over uitleg heeft of vragen, hoor ik het graag!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:27

Ik heb de brief ook gekregen en de premie voor de zekerdekking is er inderdaad alleen bij gekomen. Ik ga hem er wel erbij nemen.

Ben benieuwd naar de antwoorden op jouw vragen, zou je die in dit topic kunnen zetten of PB'en? :)

Maxispenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:39

Ik heb helaas ook een negatieve ervaring met Bierum. :(
Ook discussie over de kleine lettertjes. Die toch niet zo duidelijk zijn als hun zeggen.
Mijn pony had al geruime tijd jeuk. Ik eerst alles geprobeerd met Imaverol, toen iets tegen schurft en luis. Omdat dit geen resultaat had heb ik de dierenarts laten komen. Ik heb ook zo iets eerst zelf proberen dat doe ik ook voor mezelf dus ook voor mijn mn pony.
Deze bleek toch een schimmel infectie te hebben hij is behandeld met een injectie tegen schimmel en na twee weken nog een keer. Nou gaat het weer helemaal goed en hij is genezen.
Ik de nota doorgestuurd. Wat denk je geen vergoeding. Omdat vaccinaties uitgesloten zijn.
Nou dit is geen vaccinatie maar een therapeutische behandeling. Zelf de dierenarts vind het belachelijk.
Vaccineren doe je preventief bij gezonde paarden om ziekte te voorkomen. Dat je dit niet kunt declareren is heel logisch.
Je kunt ook zeggen dat dit valt onder medicijnen op voorschrift van een dierenarts.
Dit is dus discutabel.
Zelf na bezwaarschrift van de dierenarts waarin die aan geeft dat dit de enige geneeswijzen was voor Winston hebben ze hem afgewezen.
Dus let goed op. Zo duidelijk zijn de voorwaarden nou ook niet.