Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
frankiej schreef:jaja, ik weet niet of een evt. 2e koper z'n pas aangekochte paard zomaar terug moet geven aan de verkoper, maar dat lijkt me sterk. hopen dat de rechtsbijstand niet te laat is zoals meerdere mensen hier al schrijven... ik vind het lang duren hoor, een kort geding kan binnen 3 dagen geregeld zijn. ik bedoel maar.
Jeanine84 schreef:frankiej schreef:jaja, ik weet niet of een evt. 2e koper z'n pas aangekochte paard zomaar terug moet geven aan de verkoper, maar dat lijkt me sterk. hopen dat de rechtsbijstand niet te laat is zoals meerdere mensen hier al schrijven... ik vind het lang duren hoor, een kort geding kan binnen 3 dagen geregeld zijn. ik bedoel maar.
Volgens mij is het idd zo dat wanneer er dus een '2e koper' is, deze mensen ter goede trouw kopen en deze mensen dus volledig in hun recht staan en het paard niet hoeven af te staan!
kohtje schreef:Ik snap niet dat je dan dat paard nog wil.
Gewoon de kosten afrekenen en voor de rest jammer dan.
_Daniella schreef:geld van de keuring terug eisen
Miracle_ schreef:_Daniella schreef:geld van de keuring terug eisen
Inderdaad! En langsgaan! Dat lijkt me het beste..
MissPPP schreef:We zijn vandaag gebeld door de rechtsbijstand, zij zagen toch wel mogelijkheden gelukkig!! Ze gaan de verkopende partij aanschrijven en hen wijzen op onze rechten om het paard te kopen. Ze hadden er geen boodschap aan dat het paard opeens niet van die verkopende vrouw (maar haar vader) blijkt te zijn, omdat die vrouw de hele periode als verkoper heeft opgetreden én handelsbekwaam is. Nou goed, het is nog even afwachten maar we zijn in elk geval blij dat rechtsbijstand redelijk positief was over onze kansen.
_Daniella schreef:Miracle_ schreef:
Inderdaad! En langsgaan! Dat lijkt me het beste..
Dat werd al vergoed.
Citaat:Dus als bv mijn stalhouder mijn paard te koop zet (bv als ik een weekje weg ben of zoiets) en ik die koop stop zou zetten ben ik toch mijn paard kwijt? Dat is hopelijk een foute aanname van de rechtsbijstand.
MissPPP schreef:We zijn vandaag gebeld door de rechtsbijstand, zij zagen toch wel mogelijkheden gelukkig!! Ze gaan de verkopende partij aanschrijven en hen wijzen op onze rechten om het paard te kopen. Ze hadden er geen boodschap aan dat het paard opeens niet van die verkopende vrouw (maar haar vader) blijkt te zijn, omdat die vrouw de hele periode als verkoper heeft opgetreden én handelsbekwaam is. Nou goed, het is nog even afwachten maar we zijn in elk geval blij dat rechtsbijstand redelijk positief was over onze kansen.