Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_love_U

Re: Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 17:34

Ga die nieuwe vanavond passen.En zal hem dan voortaan zelf aandoen. Misschien kan hij wel opblijven als hij goed past.
Deze deken heeft trouwens ook geen bilkoorden. Zaten er bij veel niet aan. Is op zich wel fijn vanwege een plek op dr bil wat gevoelig is door een "operatie" bilkoorden zitten ongeveer op die plaats

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:40

Boyzone schreef:
Mirgino@ jij gaat er dus ook van uit dat zij fout is geweest.
Zij zegt van niet, je kan het niet bewijzen, dus mag je haar niet beschuldigen.
Balen, maar het is niet anders.

of ze nu een fout gemaakt heeft of niet ,dat zal ze nooit toegeven Clown

en ik vind dat geen verz oplichten als je een deken van 80 euro claimt omdat je iets verkeerds gedaan hebt.
het is echt iets menselijks hoor,je fouten niet toe willen geven Ja

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:49

Het omdoen van de deken is al in iemand anders haar schoenen geschoven, nu wordt de schuld ook nog bij dat meisje in haar schoenen gepropt, terwijl je nooit kan bewijzen dat zij ook daadwerkelijk een fout heeft gemaakt. Er zijn zoveel paarden die 'zelfstandig uit hun deken stappen'.
Zolang je eigen dier je eigen spullen sloopt ben je zelf verantwoordelijk. Maar wel fijn om te weten dat de verzekeringspremies door dit soort dingen steeds hoger moeten worden. Haha!

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 17:51

Andersom kan ze het toch ook niet bewijzen Huilen van het lachen Het was toch echt los. En die knoop gaat er niet zomaar uit.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:58

Jouw woord tegen die van haar. Jouw paard...jouw deken. Verzekeringen willen wel geld verdienen, maar liever niet weggeven. Je kan beter je eigen verzekering vragen als die je dieren dekt, maar denk dat het alleen geld als je dier schade aan een ander zijn eigendommen toebrengt.

En om voor die 65 euro nou een conflict te maken.... ik zou de eer aan mezelf houden als eigenaar van mn paard, die deken betalen en het voortaan zelf doen. Kom je ook niet in dit soort problemen terecht en scheelt je een hoop gezeur. Lachen
Zij gaat niet toegeven dat ze een fout heeft gemaakt omdat ze die misschien niet heeft gemaakt.
Blijft moeilijk hoor dit

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:04

als ik iemand al niet zou vertrouwen met mijn materiaal, dan zou die al hélemaal geen paard van mij mogen leasen, laat staan mijn eigen paard verzorgen.
vind het wel veel poeha rond een deken. als het nu om een zadel ofzo ging dat ze op de grond in de regen had laten staan, was dit een heel andere kwestie. maar om een deken van nog geen 100 euro zo een drama te maken... doe het dan allemaal gewoon zelf, dan ben je zeker dat jij of je paard de schuldige is

fvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:14

koop een knappe deken en doe hem inderdaad lekker zelf op...
nog beter zet dat paard in een glazen kastje zodat je zeker weet dat e rniks gebeurt.....

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:24

Citaat:
En om voor die 65 euro nou een conflict te maken.... ik zou de eer aan mezelf houden als eigenaar van mn paard, die deken betalen en het voortaan zelf doen. Kom je ook niet in dit soort problemen terecht en scheelt je een hoop gezeur.

Wat je ook nog kan doen, is samen de deken betalen in overleg..
Even goeie vrienden, kan gebeuren, maar balen er allebei van..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:13

Linda_love_U schreef:
Andersom kan ze het toch ook niet bewijzen Huilen van het lachen Het was toch echt los. En die knoop gaat er niet zomaar uit.

Wie eist, bewijst. Jij zegt dat zij iets verkeerd heeft gedaan, dus dan moet jij dat bewijzen. ALs je geen enkel bewijs hebt (wat je dus niet hebt), dan heb je geen poot om op te staan.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:21

en zelfs áls ze het bilkoordje niet heeft vastgemaakt, betwijfel ik sterk of zij de deken moet betalen.

zij heeft de deken niet kapot gemaakt.
Dat heeft TS' eigen paard gedaan.

laat ik het anders stellen:
Als ik voor een ander een deken op- en af zou doen
zou ik weinig trek hebben om het risico te dragen als het paard de deken zou slopen
omdat ik iets misschien niet goed vastgemaakt zou hebben.
Dan doet ze het voortaan maar lekker zelluf!

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 22:32

fvs schreef:
koop een knappe deken en doe hem inderdaad lekker zelf op...
nog beter zet dat paard in een glazen kastje zodat je zeker weet dat e rniks gebeurt.....

Lekker onzinnige reactie Vork

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:15

wat een gezeik om een dekentje van 65 of 80 euro. Kom op hej.

Als het nou om een zadel gaat van 1500 zeg ik oke maar om zo'n 'klein' bedrag( voor dat geld heb je een gewone simpele deken) zoveel heibel

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:27

Dus jij zet je paard in de wei met een deken die met touwtjes aan elkaar hangt en gaat dan andere mensen beschuldigen als het misloopt?

Als je echt zo bezorgd was om die deken had je een nieuwe kunnen kopen en de oude binnenbrengen om er een nieuw slot op te laten maken. Het is dat meisje haar schuld niet dat jouw lapmiddel het niet gehouden heeft.

Je mag na deze hele toestand blij zijn als er nog iemand daar op stal jouw paard wil verzetten in de toekomst. ik zou het niet meer doen in elk geval.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 16:38

Klara16 kan je lezen of niet ? Met touwtjes aan elkaar hangt ?

was gewoon een NIEUWE br deken en nix geen lapmiddel. Dat jij nou lapmiddelen hebt wil niet zeggen iemand anders ook Knipoog

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:44

Linda_love_U schreef:
Klara16 kan je lezen of niet ? Met touwtjes aan elkaar hangt ?

was gewoon een NIEUWE br deken en nix geen lapmiddel. Dat jij nou lapmiddelen hebt wil niet zeggen iemand anders ook ;)

Waar is die sneer naar mij persoonlijk voor nodig?

Er zit een touwtje aan de deken dat ze met een dubbele knoop moet vastmaken? Zo'n deken heb ik nog nooit gezien. Bij mijn weten zitten er altijd gewoon clips aan zoiets.

Je schrijft trouwens zelf dat je de pony gevonden hebt met én dat touwtje, én de kruissingel los. Zeg je dan dat dat meisje hem heeft buitengezet met een losse kruissingel? Zéér onwaarschijnlijk.

Ik blijf vinden dat jij in dit verhaal gewoon de pech hebt gehad dat je pony een van jouw spullen heeft weten te slopen. Dat is niet de schuld van degene die hem toevallig die dag in de wei gezet heeft.

Deze manier van doen gaat je op stal geen vrienden opleveren. Persoonlijk zou ik het paard van iemand die mij de schuld gaf van kapot materiaal niet meer willen aanraken uit zelfbescherming.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:45

linda lieffie............. neem je verlies en leer ervan Haha! Haha! Haha!

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 17:46

Nou als jij nog nooit een deken heb gezien waar zo'n touwtje aan zit dat is toch wel behoorlijk raar Scheve mond
Heb daar eerder nog nooit clips zien zitten. Bij mn nieuwe deken zit dat zelfs weer zo vast Knipoog

En wat maakt t mij uit of ik daar vrienden mee maak?En of ze mn paarden nog op de wei zetten?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:53

Inderdaad je hebt je eigen wei toch Clown Kan je ook moeilijk vrienden maken. Nagelbijten / Gniffelen

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:04

zo'n touwtje onder de staart helpt niet echt tegen scheefhangen hoor.
als de deken door het extra goed vast knopen van zo'n touwtje blijfd liggen,dan klopt er toch iets niet.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 22:14

Het helpt weldegelijk tegen scheefhangen.Dan kan hij niet verder opzij zakken.Als de kruissingels los zijn dan ligt hij zonder touwtje toch zeker eraf Lachen Met niet.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:17

Mmm ik geloof dan toch echt dat je het over een ander touwtje hebt dan ik in gedachten heb hoor, want het touwtje dat bij mijn deken onder de staart doorloopt zorgt hier zeker niet voor.

Dit touwtje zorgt er bij mijn deken voor dat de deken niet zo snel opwaait. De bilkoorden zorgen ervoor dat de deken niet scheef gaat hangen.

Overigens maak ik het touwtje nooit los maar ik til gewoon de staart erdoorheen.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 22:23

Hier helpt het wel degelijk bij t scheefhangen. Tegen t opwaaien helpen bilkoorden toch niet zo goed voor? Zelfde hoogte ongeveer.
Er loopt er hier 1 met bilkoorden zonder touwtje en die hangt ook regelmatig behoorlijk scheef.Dus daartegen helpen ze ook niet echt super.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:28

en daarom,doe ik geen dekens meer op, of af bij de pension paarden die hier staan. dat gedoe ben ik helemaal klaar mee

zorg voortaan dat je zelf je paard haar jas aantrekt, of doe er niks op.

een ander hiervoor aansprakelijk stellen vind ik echt onzin

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:36

Het is maar een deken, ik zou hier niet zo moeilijk over doen.
Het is geen inmens bedrag en zij kan wel eens wat vergeten zijn,
maar kan het net zo goed goed hebben gedaan.

Dekens gaan nou eenmaal stuk, kruissingels gaan los en touwtjes om de staart zijn echt niet zo stevig als je denkt!
Mijn pony krijgt het altijd voor elkaar, en als ze rollen, kan dit ook makkelijk gebeuren. Zo wil ik echter niets verdedigen.

Aanklagen vindt ik echter belachelijk, bespreek het gewoon is rustig, misschien kunnen jullie beiden een deel betalen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:36

mjah.. ik heb hier ook dure dekens op, en zelfs die zitten soms ineens los terwijl ik de boel wel gewoon correct heb vastgemaakt.
je blijft werken met levende dieren, die zelf ook voor de nodige houdini acties kunnen zorgen.
ik zou persoonlijk liever kiezen om de vriendschap te behouden, m'n mond dicht te houden en een andere deken aan te schaffen ipv het op de verzekering van die ander te gooien.
wat bereik je er uiteindelijk mee? het is jouw woord tegen het hare ( vinden verzekeraars leuk.. ga je dus niet winnen Clown )
je raakt waarschijnlijk zo een goede kennis/hulp bij de paarden kwijt, en je zult alsnog de deken zelf moeten vergoeden.