Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tallie_Ho schreef:Degene die hier onder te lijden heeft is uiteraard het paard. Hoe langer er gewacht word, hoe erger het zal worden. Ik snap niet dat je het dier niet laat opereren en dan zorgt dat het word uitgevochten, hetzij met DA, hetzij met vorige eigenaar. Ik snap werkelijk niet dat je toe kunt kijken terwijl het dier er met een rotte kies bij staat.
Buiten dit, vraag ik me serieus af in hoeverre je kans maakt om de koop ongedaan te maken.
Tallie_Ho schreef:Waarom afwachten tot er wel tekenen van pijn zijn? Als je weet dat het er zit, waarom zou je dan het risico nemen om af te wachten of hij er wel last van krijgt?
Je laat het dier helpen, om kwader te voorkomen en daarna ga je toch kijken of het te verhalen is? Is het niet te verhalen, nou, dikke pech!
Ik kan er geen begrip voor opbrengen, en ergens hoop ik ook een beetje dat de TS er mee blijft zitten, aangezien ze het op alles en iedereen wil verhalen en het dier gewoon bewust(!!) met een slechte kies laat staan. Er is al lang duidelijk dat hij geholpen dient te worden, toch??
me een hele berg
Olita schreef:nee caira, ik heb GENOEG aan de dierenarts gevraagd wat de kansen waren voor de genezing. hij heeft nadrukkelijk gezegd dat het zou genezen. en aangezien de wond veel groter was geweest keek ik er niet op dat er nog wat van een wond aanwezig was. [knip]
)
mirgino schreef:tuurlijk ,daar heb je helemaal gelijk in.
maar ja, ik kan niet in iemand anders z`n knip kijken![]()
en omdat de pony al een plek bij aankoop had en de DA daar niets ernstigs in zag heeft ze hem genomen,waarschijnlijk had ze hem niet genomen als de DA gezegd had dat er binnen zeer korte tijd een operatie van 1500 euro aan zat komen![]()
en niet iedereen is hetzelfde als jij en ik![]()
mijn DA rekeningen zijn al vele malen meer dan dat mijn pony gekost heeft bij aankoop![]()
gelukkig ben ik verzekerd,maar dan nog kosten al haar dingetjesme een hele berg
maar ik hou van mijn pony en heb dat er gewoon voor over
absque_dubio schreef:Je koopt je paard inderdaad voor je plezier, maar iedereen weet dat er een kans is dat er iets gebeurt. Als dit paard van jouw hoefbevangen zou raken, zou jij het dan ook terug brengen? Want dan is je plezier ook over. En dit paard kocht je voor je plezier.
Dat deel snap ik even niet namelijk..
Tuurlijk, iedereen koopt een paard voor zn plezier. Maar het is algemeen bekend dat er altijd wat kan gebeuren, maakt niet uit hoe en wat.
ook meegemaakt
superwoman schreef:En ze heeft 'm al 7 maanden zo ver ik heb begrepen dees
IndianLady schreef:ik geloof dat ze niet de verkoper maar de da bedoelde [naam verwijderd]

DubbelDun schreef:@Olita : het punt is alleen dat het dier géén verborgen gebrek had !! Je hebt het wondje gezien én je wist dat het er al een paar maanden zat.
Je hebt dus bewust deze situatie goedgekeurd.
Dat de DA meende dat het snel zou overgaan is een inschattingsfout, maar daardoor kun je je niet beroepen op verborgen gebrek.
superwoman schreef:Olita schreef:nee caira, ik heb GENOEG aan de dierenarts gevraagd wat de kansen waren voor de genezing. hij heeft nadrukkelijk gezegd dat het zou genezen. en aangezien de wond veel groter was geweest keek ik er niet op dat er nog wat van een wond aanwezig was. [knip]
Maar hoe vaak is er na de keuring nog een D.A bij geweest en wat heb je in de tussentijd met de wond gedaan? Wel goed schoongemaakt etc?