Hengst uitgebroken maar weigeren te betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: Hengst uitgebroken maar weigeren te betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:12

Pensionnetje, paarden vallen gewoon onder de huisdieren hoor Ja .

Het probleem zit hem meer in het al of niet paarden houden in de hoedanigheid van particulier of bedrijfsmatig.

Ben je puur particulier dan volstaat een AVP.

Zit er een bedrijfsmatig tintje aan je paardenhouderij dan heb je een AVB nodig. Deze laatste vergeten mensen nogal eens te sluiten.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:13

LDRD schreef:
Pensionnetje, paarden vallen gewoon onder de huisdieren hoor Ja .

Het probleem zit hem meer in het al of niet paarden houden in de hoedanigheid van particulier of bedrijfsmatig.

Ben je puur particulier dan volstaat een AVP.

Zit er een bedrijfsmatig tintje aan je paardenhouderij dan heb je een AVB nodig. Deze laatste vergeten mensen nogal eens te sluiten.

Ben gewaarschuwd! Niet bij alle verzekeraars zijn paarden huisdieren!

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:16

Klara16 schreef:
Laat TS toch haar ding doen met haar merrie. Ze is bokt geen verantwoording schuldig. Als ze besloten heeft om niet te scannen en gewoon te kijken wat er gebeurt, nou, prima toch?

Ze zal van mij niet te horen krijgen wat ze wel of niet moet doen.. Eigen keuze.. Maar ze vraagt hier om advies en ik zou alleen graag weten wat er uit is gekomen (uit de scan dan Tong uitsteken)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:23

@LRDR: Is het nou nog belangrijk te melden hoeveel paarden je hebt? Mijn verzekering heeft mij verteld dat ik 2 grote huisdieren en meerdere kleine (weet ik even niet meer) mocht hebben, dit is ten tijde van de aankoop van mijn eerste paard, 6 jaar geleden. Nu heb ik er echter een tweede bij.
Moet ik dit laten weten of ben ik zowiezo verzekerd?

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:26

Miran schreef:
@LRDR: Is het nou nog belangrijk te melden hoeveel paarden je hebt? Mijn verzekering heeft mij verteld dat ik 2 grote huisdieren en meerdere kleine (weet ik even niet meer) mocht hebben, dit is ten tijde van de aankoop van mijn eerste paard, 6 jaar geleden. Nu heb ik er echter een tweede bij.

Ik zou em voor de veiligheid altijd even aanmelden Haha!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:28

Hebben jullie het dan ook zwart op wit dat jullie een bepaald aantal paarden bezitten?

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:34

Bij mij krijgen ze een brief als er een paard is bijgekocht. Met ras leeftijd en geslacht én de chipnummer. Ze kunnen ze later nooit moeilijk gaan doen. Ik krijg dan een keurige bevestiging thuis gestuurd. Bij mijn verzekering mag ik tot 6 paarden opgeven dekhengsten uitgezonderd. Hengsten mogen wel, maar schade tengevolge van dekken wordt niet uitgekeerd.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:52

Pensionnetje schreef:
Ben gewaarschuwd! Niet bij alle verzekeraars zijn paarden huisdieren!

Als de voorwaarden conform de richtlijnen van het verbond (en dat is 99%) zijn dan zijn paarden ook gewoon huisdieren.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:54

Miran schreef:

Het zit niet zo in het aantal paarden strikt genomen, maar in de vraag op welke manier je er mee bezig bent.
Een boertje met 20 grasmaaiende shetten is een particulier, dus valt het onder de dekking van de AVP.
Iemand met een paardje of 4 die eens wat koopt en verkoopt neigt al naar bedrijfsmatig. De grens is eigenlijk best grijs Clown .

Overleg dus bij twijfel met je eigen maatschappij of ze jouw situatie bedrijfsmatig vinden of niet.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 13:55

enige wat ik nog reageer :

Omdat slimmerrik weer de beterweter en dr neus dr flink bovemop gooit weten jullie het volgend jaar pas.

Dit is dus mijn antwoord op de vraag waarom ik niet meer reageer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:04

Jammer dat je zo reageert. Er zijn hier legio mensen die je advies hebben gegeven en er moeite voor hebben gedaan. Leuk om die zo aan de kant te schuiven, erg vriendelijk van je. Graag gedaan hoor, je advies geven en het te volgen, maar een volgende keer bedank ik toch echt als je weer advies nodig hebt. Komt van 2 kanten he, het is geven en nemen, maar voor jou blijkbaar alleen nemen. Doei, doei

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 14:09

Als jullie normaal hadden afgewacht op mijn antwoord,hoe en wat.Hadden jullie het dus geweten,maar Slimmerik moet overal een olifant van maken en mij in kwaaddaglicht te zetten.Daar pas ik voor.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:11

moyra schreef:
Als jullie normaal hadden afgewacht op mijn antwoord,hoe en wat.Hadden jullie het dus geweten,maar Slimmerik moet overal een olifant van maken en mij in kwaaddaglicht te zetten.Daar pas ik voor.

Maar er hebben ook 10tallen anderen gereageerd, die je goede en welgemeende adviezen hebben gegeven..

Vind het een vreemde redenatie van je..

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:15

moyra schreef:

Nou dankjewel!

Ik ben dus ook een van de mensen die hun best hebben gedaan om jou hier in het topic en zelfs op jouw vraag extra via PM (!) onderbouwd advies te geven. Krijg hier ook het deksel op mn neus, terwijl je dit topic hier zelfs geopend hebt op mijn aanraden!

Zoals neonlight zegt: geven en nemen. Bij het volgende topic met een probleem van jou zal ik dan ook mn schouders ophalen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 14:16

Dat snap ik,maar hoe meer slimmerik mij in kwaaddag licht stelt,hoe meer bokkers met haar over de sloot gaan.

Nogmaals het is niet naar idereen persoonlijk bedoelt , maar de goede moeten wel eens vaker onder de slechte lijden ???
Laatst bijgewerkt door moyra op 11-07-08 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:19

moyra schreef:
Susan @ Opruimen... zegt:
Dat snap ik,maar hoe meer slimmerik mij in kwaaddag licht stelt,hoe meer bokkers met haar over de sloot gaan.

Nogmaals het is niet naar idereen persoonlijk bedoelt , maar de goede moeten wel eens vaker onder de slechte lijden ???

Je hebt me nota bene ge-pbt om te vragen waar je advies moest halen en toen heb ik je aangeraden hier op TAO te komen. Meerdere mensen die erin onderlegd zijn hebben voor jou hun best gedaan en nu doe jij zo?

Doe wel en zie niet om zullen we maar zeggen zeker.... Doei, doei

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:45

moyra schreef:

Wil je dit onderbouwen. Waar stel ik je in een kwaad daglicht?

Met deze insinuatie voel ik me eerlijk gezegd in een kwaad daglicht gesteld. Dus misschien dat je aan wilt geven wat je bedoeld. Ik ben me van geen kwaad bewust.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:36

slimmerik schreef:
Maar TS postte afgelopen weken regelmatig overdag, dus imo hoeft ze niet zo lang te wachten met de scan. Je wacht toch niet zo lang totdat wegspuiten geen optie meer is of gezondheidsrisico's geeft voor de merrie? Misschien ziet ze haar paard nu als "goudhaantje" door alle wel en niet gemaakte kosten op de hengstenhouder te kunnen verhalen?

Het krijgen van een veulen vergt intensieve verzorging etc. Hoe ze dat dan gaat doen met die drukke job?

slimmerik schreef:
Ach waar een wil is, is een weg toch? TS heeft ook nog ouders, vriendinnen en stalgenoten. Beetje onverantwoord imo.

slimmerik schreef:
Ik heb onze paarden apart verzekerd voor ongelukken die ze aan derden toebrengen. Moet wel omdat ze ook wel eens door anderen bereden worden.

Ontopic: Ik heb zo het idee dat merrie niet dragend is en dat het voor TS niet interessant meer is om te reageren.

dit zegt voor ons genoeg Knipoog en daarbij hoe je in voorgaande topic's gereageert hebt ook Lachen
Wij voorkomen liever problemen dan dat we ze oplossen Lachen!
Jammer dat sommige mensen het andere zo leuk kunnen maken Knipoog

Mensen: Zoals ik andere al heb gezegt bestaat er een PM knopje, waarover wij aanspreekbaar zullen zijn Lachen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:44

Citaat:
Als de hengstenhouder aanbiedt de schade te "herstellen" dmv van op zijn kosten het ongewenste veulen weg te laten spuiten dan lost hij het keurig op. Geen rechter die hier wat tegenin kan brengen.
Echter als de merrie houder hier niet mee akkoord gaat, dan geeft zij de hengstenhouder geen kans het probleem op te lossen en gaat zij een vrijwillige dekking aan. Daar zal zij net als ieder ander gewoon voor moeten betalen. Het is niet zo dat men in nederland van een schade béter mag worden.
Uitsluitend de werkelijke schade hoeft men te vergoeden en men hoeft er geen bonus bij te geven.

Als men zo zeker is dat de dekking niet betaald hoeft te worden, maak er dan een rechtzaak van.
Ik vrees dat je bedrogen uit gaat komen.

Ik weet niet of dit klopt, maar dat zou wel érg krom zijn.
Het wegspuiten geeft risico, net zo goed als het veulen laten krijgen.
Zowieso is er NOOIT sprake geweest van een vrijwillige dekking, (de merriehouder heeft de hengst niet gekozen en niet om dekking gevraagd) en dat is ook niet het geval als de merriehouder het veulen niet wil laten wegspuiten. Immers; dit kan ook met het oog op risico voor de merrie besloten worden.
Kortom; niks betalen. Maar dan ook voor beiden; hengstenhouder betaald dan niets, merriehouder draagt zelf de rest van de kosten (uitgezonderd het scannen) van het veulen.
DAT lijkt mij beter kloppen...?

Het zou wel wat zijn als het zo was als jij zei... dan zou elke eigenaar van een beetje mooie hengst zijn hengst bij een merrie op de wei kunnen knallen, in de hoop af en toe dekgeld te kunnen vangen... die keren dat het weggespoten word is dan een ''pechgeval'' die betaald moet worden...

Ik vind het ook jammer dat de TS nu, vanwege de uitspraken van slimmerik, niet meer verder wil posten. Ik had graag geweten hoe dit afliep....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:40

Snap het ook niet dat de TS nu dan daarom niet meer reageerd, kom op zeg. Iedereen krijg in zijn topic wel commentaar waar je enit op zit te wachten

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:04

je kan haar zelfs voor de rechter slepen net als JOUW hondje een anderen bijt ook al daagt de anderen hond hem uit moet JIJ betalen..
ze moet betalen..!!
en hengstjes springen overalop ookal zijn ze niet hengstig Vingers aflikken

Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:19

Van de bijrijdster heb ik gehoord dat ze nog geen scan gemaakt hebben. Woensdag was het niet doorgegaan. Ze denken nu dat het eventuele vruchtje al een kloppend hart heeft en nou vinden ze het moord als ze het weghalen. Hoe dom! Verdrietig

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:43

Nakisha schreef:
Het zou wel wat zijn als het zo was als jij zei... dan zou elke eigenaar van een beetje mooie hengst zijn hengst bij een merrie op de wei kunnen knallen, in de hoop af en toe dekgeld te kunnen vangen... die keren dat het weggespoten word is dan een ''pechgeval'' die betaald moet worden...

Ik vind het ook jammer dat de TS nu, vanwege de uitspraken van slimmerik, niet meer verder wil posten. Ik had graag geweten hoe dit afliep....

Eens.
Natuurlijk ga je niet voor een ongevraagde dekking betalen, ook niet als je het veulen wel houdt. Als mijn merrie gedekt zou worden, doordat er een hengst ontsnapt, zou ik geen cent dekgeld betalen. Had de eigenaar zijn hengst maar bij zich moeten houden.

Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:55

Maar als je door een lakse en luie houding niet scant. dan moet je niet meer zeuren om onkosten vergoeding.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:04

Ik zou om die 20 euro voor het scannen niet malen, als de eigenaar daar moeilijk over wil doen.
Hoewel ik het ook niet laks vind van TS. Ze heeft misschien allang besloten het veulen toch te houden. Het maakt niet uit of ze wel of niet op dag 16 scant en het maakt ook niet uit of ze het veulen wel houdt.
Er is iets gebeurd waar ze niet om gevraagd heeft en de eigenaar van de hengst is ten alle tijde fout. Dat ze er een veulen aan over houdt, is voor de eigenaar van de hengst: eigen schuld, dikke bult.