GamblersCup schreef:Qua prijs ga ik niet moeilijk doen, qua thuis/handelaar wel. Gaat onder geen beding naar een handelaar en ik wil zeker zijn dat het stalpaard gaat worden.
Maak ik het me mezelf misschien wel moeilijker mee, maar dat weegt zwaarder als "snel weg en een andere kopen".
wou even opmerken dat niet elke handelaar slecht is
bij zo zin heb ik altijd idee dat ohjee een paardenhandelaar is per definitie niet een goed tehuis want dan word paardje weer doorverkocht en zal die niet goed krijgen
90% van de paarden die een handelaar koopt en op zijn stal zet gaan gewoon naar particulieren toe
als handelsstal heb je een naam en een goede handelaar houd zijn naam hoog met verkopen en verzorgt zijn paarden top
daabij herken je een handelaar als die komt??
ik weet hoe ze werken ,als moet nemen ze de zgn dochter mee voor wie paard zal zijn
komen er vrouwen of hele gezinnen langs
tenslotte bestaan er ook vrouwelijke handelaren
een van mijn kennisen in duitsland is en hannoveranerfokker en handelstal in allerei soorten paarden
zijn naam is goed en als die een paard van je heeft weet je ook na die tijd waar terecht komt
ook geeft die een eerlijke prijs aan je
ik kan je zijn telefoonnummer wel geven als je wilt
je kan hem bellen en zeggen dat je die van mij heeft ,
hij zal je een eerlijke mening geven wat je paard waard is en wat de prijzen zijn op moment
die schommelen het hele jaar door en hij kent de duitse markt goed
op de vraag is je paard te verkopen
ja ,seizoen is goed ,weideseizoen
maar aan prijs zal lager zijn ,zonder veulen hoogstens 1500 euro en met veulen uiteraard meer 
dit zal liggen aan leeftijd ,opleidingsnivo en eventuele ontbreken toppapiertje
is een mooi paardje anders
ik persoonlijk ,ja zou me wel passen ,ben hobbyfokker leek me een leuke merrie voor
mijn merries zijn te oud
ze is onder zadel en ja als recreatieruiter zou ik wel met zoiets willen werken maar onder een voorwaarde dat paardje absoluut cool in hoofd blijft en braaf dan maakt me niet uit als alleen maar basis zou zijn
een paard wat nerveus word of heet is niks voor mij omdat door ongeval zelf in begin nerveus ben
geeft een paard me vertrouwen dan is dat bij mij zo weg maar sommige paarden daar wil niet meer mee
lukken
over spronggewricht en verkopen
zou haar verkopen met een keuringsrapport er naast
vroeger deed ik de 3 jarige eigen fok altijd weg met standaard een veterinaire keuring
niet alleen is de prijs beter ,je staat na die tijd ook sterker als er iets gebeurt wat jou niet te verwijten is (bv paard word kreupel door schuld koper )
vind spronggewricht niet overdreven dik
kan een schiefel zijn ,heeft een van mijn merries ook opgelopen na klap van de dekhengt op spronggewricht
kan ook vocht zijn ,weet niet of de merrie gauw stalbenen heeft ,dan vertekend een foto ook