Leuk he, een paard zoeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leuk he, een paard zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:44

Ik was op zoek naar een paardje, kwam er een tegen op marktplaats.
Braaf paard, kon een leuke L2 proef neerzetten, verkeersmak etc.

Km of 100 gereden. Beestje was nogal mager en onbespierd. Werd voorgereden, ik zag meteen waar de peesbeschermers voor waren bedoelt. Beest zwalkte als een gek.

Toen ze klaar was met voorrijden mocht ik erop, beugels op maat gemaakt. Ze zei dat het een rustig en braaf paard was. ik trek de beugel naar beneden, beest springt een meter in de lucht van schrik.
Rijden was geen doen, zo scheef en ongebalanseerd als wat.
Verkeersmak?
"Ja! We zijn ooit een blokje om gegaan en toen kwamen we een hele grote vrachtwagen tegen. Ze gaf geen kik"

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:51

ik heb het ook mee gemaakt Clown

voordat ik mijn huidig paardje kocht had ik ook een mooi paard op marktplaats zien staan..
was mooi die om te zien op de foto, maar stond helemaal in friesland..
had van te vooren gevraagd of het paard gekeurd mocht worden en door de telefoon werd mij verteld dat dat geen probleem was...!!
ik had een afspraak gemaakt om te gaan kijken en ben er naartoe gereden..
kom ik daar aan, die man zet het paard in de bak en laat het lopen.. zag er allemaal nejes uit, dus ik in gesprek met die man, want ja.. wil het dan nog wel over de keuring enzo hebben..
dus ik zeg tegen die man.. ik wil het dier dan wel laten keuren en de chip na laten kijken en dergelijke en als het dier goedgekeurd is kom ik hem ophalen..
gaat die man me daar toch tekeer tegen mij Bloos! schrok me het ape-lazerus Clown
het dier mocht ineens niet meer gekeurd worden Koe als ik het paard wilde kopen moest dat maar zonder keuring, en hem op zijn woord geloven dat het paard recent goed gekeurd was en ook op de foto goed gekeurd was.
toen ik hem naar de foto's van de keuring vroeg had hij ze ineens niet meer Scheve mond
toen ik hem vroeg waarom hij door de telefoon wel zei dat het paard gekeurd mocht worden gaf hij als antwoord; dat heb ik niet gezegd Clown

mocht trouwens met dat paard ook niet naar de merrie keuring gaan, want dat was niet zo'n goed plan volgens hem Clown

had er zo'n vieze smaak van in mijn mond dat ik niet meer wist wat ik moest zeggen...
was ik dat hele eind helemaal voor niks gereden.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:55

Dat keuren is natuurlijk raar.
Maar die merrie-keuring is logisch. Zou ook niemand met mijn paarden mogen. Kan altijd wat gebeuren onderweg of op de locatie.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:11

het ging erover dat als ik ze zou kopen dat ik er mee naar de merrie keurng wilde gaan..
sorry staat er niet helemaal duidelijk Clown

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:02

Ik had eens het geluk om bij een merrie te gaan kijken net toen ze hengstig was. Alleen maar staken en bokken! Voor de rest was ze enorm braaf, met poetsen en zo, maar ik moet er niet aan denken dat je zo'n paard koopt en er naderhand de kuren gratis bij krijgt en regelmatig een week niet kunt rijden omdat ze onhandelbaar is.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:52

ik ben laatst met een vriendin op "paardenjacht" geweest, ze had een paar adresjes van MP gehaald en een route uitgestippeld.

Ze wilde een niet te oud, braaf paardje waar ze lekker recreatief mee kan rijden, maar ook wat dressuurmatig mee kan doen in de bak.

Eerste paard waar we gingen kijken was een poepie zo lief, man sprong er (in zijn motorpak) zo op en draafde met haar over het erf met enkel een halstertje. Nou toen mijn vriendin erop, wel een zadel erop en een hoofdstel..... bleek het dus qua rijden een soort tuiger te zijn en ze gaf dus vreselijk hoog op. Niet het type rijden wat ze zocht.

Toen naar adresje 2, vreselijke chique manege en daar stond een leuk bont ruintje. Werd voorgereden door de bijrijdster, die sporen aan had en het paard liep met een slofteugel eraan. Mijn vriendin gevraagd of die slof eraf mocht, ook toen werd hij nog behoorlijk aan de teugel getrokken door dat meisje. Ook al zei mijn vriendin dat ze 'm ruimte moest geven, ze bleef hem super kort houden. Toen ging me vriendin erop en gaf hem dus wel de ruimte, alleen me vriendin had geen sporen en het paardje was dus niet vooruit te branden (5 jaar oud en dan al zo verpest Verdrietig )

Toen naar adresje 3, zou een leuke appelschimmel staan en eigenlijk had me vriendin dat paardje als eerste keus in haar hoofd (vandaar dat we daar ook als laatste heen gingen). Komen we op de de plaats van bestemming en bellen even naar de eigenaar waar we nou precies moeten zijn. Eigenaar vertelde dat ze niet in de buurt was, maar dat we 'm uit stal mochten halen.
Wij dat erf op en de stallen in gelopen, komt er zo'n oud boertje aan en wij vertelden waarom we daar waren. Bleek het paardje daar pas een paar dagen te staan, het boertje kon de eigenaar niet eens Nors opkijken Die man ons naar de juiste stal gebracht en daar stond een grote, lieve reus. Wij hem nog even uit stal gehaald en naar buiten mee genomen, want die stal was vreselijk donker. Deken af gedaan en tja 5 minuten buiten en hij begon te bibberen, dus toch maar snel weer naar binnen en deken erop. Echt zo super braaf, gewoon TE braaf.
Mijn vriendin in de auto naar die handelaar gebeld en gezegt dat ze hem wel heel erg braaf vond, eigenlijk TE braaf, zegt de handelaar doodleuk dat het dier herstellende is van een longontsteking Verdrietig

Gelukkig heeft ze nu een hele leuke bruinschimmel gekocht, na ook nog eens ellende te hebben gehad met een handelaar, maar dat is weer een heel ander verhaal

iblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:35

Jaa,
wij naar andere kant van nederland voor een leuke dressuurpony, je snapt natuurlijk al:
Wij lopen de stal in met de eigenaar, beest spaced em helemaal in de stal, zo druk als ie was. Nou, na 10 minuten halster omgekregen, ging de eigenaar de pony poetsen.. En jaa hoor, beest spaced em weer. En we zouden bij een dressuurpony kijken, meisje pakt zo'n leuk springzadeltje, scherp bitje, martingaal erop, de bak in. En oojaa, ik hoefde geen zweep, want hij hield niet zo van zweepjes.. Zij er eerst op, en wat een bouwval. Liep te Diep, passen veeeeel te groot voor zo'n pony, wilde gewoon niet normaal dressuuren. En springen deed ie wel hoor! zeiden ze tenminste.. :Z
Dus ik erop, beest loopt weer veel te diep, je hoefde een keer je hand te bewegen, beest stoof weg, dus ik gewoon doorrijden. Na kwartiertje etteren was ik helemaal verliefd; Trafaire(weet niet hoe je dat schrijft), wijken, appuyeren, en een sprongetje gemaakt. Ik in galop, contragalop, overspringen, alles. Ik wend een keer af ergens, beest peerd em en geeft een paar flinke bokken, steigerd een paar keer, valt haast achterover, dus ik weer doorrijden. Ik wil langs die plek gaan, beest springt met 4 benen tegelijk in de lucht, steigert weer, maarja, ik zat op dat leuke springzadel, ik ernaast. Paard wild, paard weer getemd door eigenaar en ik er weer op. Ging weer een beetje redelijk, toen ben ik gestopt. Hij was helemaal bezweet, en volgens mij had dat beest een kronkel in zn kop. Zo druk heb ik een pony nog nooit gezien in de bak.

bedankt als je alles gelezen hebt:p

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:01

en?? heb je em gekocht iblabla??

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:10

3-jarige die op ijzers staan, vertrouw ik niet meer :D

Keuren mag wel maar kosten koper >;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:11

Whahahah dat mag ik niet hopen juval, het kan wel leuk lopen maar met een kronkel in zijn kop zou ik geen pony kopen :=

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:28

Dit topic is uit Maart 2008, hier dus een slotje.