Wel of niet rijden als je ziek bent ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: Wel of niet rijden als je ziek bent ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:57

nee hoor bedoel het heel niet negatief, daarom heb ik de smiley er ook achter gezet.
Ieder zijn punt inderdaad, had het in dit geval echter niet speciaal tegen jou Lachen

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:14

Cheveyo schreef:
super die motivatie inderdaad
en het zitten en hangen op school is veel intensiever en vraagt veel meer van je lijf dan de energie die je lijf nodig heeft bij een priveles Lachen

Je hoeft niet sarcastisch te worden om je gelijk te krijgen. Het gaat hier namelijk om meningen, dus gelijk krijgt niemand. We kunnen wel leren van elkaars argumenten.

In mijn schooltijd was ik zeker elke maand ziek, echt ziek. Sinds ik werk, elke dag met de hond wegga, en 4 keer per week naar de paarden (verzorgpaard en les) is een virusje wat ik onder de leden heb zo weer over en kan ik gewoon doorgaan. Toen ik nog naar school ging werd het altijd alleen maar erger. Ik ben dus ook blij dat ik een moeder had zoals TS, die mij af en toe de ruimte gaf. En ik ben dus ook van mening dat het voor een ziek mens beter is om gewoon rustig aan wat buitendingen te doen en niet 8 uur in de muffigheid te zitten. Net als dat de hele dag in bed liggen je dan ook absoluut geen goed zal doen. En ik kan zeggen dat ik dat weet, ben ervaren in ziek zijn.

Een meid die haar verantwoordelijkheden neemt, ook al is ze ziek. Een meid die gaat voor haar passie, ook al is ze ziek. Ik zou als moeder alleen maar trots zijn in dit geval.

Als ze maar wel weer naar school gaat als ze weer beter is OK dan!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:33

- thuis door griep en toch gaan rijden, dan doe je imo niet je best om beter te worden. De kans is groot dat je de dag erna weer ziek moet melden, terwijl je bij totate rust je een stuk beter had kunnen voelen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:50

Roosje, lees mijn tekst boven de jouwe even..

Ben overigens ook niet ziekloos mijn leven doorgekomen maar dat ga ik hier niet allemaal neerzetten. Weet wat het is om door te bijten en verantwoordelijkheid en plicht te volbrengen op momenten dat het minder gaat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:53

Ben het daar ook niet mee eens Roosje
Ja ook ik ben veel ziek, mening keer met tig aleve's achter de kiezen en koorts gereden.
(Niet goed voor je lijf...maar dat is een andere discussie.)

Maar ook dan ben ik gewoon gaan werken (zwaar werk in de tuinbouw)
Want willen rijden...is ook gewoon werken.
Dus ook daar me dan maar vol proppen met pijnstillers...en ja dan kan het allemaal Ja
(totdat je lichaam zegt en nu is het te vaak zo geweest...ik ben op...)

Dus rijden..ook werken/ school Lachen
Blijf daar gewoon bij Lachen

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:56

ik zou ook gewoon gaan rijden,
helemaal wanneer ik die zondag erop wedstrijd zou hebben.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:55

Roosje, rustig aan wat buitendingen doen en een priveles rijden, ik hoop dat je daar toch zelf wel de verschillen tussen ziet...

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:21

Bij ons thuis is het toch ook: in staat om te rijden= in staat om naar school te gaan. En eigenlijk sta ik daar ook wel achter!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:37

Miran schreef:
Roosje, rustig aan wat buitendingen doen en een priveles rijden, ik hoop dat je daar toch zelf wel de verschillen tussen ziet...

Nou ik neem aan dat haar instructrice in dit geval wel rekening heeft gehouden met het feit dat ze niet zo lekker was. Dus dan hoeft het niet al te heftig te zijn.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:40

Cheveyo schreef:
nee hoor bedoel het heel niet negatief, daarom heb ik de smiley er ook achter gezet.
Ieder zijn punt inderdaad, had het in dit geval echter niet speciaal tegen jou Lachen

Hmja zo kwam het wel even over op mij Scheve mond

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:42

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ziek = ziek. En als je echt ziek bent, kan je niet eens rijden hoe graag je ook wilt. Dan voel je je namelijk lamlendig, heb je geen energie in je lijf, heb je koorts etc. etc. Dus als je kan rijden kan je ook naar school of werken.

We hebben allemaal weleens dat we er tegenaanhangen. Indien je een besmettingsbron bent voor je omgeving of een frontoffice functie hebt dan kan je maar beter thuis blijven. Snotterend de telefoon aannemen of klanten te woord staan is ook niet alles.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:44

Tja ik snap je dochter wel, ze wil gewoon goed trainen ondanks ze ziek is.. en dat eventjes paardrijden is dan lang niet zo vermoeiend als een lange dag naar school.

Ik mag ook niet naar diesel als ik ziek ben, en daarom ging ik paar weken geleden ook gewoon met griep naar school haha.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:36

verkouden en snotterig sta ik zelf gewoon mensen (telefonisch) te woord, mocht het helemaal niet meer verstaanbaar zijn dan doe ik andere dingen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:50

Grappig eigenlijk, wat betreft werk vind ik het weer wat anders. School doe je voornamelijk voor jezelf, met werk zijn er ook anderen en een bedrijf van je afhankelijk.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:55

ziek is ziek, vind ik
als je ziek ben kan je beter een dagje wachte totdat je je wat beter voelt
en dan weer op je paard klimmen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:01

Roosje1987 schreef:
Grappig eigenlijk, wat betreft werk vind ik het weer wat anders. School doe je voornamelijk voor jezelf, met werk zijn er ook anderen en een bedrijf van je afhankelijk.

Dat ben ik dan wel weer met je eens Ja

Maar wel is het vaak zo wat je van huis uit mee krijgt als je jong bent je als je een baan hebt ook nog steeds doet Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:05

Roosje1987 schreef:

Is school voor écht alleen voor jezelf?
Denk je niet dat leerplicht ook bedoeld is voor de economie van nederland?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:54

Meestal rijd ik wel, tenzij ik me echt heel erg beroerd voel.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:21

runningkawa schreef:
Maar wel is het vaak zo wat je van huis uit mee krijgt als je jong bent je als je een baan hebt ook nog steeds doet Lachen

Dat kun je natuurlijk op twee manieren uitleggen: jij vind dat ik mijn dochter een slechte boodschap meegeef door haar wél te laten rijden en niet naar school te laten gaan. Ik zie dat anders: ik geef haar juist mee dat als je ergens een verantwoordelijkheid voor neemt (in dit geval een paard) je niet verzaakt als je ziek bent (tenzij je natuurlijk fysiek écht niet in staat bent), maar dat gewoon doet zolang het nog enigszins kan (geldt ook voor uitgaan, dagjes weg etc.: als het paard gedaan moet worden dan gaat dat vóór; als ze een vakantiebaantje neemt, dan mag dat alleen als het te combineren valt... etc.). Mijn dochter krijgt echt wel mee dat je niet 'spijbelt' of je voor ieder wissewasje ziek meldt. Maar een uurtje naast huis iets doen (en dan inderdaad het noodzakelijke met het aangename kombineren, voorzover je daar van kan spreken als je met een grieperig lijffie toch probeert er wat van te maken) of 8 uur concentreren in een schoolbank én een half uur heen, een half uur terug fietsen vind ik toch iets anders.

Overigens geldt diezelfde norm voor school: zolang het nog gaat of zodra het weer gaat, gaat ze meteen weer naar school. Niks een dagje uitzieken ! Dus als ze donderdag nog ziek is en het gaat vrijdag weer: hup naar school (en dan zijn er genoeg kinderen op school verbaasd dat ze er is, omdat die het logisch vinden dat je dan nog een dagje thuisblijft).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:25

Ik ben het met je eens dat het paard de stal uitmoet...dat doe ik ook met koorts... geen keuze...
Paard mag idd niet de dupe worden van mij.
Dan neem je nog je verantwoordelijkheid zonder je lichaam te overbelasten en een goede genzing te bevorderen...daar ben je immers voor thuis gebleven Lachen Dat je snel weer beter bent.

Maar rijden?? Die keuze is er wel...dat doe je niet als je ook niet kunt werken/school Lachen
Doe je dat wel ben je niet ziek, maar gewoon wat minder fit en kun je ook minder leuke dingen volhouden Lachen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:35

Hier gaan we het niet over eens worden vrees ik Maar dat geeft ook niet, want iedereen heeft recht op zijn of haar mening Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:33

Netje, misschien moet je het zo eens uitleggen aan de leraren bij je dochter op school.
Dan kan je peilen hoe hun erover denken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:45

Netje schreef:
Ik zie dat anders: ik geef haar juist mee dat als je ergens een verantwoordelijkheid voor neemt (in dit geval een paard) je niet verzaakt als je ziek bent (tenzij je natuurlijk fysiek écht niet in staat bent), maar dat gewoon doet zolang het nog enigszins kan (geldt ook voor uitgaan, dagjes weg etc.: als het paard gedaan moet worden dan gaat dat vóór;

verantwoordelijkheid paard = imo eten, drinken en de stal uit-> kan door jezelf of een ander gedaan worden. Rijden = hobby

Ik denk dat we dáár in verschillen van mening.
Ik kan niet begrijpen dat hobby voor school gaat wanneer je niet lekker bent. Als ze echt ziek zou zijn, zou niet eens aan rijden denken Knipoog

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 08:45

Een lerares van mijn dochter's school staat ook op stal; die heeft er geen problemen mee hoor. Jullie doen het nu net voorkomen alsof de leerplichtambtenaren dagelijks op school en thuis checken of iedereen die ziek is wel 24 uur in z'n bed ligt. Maar zo is het niet. Mijn dochter zit in de bovenbouw en dus in het studiehuis waar ze sowieso al bijna alles zélf moet doen. Ze heeft het jaarrooster van alle vakken (leerstof + huiswerk), dus achter raken is er niet bij als ze gewoon haar huiswerk thuis maakt (wat ze dus altijd doet; ziek of niet). Ze zitten nog in de leeftijd dat veel kinderen bijv. vaak naar de orthodontist moeten en ja, helaas is dat ook altijd onder schooltijd. Doet de school verder ook niet moeilijk over. Er wordt nu net gedaan alsof ze dagenlang gespijbeld heeft. Ze is 2 uurtjes haar bed uit geweest, that's all ! Pffft Slapen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:04

Voor mij gaat het daar totaal niet om.
Het gaat mij om de boodschap naar je kind. Waarom wel een lichamelijke zware hobby doen als je te ziek bent voor school?
Je moet het wel met me eens zijn dat de kans op nog 1 dag niet lekker wordt vergroot als je gaat rijden met les.
Nu is het school, maar straks is het bij der werk. Helaas heb ik het vaker gezien... Wat jij leert is héél belangrijk voor de toekomst.

Ik kan niet begrijpen dat jij hobby vóór school laat gaan. Heeft imo niks met verantwoordelijkheid van het paard te maken.