Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
cissy schreef:mooi, n probleem minder!![]()
dat hij het bij jou wel doet en bij een ander niet is heel herkenbaar, mijn eigen paard loopt mij bijna ondersteboven om maar de trailer in te mogen en mijn bijrijder krijgt haar er niet in, erg grappig!![]()
Ze heeft geen respect voor mijn bijrijder en die vind dat erg frustrerend,maar ze zal het toch zelf moeten oplossen daar kan ik dr niet bij helpen, zodra ik in het gezichtsveld kom rent mn paard de trailer in, oeps daar is de baas, gauw wegwezen, hahahaha!

Mijn jonkie is net zo, ik heb geen problemen met dr en diezelfde bijrijder weer wel, rare beesten die paarden. cissy schreef:Ik vind haar niet eigenwijs, mijn bijrijder vindt haar eigenwijs, ik heb nergens problemen mee hoor! voor mij doet ze alles en voor mn bijrijder doet ze niks of bijna niks, tja, verschil moet er zijn!Mijn jonkie is net zo, ik heb geen problemen met dr en diezelfde bijrijder weer wel, rare beesten die paarden.
(ik heb alleen wel ruim 30 jr ervaring met paarden en mijn bijrijder nog lang niet en paarden wéten dat feilloos)
. Zit echt een enorme kop op
en dan krijgt 'ie ook echt zo'n puberhoofd erbij
. Ik lach me wel eens suf om de uitdrukking van zijn hoofd op zulke momenten (ook al mag dat eigenlijk niet
). Heeft hij dat bij mij, dan doe ik dan even wat grondwerk, dan komt 'ie altijd vrij snel weer bij je 'terug', zeg maar.... Vaak zo goed dat mensen denken dat hij superbraaf en makkelijk is. Wat hij ook is (tot op zekere hoogte), tot 'ie weer iemand treft waar hij over heen kan walsen. Dat ligt dan toch echt aan de persoon, hij pikt ze er inderdaad meteen uit. Best confronterend voor mensen.
. Susy_Q schreef:Beste allemaal welke mij voorzien hebben van geweldige tips en adviezen.
Vanavond weer geoefend met de trailer en ja hoor, mijn lieve 3 jarige liep
eindelijk in 1 keer door de trailer in... Het gaat steeds iets beter.
Mijn 1,5 jarige hengst ook geprobeerd, helemaal geen probleem.
Die maakt zich nergens druk om dus zeker een trailer is een eitje.
Toen mijn ouwe 12 jarige lieverd (en ook zeer eigenwijs)
Met haar ben ik jaren op concour geweest maar omdat ze nu
drachtig is, en ik veel reed met de 3 jarige, heeft ze een paar maanden
niet op de trailer gestaan. En nu wilde ze ook niet zomaar...
Maar dankzij de tips (vooral van Polly2) krijg ik alle 3 mijn paarden
redelijk op de trailer. Belangrijkste is RUST, CONSEQUENTIE en Leiderschap.
Mij is het weer gelukt. Voor de anderen met trailerproblemen... vooral
veel oefenen en als je gaat rijden met de trailer, rij eens een klein rondje en dan
weer terug naar de stal. Ik geloof dat het bij mijn paard het geval was dat
ze wist dat ze naar de les moest. Dat ga ik nu wel afwisselen.
En voor Polly2, de paardensnoepjes zijn voor jou!!!
...met worteltjessmaak???
Citaat:Paard mag stilstaan en kijken en vooruit, maar ábsoluut niet achteruit! bij beweging achteruit meteen een harde tik met zweep.