Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dapper

Re: Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 23:12

russel schreef:
Lips are sealed Lips are sealed Ik denk dat ik weet uit welk milieu je komt en waarom je zo een goede zakelijke verstandhouding met RHS hebt. two of a kind zal ik maar zeggen. Knipoog

Ik vind het wel grappig dat jij weet waar ik woon en wie ik allemaal ken. Maar je hebt jezelf goed voorgesteld, een mooiere voorstelling over je zelf met je buitenritjes heb je niet kunnen maken, nou nee dus bedankt.

Russel voor mij mag je wegblijven hoor, zolang ik met de ritten de andere kosteloze ritten voor mensen met een geestelijke of lichamelijke beperking kan bekostigen vind ik het allang best, als je die gezichten ziet van die mensen na het rijden dan gaat er wel wat door je heen.

Dat jij denkt te weten uit wat voor milieu ik kom vind ik echt heel erg knap van je, hoorde ook eens zo'n verhaal dat een paard in het verleden zijn bekken gebroken had en dit zonder rontgenfoto zo vastgesteld werd......echt knap moet je wat meedoen hoor.

@ Barmat.....ik ga je niet mailen wat er tussen jou en RHS per mail is gedaan gaat mij niet aan dat is echt persoonlijk.
Waar ik wel benieuwd naar ben al die pbtjes die je mocht ontvangen van al die ontevreden klanten.

@ Achilles......jij begrijpt waar bij mij de schoen wringt.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 23:43

Natúúrlijk worden er fouten gemaakt, logisch, niet meer dan menselijk.

Maahaaaaar...je koopt dus een bepaald product, voor een bepaalde prijs-kwaliteitsverhouding. De daarbij gedane beloftes over - laten we het 'de prestaties' noemen - maken daarbij aannemelijk dat je een bepaalde verwachting van het product hebt. Als het product vervolgens niet aan die beloftes blijkt te voldoen, is het logisch dat je teruggaat en je klacht erover laat horen.

Dat er niet meteen adequaat op gereageerd wordt, nog tot dááraan toe. Uitschelden gaat me al iets te ver.
Maar goed, dan nog, emoties spelen mee.

Cool, dan ga je dus vervolgens afkoelen en vervolgens je fout rechtzetten door met dé juiste, eerlijkste en gewoon meest logische oplossing te komen: retourneren van het geld van het aankoopproduct.
Dat is dus in mijn ogen het volledige bedrag, inclusief het bedrag waarvoor het eerste paard is ingeruild.

Logisch toch?

BTW: rare berichten in gastenboeken plaatsen geniet ook niet mijn goedkeuring. Er bestaat altijd nog zoiets als eer aan jezelf.

Daarentegen kan ik wel weer begrijpen dat TS die tot nog toe nog behoorlijk netjes is gebleven ten opzichte van íedereen, haar frustraties en vragen hier op bokt even wilde plaatsen. Ik zou in haar geval ook de mening van anderen willen weten hoe te reageren in diezelfde situatie, ja toch?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 23:44

Citaat:
@ Barmat.....ik ga je niet mailen wat er tussen jou en RHS per mail is gedaan gaat mij niet aan dat is echt persoonlijk.
Waar ik wel benieuwd naar ben al die pbtjes die je mocht ontvangen van al die ontevreden klanten.

En die tweede regel: dat is niet persoonlijk wilde je zeker zeggen? Die mensen hebben het niet voor niets via PM gedaan lijkt mij?

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 23:49

Kafue schreef:
Bovendien ze heeft het geld en het paard. En dat paard liet ik wel even verdwijnen wie kan bewijzen dat het het paard van de handelaar is.

Je doet hier wel een heel erg crimineel voorstel. Nors opkijken
Ik geloof niet dat dat de oplossing is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 00:14

Een verhaal heeft altijd 2 kanten maar ik kan me niet voorstellen dat wat de handelaar heeft gezegd/gedaan redelijk is.
Een paard met 2 maanden terugbrengen en dan 2000 euro minder krijgen, dat is te gel voor woorden.
Als ik dan ook nog een ander bericht lees hier van een bokker die ook niet geheel tevreden is met het verhaal dat er dan weinig shires in die prijsklasse zijn bekruipt mij een raar gevoel.
Mensen willen geld verdienen, oke, dat willen we allemaal, dan wel op een eerlijke manier, lijkt mij!

Ik kan me van TS ook voorstellen dat zij wegens haar gezondheid "het laat zitten".
Ik wens je veel sterkte hiermee.

Ook overigens wat TS zegt dat ze van het paard is gaan houden en het emotioneel ook niet makkelijk is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:05

Achilles schreef:
en als er mensen zijn die wel problemen met hen hebben nou ja, dat kan gebeuren, niet altijd verloopt alles vlekkeloos!

Niet vlekkeloos? Ik vind 2000 euro verliezen in twee maanden niet echt 'niet vlekkeloos'. Deze handelaar moet haar gewoon haar geld terug geven, dat is hij trouwens verplicht. Wat raar dat Barmat daar van sommigen niets van mag zeggen.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:07

Dapper schreef:

Haha, jij meet met twee maten! Je wilt niet weten wat er per mail is gedaan tussen Barmat en RHS (volgens mij wil je dat trouwens best heel graag.....maar ja, wat als RHS écht fout zit he...), maar je wil wel weten wat voor pb's er zijn verstuurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:13

En die 2 maanden zijn nu ondertussen om. omdat RHS niets te ruilen heeft, precies zoals een ander hier ook al vertelde.
Anders had er niet eens een maand tussen gezeten.
Als RHS vond dat hij aan Major een goed paard had, had hij hem toen gewoon terug gekocht en gewoon voor hetzelfde geld aan een ander kunnen verkopen, want in een paar weken tijd is dat paard echt niet in waarde verminderd. Nu in 2 maanden ook niet, maar laat staan na een paar weken.

En het is gewoon wettelijk zo bepaald...kun je zeggen er zijn 2 verhalen...best, wat je wilt.
Maar wettelijk gezien moet een handelaar een paard tot 6 maanden tijd terug nemen en het aankoop bedrag betalen.
Dat is het verhaal dat voor elke handlaar geldt, wat voor verhaal verder ook.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:23

runningkawa schreef:
En het is gewoon wettelijk zo bepaald...kun je zeggen er zijn 2 verhalen...best, wat je wilt.
Maar wettelijk gezien moet een handelaar een paard tot 6 maanden tijd terug nemen en het aankoop bedrag betalen.
Dat is het verhaal dat voor elke handlaar geldt, wat voor verhaal verder ook.

Als je doelt op mijn verhaal, met dat ieder verhaal 2 kanten heeft, dat is toch zo?
Ik zeg ook helemaal niet dat de handelaar het goed heeft aangepakt, juist niet.
Ik bedoel eventuele zaken die met elkaar besproken zijn dat niemand daar voor de rest is bijgeweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:26

Dapper schreef:
russel schreef:
Lips are sealed Lips are sealed Ik denk dat ik weet uit welk milieu je komt en waarom je zo een goede zakelijke verstandhouding met RHS hebt. two of a kind zal ik maar zeggen. Knipoog

Ik vind het wel grappig dat jij weet waar ik woon en wie ik allemaal ken. Maar je hebt jezelf goed voorgesteld, een mooiere voorstelling over je zelf met je buitenritjes heb je niet kunnen maken, nou nee dus bedankt.

Russel voor mij mag je wegblijven hoor, zolang ik met de ritten de andere kosteloze ritten voor mensen met een geestelijke of lichamelijke beperking kan bekostigen vind ik het allang best, als je die gezichten ziet van die mensen na het rijden dan gaat er wel wat door je heen.

Dat jij denkt te weten uit wat voor milieu ik kom vind ik echt heel erg knap van je, hoorde ook eens zo'n verhaal dat een paard in het verleden zijn bekken gebroken had en dit zonder rontgenfoto zo vastgesteld werd......echt knap moet je wat meedoen hoor.

@ Achilles......jij begrijpt waar bij mij de schoen wringt.

Ik snap niet wat ik met dat bekken te maken moet hebben, een erg vreemde conclusie.
Jouw manier van communiceren is kennelijk normaal voor jouw, dan heb ik daar idd niets meer aan toe te voegen.

De pb wisseling is iets waar jij helemaal niets mee te maken hebt, immers jij bent op geen enkele wijze partij in het geheel, weet je nog? Alleen een heel tevreden klant.

Met het gastenboek heb ik niets te maken, onduidelijk wie in dit topic dat wel heeft en of het uberhaupt wel bokkers zijn geweest.

RHS is prima in staat om voor zich zelf op te komen, ook dat weet jij wel, zo goed moet jij ze immer ondertussen ook wel weten.

Je trekt conclusies in een zaak waar je kennelijk toch niet de ins en outs van weet, het lijkt mij ook verstandiger om gepaste afstand te houden in het trekken van conclusies om voorts te gaan schrijven in een vorm van neerhalen en beledigen van bv TS.
Jouw partijdigheid zal waarschijnlijk wel komen door emotionele banden met RHS, maar bokt heeft al eerder een dergelijk geval met een andere stal meegemaakt en dat komt wel erg overeen. Jouw kennelijk niet bekend.

Een stal van dergelijk kaliber zoals RHS zou deze zaak gewoon op een fatsoenlijke manier in eerste instantie al moeten hebben opgelost. Immers zoals jij zegt een tigtal Shires lopen er rond, dan moet er toch wel eentje bij zitten die wel voldoet? Is het dan niet de handelaar die daar zicht op heeft? Was het dan alleen die ene die het niet bleek te zijn die geschikt was bij verkoop? Beetje vaag, moet je zelf ook toegeven lijkt mij. Klantvriendelijk is het niet...., wat is het wel??

Een paard is maar een dier met 4 poten een kop en romp als het handel is er geld mee verdient wordt, wat kan dan zo moeilijk zijn om een ruil te maken zoals er bij verkoop zo mooi wordt gezegd en op de webpagina mee wordt geadverteerd?

Ik weet niks van Shires, maar de waardes kunnen toch niet zo ver uit elkaar liggen dat er ineens een gat van 2000 ontstaat? Heeft de ene meer potentie in bv sport of zo dan de andere? Wat maakt het prijsverschil? Misschien dat je dat uit kunt leggen als je het graag wilt opnemen voor de verkoper. Ik neem aan de overigen die er nog staan niet ondertussen M of zo lopen? en daardoor een meerwaarde hebben? Leg dat eens uit?

Voor 2000 kan je op marktplaats zelfs nog een leuk ander paard kopen.

Enne, eerste klas praktijken heb ik met ze mee gemaakt hoor, dus weet wel wie ze zijn, vandaar dat ik hierop reageer. En nee, ik ga jouw niet de pb sturen, die blijft prive bij Barmat. Wat wil je er uberhaupt mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:29

Nee hoor doelde niet op jou speciaal.
Er zijn meer mensen die het over 2 kanten hebben.
En dat zal wellicht ook zo. Ja
Maar eigenlijk staat dat er los van..het paard doet om wat voor reden niet aan de wensen van Barmat, waarvan de handelaar wel heeft gezegt dat het paard daar aan zou voldoen. Waarom dat het bij Barmat niet is, doet er niet toe...het klikt niet, ze heeft dat in 6 maanden tijd aangegeven dus wettelijk hoort de handelaar het paard terug te nemen, niet te ruilen, nee terug te nemen en het volledige bedrag te betalen.

Dus alle "klets" er omheen tellen niet. De handelaar blijft in gebreken...
Risico van handelaar zijn Lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:32

Goh zeg, wat zijn we weer gezellig bezig.......

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:37

Ik weet ook wel dat alle "klets" eromheen niet belangerijk is maar dat een verhaal 2 kanten heeft.

Ik geef deze handelaar ook geen gelijk, wat ik al zei, ik krijg een heel raar gevoel als ik alles zo lees en kan me niet voorstellen dat een paard zo keldert in 2 maanden tijd.
Dat kan gewoon helemaal niet, klaar, deze meneer wil heel duidelijk zijn zakken vullen met heel veel geld.

En dan Barmat haar paard die ze aan hem heeft verkocht, dat hij die heeft kunnen verkopen voor 750 euro, nou, dat geloof ik helemaal niet.
Ik denk dat de handelaar nog soort van "medelijden" vroeg van Barmat en daar Barmat het niet eens was met de zaken de handelaar zijn ware gezicht laat zien.
Ook zijn uitbarstingen naar haar toe, dat als ze een man was geweest en dergelijke...
Oh, oh, oh, wat had die man een foute aan mij gehad zeg!

Kan me voorstellen dat TS haar "rustig" houdt vanwege haar gezondheid, dat wel.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 09:38

En daar ging het mij ook om - ik wilde best een ander paard er voor terug hebben, maar óf ik moest bijna 2000 euro er bij lappen, of er werd een veulen aangeboden (en dat wil ik nu eenmaal niet, ik zocht een RIJpaard, en dan niet over pas 4 jaar) of er werd gezegd: "Ik ga nog naar Engeland en kijk voor je"

Welnu, al die dingen hebben op niets uitgelopen en ondetussen zat ik met Major, waar ik het beste van probeerde te maken, maar wat gewoon niet lukte. Zadeldekje opleggen: 2 minuten. Zadel opleggen: soms wel 5 minuten. Hoofdstel omdoen: 5 minuten in de hoop dat hij je ondertussen niet ontsnapt was en je hoofdstel aan gort ligt (nee, 1000 kg paard houd je niet aan een teugel om de hals).
Longeren: een drama! Kaarsrecht omhoog, omdraaien, wegrennen... Ik heb zó vaak moeten loslaten omdat de brandplekken op mn handen stonden, of omdat ik gewoon door de bak gesleept werd....

Opstijgen: mijn hemel, met drie man vasthouden anders ging hij aan de kletter.... Heeeeeel voorzichtig, echt zo wat je verwacht bij een paard waar je voor de eerste keer van je leven op gaat zitten!

Als je eenmal zat, ging het wel, maar dan struikelde meneer weer, waardoor we zelfs een keer bijna over de kop zijn gevlogen.

En alles met angst, angst angt, ANGST.

En ik ben rustig, heel rustig. Alles uit basis van vertrouwen, rust en kalmte. Maar dat helpt gewoon niet, het bleef een beetje halfgaar aanmodderen en toen besloot ik, hoeveel ik ook van Major was gaan houden - hij moet terug, het is dan misschien een mismatch, een geval van niet klikken, kan allemaal.

En aangezien ik geen jaren wil wachten tot RHS een keer een geschikt paard had gevonden (wat me toch heel raar lijkt als je zo'n grote jongen in Shire land bent en Shires toch echt bekend staan om hun heerlijke karakter) had ik zoiets van: "Jij voldoet niet aan de afspraak, het paard is niet wat het beloofd is, ik wil mijn geld terug, wat mijn goed recht is".

En juist omdat Jan Verhoeven overkwam als een integere, eerlijke man, had ik nooit kunnen bedenken dat hij me dit zou flikken. Hij zegt gewoon "Moet IK het verlies dan maar lijden?" En met dat verlies bedoelt hij dus de mislukte verkoop van Matador, al kan ik mij niet voorstellen dat je voor een Voltaire x Jasper die met gemak 1.40m springt en opgeleid is tot ongeveer Z dressuur, slechts 750 euro hebt gevangen.... echt niet

En dan nog, dat is het risico van handelaar zijn, je zult toch af en toe verliezen, soms quitte spelen, en vaak win je, anders kan geen handelaar bestaan.

Maar om je eigen miscalculatie en verlies op je klanten af te rekenen, lijkt mij alles behalve fair. Pas toen hier woorden over vielen, werd de stemming grimmiger, tot die tijd was ik er heilig van overtuigd dat we er uit zouden komen.

Maar kom op! Dit is toch geen aanbod, zeg nu zelf? 3750 euro voor een paard dat nu weer te koop gaat voor 6000 euro. Dan maak je in mijn ogen je "verlies" wel dubbel en dwars goed, dan eet je er geen boterham minder om hoor Knipoog

Sterker nog, dan worden er alleen nog maar luxe broodjes gegeten!!!

Dat is mijn punt! Ik heb verdorie die stal zitten verdedigen tot en met, kijk maar in het andere topic, toen ik jullie om raad vroeg wat te doen met Major, omdat het zo slecht ging. Unaniem werd gezegd: weg met dat paard en er waren heel wat mensen die zeiden: Wat is die handelaar een oplichter, dat hij je dit paard verkocht hebt!

Ik heb RHS en Jan Verhoeven altijd verdedigd, gezegd dat het een goede stal was, een goede man. En sterker nog, in dat bewuste topic heb ik niet eens NAMEN genoemd, juist ter bescherming van zijn naam en eer.

Maar nu is voor mij de maat vol en mag iedereen weten wat voor een verschrikkelijke vent hij is, dat hij dreigde "als ik een vent was geweest, had hij me rond de oren geslagen" Nou, dat mag altijd geprobeerd worden, al ben ik dan een vrouw. De eerste persoon die dat bij mij wil flikken, kan naar mooi Brabants gezegde "tandjes gaan tuffen" Haha!

Over dat gastenboek - daar ben ik niet blij mee en ik snap enerzijds de goede bedoelingen van bokkers, maar hallo! Dit is wel degelijk smaad en het kan mij in een zeer lastig pakket brengen! Ik distancieer mij dan ook volledig van de inhoud van die berichten en ik neem geen enkele verantwoordelijkheid hiervoor!!!

Hier verder discusiëren vind ik een goed iets, maar laten we het wel bij feiten houden en niet in het wilde weg gaan schelden. Dat doet mij en de "zaak" niets te goede...

En ondertussen staat hier bij mij op stal de grootste verliezer: Major. Dat arm ding heeft het ook niet verdiend. Wat er ook met hem gebeurd is, welke trauma's er ook in zn koppie zitten, of wellicht is hij gewoon niet gelukkig, ik weet het niet. Feit is wel dat ik met hem te doen heb, ik werp een paard niet weg als een gebruiksvoorwerp en geloof me, maandag gaan er weer heel wat tranen vloeien Verdrietig

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:39

_Saida_ schreef:
Goh zeg, wat zijn we weer gezellig bezig.......

Verward
Dit is het enige wat je te zeggen hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:39

Natuurlijk heeft een verhaal 2 kanten, dat ontken ik ook niet.
En al zou barmat hier alles gelogen hebben, wat ze imo niet gedaan heeft, maar stel, dan nog geldt gewoon de wet van het terug mogen brengen.
Welk verhaal er ook achter zou zitten

edit, ik zie barmat's bericht
En elke keer verteld ze hetzelfde...zou dat lukken als het verhaal van haar niet klopt?
Denl het niet Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:45

Barmat, jij gelooft toch echt niet dat hij je vorige paard maar voor 750 euro heeft verkocht?
Dat is echt gelul...
Dat weet ik zeker!

En wat je zegt, als hij zo'n bekende meneer is in Shire-land waarom heeft hij dan geen ander paard gevonden?

Ook raar dat een andere bokker in dit topic zegt dat zij ook veel moest bijleggen voor een ander paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:47

ondertussen zijn er zover ik herriner berichten uit het gastenboek gehaald en heeft jan verhoeven er zelf gereageerd...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:48

runningkawa schreef:
Natuurlijk heeft een verhaal 2 kanten, dat ontken ik ook niet.
En al zou barmat hier alles gelogen hebben, wat ze imo niet gedaan heeft, maar stel, dan nog geldt gewoon de wet van het terug mogen brengen.
Welk verhaal er ook achter zou zitten

edit, ik zie barmat's bericht
En elke keer verteld ze hetzelfde...zou dat lukken als het verhaal van haar niet klopt?
Denl het niet
Lachen

Dat zeg ik toch ook niet, dat ik haar niet geloof!
Ik zeg altijd dat er 2 kanten zijn van iets wat gebeurd is maar dat hoeft ook niet negatief te zijn.
Bedoelde alleen maar aan te geven dat ik ook niet zomaar iemand ben die aanneemt voor wat iedereen in zijn of haar topic zet.
Als je mijn eerste bericht leest in dit topic zie je ook dat ik direct twijfel aan de handelaar en niet aan TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:50

Jij wel, maar bijv dapper niet...en een andere die zeggen dat je niks verkeerd mag zeggen over die stal.

Dat heeft barmat ook niet gedaan, tot dit topic...en dat zal vast wel zijn omdat de stal niet altijd zo geweldig is als het lijkt...
Heel makkelijk op te lossen voor de stal...resterende bedrag ff op de rekening storten...zal Barmat vast hier ook zeggen dan Ja

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:55

Diablo schreef:
Achilles schreef:
en als er mensen zijn die wel problemen met hen hebben nou ja, dat kan gebeuren, niet altijd verloopt alles vlekkeloos!

Niet vlekkeloos? Ik vind 2000 euro verliezen in twee maanden niet echt 'niet vlekkeloos'. Deze handelaar moet haar gewoon haar geld terug geven, dat is hij trouwens verplicht. Wat raar dat Barmat daar van sommigen niets van mag zeggen.....

Door een klein stukje te quoten ruk je alles uit zijn verband diablo.

Barmat mag haar frustratie uiten maar er hoeft geen hele stal voor door het slijk gehaald te worden.
Ik snap best dat het haar hoog zit en dat ze vreselijk boos en ongelukkig is maar het mes snijdt aan 2 kanten. Ik hoop dat ze toch een oplossing kan vinden met of zonder die stal.
Er zijn vele klanten van die stal en toevallig zitten er hier een paar met slechte ervaringen. Over de andere vele honderden die wel tevreden zijn hoor je niemand.
Die naam hoeft gewoon niet zwart gemaakt te worden door even lekker openbaar te gaan roepen dat ze zo slecht zijn. Volgens mij is het ook tegen de regels.
Ik kan je ook gruwelverhalen vertellen over de andere shirestal die hier zieltjes zit te winnen, doe ik toch ook niet.

@mambobeach
En het verhaal van Abgar, die zich speciaal even heeft geregistreerd om hier gal te spuien mag je ook dikke vraagtekens bij zetten.
De jaarling merrie die aangekocht was van een andere fokker en via die stal bij haar terecht kwam mankeert helemaal niets en ze heeft het paard ingeruild voor een door hen 2 jarige zelfgefokte ruin met een kampioensvader.
Logisch, is duurder!
(en die ze trouwens goed aan het verkloten is door hem als 2 jarige aan de longeerlijn te longeren en geen flauw idee heeft waarom hij toch steeds uitbreekt aan de lijn Nors opkijken
Als die klachten krijgt is het de schuld van de fokker.)
Laatst bijgewerkt door Achilles op 04-10-07 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 09:55

idd lijkt het mij dat als ik alles uit mn duim zuig ik niet iedere keer zo gedetailleerd kan herhalen, dan val je wel door de mand.

Sommigen zullen van mening zijn dat ik een jonge Shire niet waard was, of dat ik geen ervaring heb of zoiets (zulke dingen zijn mij ook verweten)

Welnu, een aantal mensen op bokt kennen mij irl en die weten ook dat ik redelijk kan rijden (ik blijf vooralsnog vaker boven zitten dan dat ik er naast lig) en dat ik ruim 25 jaar ervaring in de paarden heb. Ik heb veel gereden, ook op handelsstallen en dat waren ook niet altijd de gemakkelijkste om op te rijden. Waarom het dan met Major niet lukt? Ik heb geen idee, ik heb ook weleens hardop gezegd: het lijkt wel of hij me niet moet ofzo... hij is lief enzo, maar als hij de keuze heeft tussen mij en een ander, dan gaat hij naar de ander, snap je?

Maar goed, daar gaat het eigenlijk helemaal niet om. De aantijgingen dat ik dan wel een waardeloze ruiter zou zijn leg ik naast mij neer. Daar ga ik eens over nadenken als mensen die mij werkelijk irl heben zien rijden, dat gaan zeggen, of een jurylid Knipoog
Dat ik waardeloos met paarden omga, leg ik ook naast me neer. Mijn dieren hebben het hier ook allemaal stuk voor stuk goed en zijn eerder te dik te noemen dan te dun.

Dat een bloedpaard, dat prima in sportconditie is, een zak met botten wordt genoemd, doet wel pijn, daar ben ik echt in geraakt...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:56

Jeetje Barmat… ik heb je andere topic gelezen hoe het is gegaan met Major, en dat je uiteindelijk de beslissing hebt genomen om hem terug te brengen. En nu lees ik dit!

Ik heb werkelijk met open mond zitten lezen. Wat een vreselijk verhaal!

De hele discussie is op een paar zinnen terug te voeren denk ik.

Er is een ondeugdelijk product verkocht dus je hebt het recht om terug te brengen en je geld terug te krijgen. Aan dat recht wordt dus duidelijk niet voldaan. Dat is dan fout.

En of die handelaar half NL naar tevredenheid heeft afgehandeld, dat doet er niet toe. In dit geval zit hij fout en dáár hebben we het hier over.

Dit sterkt mij maar weer eens om nooit bij een handelaar te kopen. Het terugbrengen van een paard en dan te moeten bijbetalen… helaas een veel gehoord trukje. Heel slecht.

Ik wens je heel veel succes met de eventuele verdere afhandeling van dit verhaal. Hou ons op de hoogte. En groot gelijk dat je afstand neemt van het gastenboek. Dat mag jou nooit kwalijk genomen worden, en ik hoop dat verdere berichtjes uitblijven.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:57

Maar dapper kan dit dan ook niet objectief bekijken lijkt mij.
Die doet zaken met deze man en verdienen geld aan elkaar?
Weet niet precies hoe dat zit, hoef ik ook niet te weten maar het is wel duidelijk dat deze mensen bekend voor dapper zijn en je dan ook geen verkeerd woord mag zeggen over hun...

Dus wat dapper zegt vind ik ook niet interessant! Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 09:57

runningkawa schreef:
Jij wel, maar bijv dapper niet...en een andere die zeggen dat je niks verkeerd mag zeggen over die stal.

Dat heeft barmat ook niet gedaan, tot dit topic...en dat zal vast wel zijn omdat de stal niet altijd zo geweldig is als het lijkt...
Heel makkelijk op te lossen voor de stal...resterende bedrag ff op de rekening storten...zal Barmat vast hier ook zeggen dan Ja

Oh, wel degelijk Ja

Als dat zo is (wat ik ernstig betwijfel) dan vraag ik de moddies om een prachtige rectificatie op de homepage en bezorg ik de stal de grootste bos bloemen die ik kan bestellen Ja

Geloof me, ik zit niet rot in elkaar en ik ben een heel makkelijk persoon eigenlijk (zelfkennis toch Clown ) maar ga me niet tegen de haren instrijken, dan maak je me WOEST!