'Slechte' eigenaar/eigenaresse?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Slechte' eigenaar/eigenaresse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:07

De eigenaresse van mijn bijrijdpony was al een tijd op zoek naar een bijrijdster, maar kon niemand vinden. Alleen maar pennymeisjes of te grote kinderen (pony van 1,35). Ze heeft ook al veel bijrijdsters gehad maar die stopten weer snel. Ze vroeg 20 euro per maand, en dan mag je in principe 6 dagen in de week komen. Nu heb ik het geld ervoor pas na de zomervakantie, maar ik had haar toch gemaild. Ze zou eerst nog verder zoeken naar iemand die wel nu al kon betalen omdat ze zelf ook geen geldboom in haar achtertuin heeft, maar vond niemand. Toen mailde ze mij terug of ik de pony tot het einde van ze zomervakantie gratis wilde rijden, en daarna gewoon 20 euro in de maand betalen. Maar zij behaald er zeker geen winst uit, ze heeft het met die 20 euro per maand extra alleen net iets ruimer.

Als mensen er winst uithalen vind ik het eigenlijk ook niet erg. Het is aan de bijrijd(st)er om te bepalen of ze de eigenaar die winst gunt en het ervoor over heeft..

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:00

Oke ik ben denk ik een apart geval, maar als ik moet betalen voor een bijrijpaard dan moet het ook een talentvol paard zijn en niet een recreatiepaard. Er zijn paarden geweest die ik gratis kon bijrijden maar waar ik voor me lol nog niet op ga zitten, ik heb paarden bijgereden waar ik voor werd betaald en ik ben wel eens een talentvol paard tegengekomen waar ik wel voor wilde betalen maar niet hoefde, zie Kiwiko. Nu heb ik een eigen paard en als ik een keertje niet kan bel ik lekker Kiwiko en is het weer geregeld. Met mijn eigen paard ben ik een zeikerd qua bijrijders, liever niet. Aan Kiwiko heb ik trouwens de beste eigenaar gehad, niks was te veel en nu nog hoef ik maar te kicken en ze staat klaar voor me.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 21:32

Ook een heel goed argument, wat voor paard is het...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 06:39

pasdedeux schreef:
Oke ik ben denk ik een apart geval, maar als ik moet betalen voor een bijrijpaard dan moet het ook een talentvol paard zijn en niet een recreatiepaard. Er zijn paarden geweest die ik gratis kon bijrijden maar waar ik voor me lol nog niet op ga zitten, ik heb paarden bijgereden waar ik voor werd betaald en ik ben wel eens een talentvol paard tegengekomen waar ik wel voor wilde betalen maar niet hoefde, zie Kiwiko. Nu heb ik een eigen paard en als ik een keertje niet kan bel ik lekker Kiwiko en is het weer geregeld. Met mijn eigen paard ben ik een zeikerd qua bijrijders, liever niet. Aan Kiwiko heb ik trouwens de beste eigenaar gehad, niks was te veel en nu nog hoef ik maar te kicken en ze staat klaar voor me.

Nou precies, ik heb een bijrijder die ZII rijdt, haar betaal ik, ze rijdt eens per week. Iemand die serieus rijdt, goed kan rijden en niet maar voor de lol wat rondhobbelt. Ik heb een dagje vrij, maar ben er vaak toch wel even. Ik doe het voor het paard en niet voor mij!! Eens in de week goed bereden te worden zie ik ook als ontspanning voor het paard, al zijn spieren even goed geactiveerd, hoop ik hem langer fit mee te houden. Beestje is nu 15, dus nu gaat het meetellen.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 06:54

ik had een paard waar ik ook voor moest betalen. 30 euro p/m voor 2 keer per week. weliswaar geen buiten/binnenbak dus moest geluk met het weer hebben. ook kon ik niet altijd even goed bouwen op het paard... elke keer wilde ie wel weer eens wat flikken... ik kan best rijden, daar gaat het niet om, maar hij was gewoon onbetrouwbaar..

ook tijdens een les heeft ie me eraf gegooid en kon ik met de ambulance mee. nee liever niet nog een keer...
ik heb na veel wikken en wegen besloten om te stoppen, en toen belde ze me of ik niet alleen wilde blijven verzorgen (niet meer rijden dus).. nou ja, ik met mijn goede gedrag nog ja gezegd, hij stond immers 3 minuten fietsen van mijn huis... Knipoog en hoefde er niks meer voor te betalen

dat heb ik nog ruim 4 maanden gedaan (en ik had ook rond de 6 maanden gereden op hem, in totaal). Paard moest verhuizen, en kwam een stuk verderop te staan. het was eigenlijk te ver, en moest ineens vlekkeloos mesten van de staleigenaar en drollen oprapen uit de paddock. Ik reed verder niet meer, dus werd het een beetje vervelend voor me. Ik was langer met het mesten en drollen wippen bezig, dan met het paard.. Lips are sealed .. Ik ging toch maar eens rondkijken voor een nieuw verzorgpaard, maar dat liep nog op niks uit, maar ze was erachter gekomen en daar was ze niet zo blij mee (dat ik het niet verteld had). opzich logisch, maar ik werd zonder pardon aan de kant gezet, direct. geen bedankje of wat, omdat ik haar zo vaak geholpen heb ( ik snap het best dat ze het niet zo tof vond, maar ik dacht er verder ook niet meer bij na, omdat ik me er even niet mee bezig hield.. beetje dubbel dus, maarja)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 08:29

Ik had aan pasdedeux een hele goede bijrijdster, en omdat ze het geld ervoor over had hoefde ze niet te betalen Lachen. Ik kon echt genieten als ik haar met mijn paard aan het werk zag. Weet je het gaat me niet om het geld, maar ik heb gewoon een heel fijn peerd, en als een zeer kundige ruiter zegt, die WIL ik bijrijden en na goed, dan betaal ik een stukje mee....... dan hoef ik heel dat geld niet, want dan weet ik dat het goed zit Lachen

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:57

Ik ben bijrijder én eigenaar.

Na ruim 25 jaar paardenliefde kan ik in mijn eentje met gemak 12 pagina's vullen over dit onderwerp, maar ik heb besloten om het luchtig te houden. Dit is hoe ik (beknopt) over dit onderwerp denk.

De verzorgster:
Trouw, door weer en wind. Stal uitmesten, pad aanvegen, paard losgooien/longeren/uit weiland halen of er juist naar toe brengen. Het paard voeren, rijden, borstelen, verzorgen als het wat mankeert. Netjes op de spullen, ook niet te beroerd om eens wat spullen in het vet te zetten...Goud waard! Hoeft zeker geen geld te betalen. Krijgt elk jaar een leuk kadootje en een bedankje. Lesrijden, mag maar voor eigen rekening. Paard mag ook mee genomen worden op vakantie of ruiterkamp.

De bijrijdster 1:
Komt alleen voor het rijden en dan ook alleen als het haar uitkomt. Regent het..komt ze niet...schijnt de zon te veel...liggen ze op het strand...hebben ze een vriendje...liggen ze daar liever bij op de bank...hebben ze een avond stappen gehad...liggen ze verrot op het nest
Zolang het paard niks mankeert komen ze redelijk regelmatig, maar als het paard wat mankeert voelen ze zich niet geroepen daar tijd voor vrij te maken. Betalen?? Ho maar, je mag in je handjes wrijven dat ze naar je paard omkijkt?? En achter je rug geroddel over wat er volgens haar allemaal aan jou mankeert en wat je allemaal niet goed doet enz. enz. Stal uitmesten en rommel opruimen?? Jaaahhh hoi!! dat moet er ook nog eens bijkomen...dan ga ik wel pleittuhh
Je kent ze wel: dat zijn van die meiden die een paar manegelesjes gereden hebben en denken dat jij hún dankbaar moet zijn en zeker niet andersom...vaak denken ze ook nog eens dat ze het paardrijden zelf hebben uitgevonden en dat het paard het veel beter doet sinds hun komst.....

Jaja droom verder zou ik zeggen: dit type ruiter is niet eens "goed" genoeg om op een manegehobbel te stappen. Dus als je ze op je paard laat rijden...mogen ze ervoor betalen en anders mogen ze lekker oprotten. Komt de sfeer op stal ook vaak ten goede!

Bijrijdster 2:
Dat is iemand die het paard werkelijk bijrijd. Dus het paard word er echt beter van als deze persoon opstapt. Deze persoon rijdt dan ook beter dan de eigenaar. Daar moet je dus voor betalen...dat lijkt me duidelijk.

bijrijdster 3:
Lief en trouw voor je paard. Ruimt haar eigen rommel netjes op maar hoeft verder niets op stal te doen, vind het niet erg als er een keertje niet gereden kan worden, kan longeren, vind het leuk om het paard los te gooien. Borsteld en verzorgt het dier goed. Kwaliteit van rijden is niet bijzonder, maar kan wel door de beugel. Een liefhebber van paarden.
Dan hangt het af van 2 dingen:
1: ze rijdt 1 dag in de week en ze valt in als jij niet kan = gratis, hoeft geen bijdrage in de kosten te doen.
2: ze rijdt 2 of meerdere dagen in de week en ze wil wel eens een wedstrijdje rijden = bijdrage in de kosten. Een eigen paard kost gewoon een berg geld. Als je die zelf niet kan kopen, of als je nog een paar jaar druk aan het sparen bent, of als je gewoon niet de tijd hebt voor een echt helemaal eigen paard...dan is dit een ideale oplossing.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:37

Helaas is het eerste type verzorgster zeer moeilijk te vinden Knipoog
maar inderdaad, daar heb je graag iets voor over!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 20:17

Weet je, ik voel me altijd best trots als ik dit soort dingen lees, hoe blij mensen met iemand kunnen zijn, ik kan er ook echt niet bij dat sommige 'bijrijders' dit niet kunnen waarderen.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:00

Asjemenauw, daar ben ik het nu helemaal mee eens, maar jammer genoeg zijn type 1 en zelf bijrijdster 3 gewoon vrijwel niet te vinden.
En daar baal ik van.
Voor mij persoonlijk geld het volgende: Kom je alleen om te rijden, dan betaal je mij (tenzij ik iemand inhuur om mijn paard rijtechnisch beter te rijden inderdaad)
Doe je ook de klusjes er om heen, mest je uit, kom je binnen en/of buiten zetten, zijn medicijnen geven als hij ziek is etc. Dan ben ik hardstikke blij en hoef ik geen bijdrage.
Maar hoeveel meiden zijn er (tegenwoordig?) te vinden die dat ook daadwerkelijk doen?
Bij ons op stal is er op het moment echt een "verzogster" boom. Overal hangen briefjes met verzorgpony gezocht, al dan niet door moeders geschreven.
En allemaal zijn ze hetzelfde, ze willen rijden, en wel elke dag dat ze komen en per direct. Mesten? Nee hoor, hoeft op de manege ook niet, een dagje niet rijden maar longeren of wandelen? Waarom? Ik wil rijden!
Ze willen hem mee op pony kamp, vriendinnen erop laten rijden, door het boscrossen als een gek gedurende 3 uur, etc. En dit zijn dan meiden van rond de 16. Je spullen slingeren overal rond, gaan kapot, raken kwijt, hoofdstel invetten? Wat denk ik wel niet, ben ik helemaal belazerd? Pfffft.
En ik word er gek van, ik ben al een hele tijd bezig om een goed iemand voor mijn pony te vinden, Hij is niet de grootste die er te vinden is en dat is dus nogal moeilijk.
Waar zijn de penny meisjes gebleven die komen om te poetsen, mesten, wandelen en dolblij zijn omdat ze gaan rijden?
Mijn pony staat 24/7 op het land, het enige wat ik vroeg was dat op de dagen dat ze kwamen ze een half kruiwagen mest uit het land haalden, maar nee hoor, "iedereen" was er te goed voor. Daarom ben ik een bijdrage gaan vragen, gelijk een stuk minder reacties.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:22

volgens mij heb ik nooit wat te klagen gehad als verzorgster/bijrijder Haha!
ik reed de pony heel vaak (lees: ik hoefde maar te bellen en het mocht) dit kwam omdat eigenaresse stuk verder weg woonde. (En op het moment harder achter de jongens aanliep dan haar pony's Tong uitsteken )
ik heb nooit wat hoeven betalen, alleen zelf een aantal keer het zadel op laten vullen, de hoefsmid is een aantal keer betaald en toen het de bedoeling was dat hij verkocht werd hebben we hem voor 2 maanden "geleast" omdat ik er nog het ruiterbewijs op zou halen.
Daarna is hij dus verkocht helaas.. Verdrietig maar heb echter nooit wat te klagen gehad Vork
en zo'n verzorgster als ik was wil ik ook Haha! dit omdat de pony vaak schoner was dan ikzelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:03

jah zo ging het bij mij in hetbegin ook ik rij veel paarden van andere mensen dus krijg regelmatig de sleutel van weilanden van pension enzo paarden zagen der goed uit en ik weer mijn lol gehad hoefdde der geen geld voor en ook geen geld voor te geven.
had ik geld opzak en de dierenarts was der betaalde ik gewoon mee was de hoefsmid der betaalde ik ook gewoon mee een keer in de zoveel tijd of koopte iets voor eht paard om de eigenaar et bedanken enzo.
en op afloop als ik klaar was met het paard en de eigennaar het verkoopt of zo krijgen ze nog een bosje bloemen ook dat ik heb mogen rijden en ebvaring mocht op doen op hun paarden.
eigenaren bellen nog steeds als ze nieuwe paarden hebben .
ik wil later ook zon meisje als ik ontmoete die veel lol inder hobby heeft en alles met plezier doet waar ik op kan vertrouwen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:02

Tja, dat blijven ook gewoon mensen en niemand is perfect, maar ik zou dat dus zelf echt nooit doen als bijrijdster. Als ze het duurder maken, alleen omdat ze er een paard bij willen, prima, maar dan ben ik vertrokken.
Kan me wel voorstellen dat ze winst willen boeken, bedoel; dat wil iedereen toch? Als die bijrijders het er voor over hebben om (veel) te betalen, dan zie ik het probleem niet dat ze het verhogen oid, alleen vind ik het wel belachelijk dat ze er een paard bij kopen en dan de prijs voor het rijden er ook duurder van maken.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:40

Ik rijd een geweldig paard van 5. De eigenaar heeft weinig verstand van paarden, het is gewoon zijn grootste hobby. Denk dat ik nergens beter had kunnen belanden. Volgens mij (buiten het gemopper om) denkt iedereen op stal er zo over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:05

je moet het gewoon treffen je komt bij goede mensen terecht of bij die van die winst mensen die geen flikker om het paard geven.
maar wat der ook gebeurd het is allemaal een goede les je leert hier van

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:24

missfcdb schreef:
je moet het gewoon treffen je komt bij goede mensen terecht of bij die van die winst mensen die geen flikker om het paard geven.
maar wat der ook gebeurd het is allemaal een goede les je leert hier van

en bij jou zijn die goede mensen dan mensen die hun paard gratis beschikbaar stellen aan jou?
en mensen die er geld voor vragen geven dus geen flikker om hun paard maar alleen om de centjes?

lekkere meid ben ji Gaaaap

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 19:45

Dat zegt ze toch niet, ik zie nergens staan dat de 'goede' mensen hun paard gratis beschikbaar stellen... Meer iets van: je kan het treffen, maar ook niet. En daar leer je echt wel van

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:01

Ik moet zeggen, dat ik zelf opzich wel tevreden ben.

Ik betaal 50 euro in de maand;
Ik heb een verzorgpony waar ik op kan rijden, hoelang, hoevaak, waar en wanneer ik maar wil.
Ik mag er buitenritten mee maken, mag er mee in de weide rijden, maar ook in de bak verderop.
Kan komen ook als zij niet thuis is, ze vertrouwd me volledig, dat is super! Als ik proefwerkweek heb, een keertje niet kan of op vakantie ga, dan mest zij de stallen netjes uit en staat het paard er prima bij (wordt alleen niet bereden, maar eigenaresse vind dat geen must) en er staat nog een pony bij, die ik ook zo vaak mag rijden als dat ik zelf wil (als ik er de tijd voor zou hebben.... Bloos ) Als ik daar lang ben kan ik er mee-eten en ze leest bijvoorbeeld regelmatig proefjes voor als ik dat nodig heb of helpt als ik hulp nodig heb. Verder draait zij voor alle kosten op (brok, vlas, zadel, hoofdstel, hoefsmid, vee-arts etc etc, zelfs al zou de pony kreupel zijn geraakt door het rijden, wat dan dus "mijn schuld" is, draait zij ook voor deze kosten op). Het zijn allemaal dingen waar je niet snel bij stil staat, maar vliegenspray, anti-klit, vitamines, knoflookpoeder, shampoo's etc etc zijn allemaal aanwezig op haar kosten. Als zij op vakantie gaan, dan moet ik gem. 2 weken de paarden samen met iemand anders verzorgen, hiervoor krijg ik dan wel netjes een vergoeding terug.

Ik zit wel bij de ponyclub, en ga op concoursen, maar dit heb ik wel vrijwillig besloten en is niet iets wat zij perse wil. Als ik een trailer nodig heb ofzo, dan helpt zij wel altijd mee dit te regelen en probeert ze ook altijd zelf met mij mee te gaan. Ze heeft dan wel geen stallingskosten, maar toch denk ik, dat dit zo een goede regeling is al brengt het soms wat twijfels met zich mee. Zo is de pony die ik rijdt een (net pas) 5-jarige die ik zelf ingereden heb en nu L1 niveau loopt waar ze toch wel redelijk doorheen schiet. Ze loopt (al zeg ik het zelf) toch netjes en we vallen zo nu en dan wel in de prijzen. Haar paard wordt er dus ook zeker wel beter van..... dusja.... soms heeft het ook wel zijn twijfels, ik hoefde overigens nog niet te betalen toen ik de pony inreed, en het wedstrijd rijden is niet verplicht... maargoed... al zou ik het niet doen, dan zou de pony er nog wel beter van worden.

Wat denken jullie?

(volgende bericht hieronder is een foutje!! perongeluk ge-qoute ipv. bewerkt!!)
Laatst bijgewerkt door KimWelsh op 17-07-07 19:12, in het totaal 2 keer bewerkt

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:05

KimWelsh schreef:
Ik moet zeggen, dat ik zelf tevreden ben.

Ik betaal 50 euro in de maand;
Ik heb een verzorgpony waar ik op kan rijden, hoelang, hoevaak, waar en wanneer ik maar wil.
Ik mag er buitenritten mee maken, mag er mee in de weide rijden, maar ook in de bak verderop.
Kan komen ook als zij niet thuis is, ze vertrouwd me volledig, dat is super! Wel "moet" ik de stal uitmesten maar als ik proefwerkweek heb, een keertje niet kan of op vakantie ga, staat het paard er prima bij en mest zij netjes uit (wordt alleen niet bereden, maar eigenaresse vind dat geen must) en er staat nog een pony bij, die ik ook zo vaak mag rijden als dat ik zelf wil (als ik er de tijd voor zou hebben.... Bloos ) Als ik daar lang ben kan ik er mee-eten en ze leest bijvoorbeeld regelmatig proefjes voor als ik dat nodig heb of helpt als ik hulp nodig heb. Verder draait zij voor alle kosten op (brok, vlas, zadel, hoofdstel, hoefsmid, vee-arts etc etc, zelfs al zou de pony kreupel zijn geraakt door het rijden, wat dan dus "mijn schuld" is, draait zij ook voor deze kosten op). Het zijn allemaal dingen waar je niet snel bij stil staat, maar vliegenspray, anti-klit, vitamines, knoflookpoeder, shampoo's etc etc zijn allemaal aanwezig op haar kosten. Als zij op vakantie gaan, dan moet ik gem. 2 weken de paarden samen met iemand anders verzorgen, hiervoor krijg ik dan ook netjes een vergoeding terug.

Ik zit wel bij de ponyclub, en ga op concoursen, maar dit heb ik wel vrijwillig besloten en is niet iets wat zij perse wil. Als ik een trailer nodig heb ofzo, dan helpt zij altijd mee dit te regelen en probeert ze ook altijd zelf met mij mee te gaan. Ze heeft dan wel geen stallingskosten, maar toch denk ik, dat dit zo een goede regeling is.

Wat denken jullie?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:07

voor dat bedrag krijg je er erg veel voor terug en kun je zelf niet een eigen pony aan huis houden (met al die dingen eromheen en hoefsmid etc)

Een prima regeling!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:09

Ik heb een eigen paard en een bijrijdster. Mijn bijrijdster hoeft niets te betalen. Ze rijdt in principe in het weekend, behalve als ik iets anders met mijn paard heb gepland of zij kan dat weekend niet. Als ze doordeweek tijd heeft mag ze van mij ook bellen en mag ze ook altijd rijden. No problem.

Het leuke is zij bedankt mij iedere keer weer dat ze mijn paard mag rijden en ik bedank haar iedere keer dat zij mijn paard in de weekenden rijdt. Dit omdat ik om het weekend moet werken en een vrij weekend ook heerlijk vind.

PaardenLeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:20

Ik had vroeger een huurpaard, een lief beest maar kon nog niet zo veel qua rijden, ook moest ik alles doen, niet dat ik erg vond maar goed. Ik moet mesten, losgooien [liet zich nooit vangen] en hooi enz. halen. Pas na ong. een half jaar mocht ik rijden, terwijl ik daarvoor al had betaald. Naja dat vond ik niet zo erg, en mijn moeder ook niet, maargoed.. na een tijdje mocht ik dus eindelijk rijden en dat was niet zo heel erg veel.
Daarom ben ik er ook mee gestopt, ook omdat het niet zo goed ging met de eigenaar en mij. Boos! Er was nog een verzorger voor die pony die deed hem ongever 4 x per week, die hoefde niks te betalen.. En ik deed hem 1 x in de week en moest 25,- euro pm betalen!
Ik had nog gevraagd of ik de pony moch verzorgen, zonder te rijden.. maar helaas dat mocht niet..
Maargoed, ik ben nu een andere pony gaan verzorgen; Yamaica, dat is echt een schat van een paard. Ik mag 2 x per week komen, en mag eigelijk alles met haar doen, het is wel een beetje duurder [100,- euro] niet schrikken voor de mensen die het duur vinden (a)
Maar het is echt een schatje, ik krijg af en toe les op haar, dat is dan ook gratis en ik kan wedstrijden met haar rijden..
Maja zo is het bij mij gegaan Vork

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:17

ik betaalde in het begin 25 euro per maand. Voor dit geld mocht ik zoveel komen rijden als ik wilde, moest niets op voorhand laten weten (kreeg gewoon de sleutel zodat ik binnen kon), moest geen stallen mesten,... Gewoon rijden. Ik ging toen ongeveer 2 keer per week, als ik die 2 keer in de manege zou gaan rijden zou ik 20 euro betaald hebben per week. Nu betaalde ik 25 per maand. Na een tijdje moest ik zelfs die 25 euro niet meer betalen, die hadden ze in het begin gewoon gevraagd om zeker te zijn dat ik het meende en niet de ene week wel kwam opdagen en de andere week niet.
Ik moest dus niets meer betalen, mocht zo vaak komen als ik wilde, mocht op beide pony's rijden, moest naast rijden niets doen en alsof dat nog niet genoeg was kreeg ik (toen ik er iets langer dan een jaar reed) hun veulen van 1 jaar oud omdat ik steeds trouw kwam opdagen en verzorgen. Alsof dat nog niet genoeg is betalen zij alles voor dat veulen (ze is ondertussen al 2 jaar) tot wanneer ik gedaan heb met school en werk heb en het dus makkelijk zelf kan betalen.
Ik betaal volledig vrijwillig wel terug 25 euro per maand als bijdrage voor mijn eigen paardje omdat ik dat makkelijk kan missen iedere maand en ik zonder hen gewoon de eerste jaren nog geen eigen paard zou kunnen hebben.

Ze willen mij ook altijd helpen, ik hoef maar te bellen of mailtje te sturen, ik mag hun pony een week meenemen op kamp.
En het enige wat ik voor hun terug doe is dat ik op de beesten ga letten wanneer zij een weekje op verlof zijn. Ik heb dat vorig jaar gedaan, mocht in hun huis logeren, mocht doen wat ik wou, er was eten voorzien voor een hele week en kreeg zelfs nog cadeautje bij thuiskomst.

Ik ben in ieder geval met mijn gat in de boter gevallen en ik vind dan ook dat ik hen moet bedanken, omdat ik op hun pony's mag rijden, ipv dat zij mij moeten bedanken (al doen ze zelfs dat meer dan vaak genoeg)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 12:01

Nou, toch leuk om te zien dat er zoveel verschil in zit. De 'eisen' zijn gewoon verschillend voor iedereen, en zolang beide partijen er gelukkig mee zijn is het prima toch Knipoog bedankt allemaal in ieder geval Haha!

Bibiche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:20

Ik had 2 verzorgpony's waarmee ik de kost en de taken met de eigenaar deelde..
mijn moeder had onderzocht of we niet meer betaalde dan haar, en dat was niet het geval alles was dus oke.

ze stonden op een manege waar ik ook reed, de 2 verzorgpony's was 1 daarvan een shetlander en die was de moeder van een Welsh a pony ( nu mijn pony )
De eigenaar zat altijd al te weinig geld en zat te denken om mijn verzorgpony;s weg te doen en daar 1 groot paard van te kopen dat zou uiteindelijk goedkoper zijn..
Ik was daar die haar tegenhield want ze hadnu mij die haar hielp met haar pony's en ze hield zoveel van ze, maar ik had haar verteld dat als ze het echt wou het zeker moest doen , maar ik dan wel de Welsh A zou overkopen..
De manege eigenaar wilde dat ze natuurlijk een groot paard van haarkocht en haalde dr over om ze te verkopen..
dat was haar heel lang niet gelukt TOT ik op vkantie was!
De manege eigenaar had het uiteindelijk voor elkaar, de 2 pony's werden verkocht aan een handelaar EN ze had er bij verteld dat zij de helft van de winst zou moeten krijgen omdat IK zoveel stro gebruikt had tijdens het uitmesten..
Ik was net terug van vakantie en ik kon de trailer weg zien rijden..
op de manege was ik opzoek naar het telefoon nummer van de handelaar waar mijn pony heen was gebracht..
maar de manege eigenaar wou hem niet geven, ze bood me wel een pony aan die 2 weken nadat ze hem aan mij had aangeboden was overleden omdat hij te weinig spieren had omzichzelf lekker voort te bewegen!

uiteindelijk heb ik via via het nummer van de handelaar gevraagd en is de Welsh A pony helemaal van mij.. ik ben daarna nooit meer naar die manege gekomen en uiteindelijk heeft de oude eigenaar van me verzorgpony's geen paard gekregen omdat de manege eigenaar ineens het paard wat zij graag wou niet meer wou verkopen!

Als we het hebbe over slechte MANEGE eigenaren!