betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:48

Ik snap beide kanten (behalve die van TNT)...
Wel vind ik het Libella slecht handelen. Als TS op meerdere manieren aangegeven heeft dat het naar het adres van haar ouders moest dan vraag ik me stellig af wat Libella met het vakje 'opmerkingen' en de gestuurde mail doet?
Zou voor mij een teken zijn dat de administratie een puinhoop is.

En een oplossing vinden is wel het minste wat je kunt doen Ja

Jacimatho

Waarschijnlijk heeft de postbode het op je stoepje gezet, zelf een krabbel gezet en is het pakje gejat ......

Of idd ligt het nog achterin een stoffig hoekje van zijn bus.

Net zolang doordrammen totdat je weet wie die postbode is en hem aan z'n strikje trekken...

Schimmelig

runningkawa schreef:
Beter een dure verzekering afsluiten dan zo'n naam krijgen omdat je niks doet als achterover leunen en niks doen...

Dát is een foute aanname van jou Knipoog
Dus contact met TNT opnemen en vervolgens een schade formulier invullen is niks doen?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:50

Ja indd.. eisen om het papiertje waar de handtekening opstaat...

Schimmelig schreef:
runningkawa schreef:
Beter een dure verzekering afsluiten dan zo'n naam krijgen omdat je niks doet als achterover leunen en niks doen...

Dát is een foute aanname van jou Knipoog
Dus contact met TNT opnemen en vervolgens een schade formulier invullen is niks doen?

een oplossing zoeken!
TS en Libella zouden samen moeten staan tegen TNT Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:54

Dat staan ze geloof ik ook hoor Griebels. Ik weet zeker dat Libella er alles aan doet om schade vergoed te krijgen van de TNT, maar nu is het feit dat het pakket onverzekerd is verzonden. Dan sta je als ondernemer ook behoorlijk machteloos helaas.

De klant had dan voor deze optie als extra moeten kiezen tijdens de bestelprocedure.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:56

en Libella had haar gekregen bestelling beter moeten lezen Knipoog

Ik kan hier verder niet uit opmaken dat Libella ook nog bezig is tegen TNT. Ze heeft TS immers laten weten dat het onderzoek afgerond is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 13:59

idd, ze hefet mij gemaild dat ze verder niks kan doen, omdat onderzoek afgesloten is volgens tnt
daarbij kan je bij verzenden niet extra hokje aankruisen om verzekerd te verzenden, dat moet je wss dan ook bij opmerkinegn aangeven denk ik?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:01

griebels schreef:
en Libella had haar gekregen bestelling beter moeten lezen Knipoog

Ik kan hier verder niet uit opmaken dat Libella ook nog bezig is tegen TNT. Ze heeft TS immers laten weten dat het onderzoek afgerond is.

TNT rond onderzoeken altijd eenzijdig af. Wat Libella nu nog kan doen is een klacht indienen, maar of daar respons van TNT op komt in dit geval, omdat het een onverzekerd pakket betreft weet ik niet. Het pakket is vast niet zomaar verdwenen, stel dat een postbode getekend en gepikt heeft, of dat het nog ergens in een hoekje ligt, wie weet komt het over een week of twee retour. Met dit soort dingen heb je altijd een beetje geduld nodig is mijn ervaring.

Lynn_Nikita schreef:
idd, ze hefet mij gemaild dat ze verder niks kan doen, omdat onderzoek afgesloten is volgens tnt
daarbij kan je bij verzenden niet extra hokje aankruisen om verzekerd te verzenden, dat moet je wss dan ook bij opmerkinegn aangeven denk ik?

Maar dit heb je toch sowieso niet gedaan? (Opgeven dat het 'verzekerd' moest)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:03

Het topic is van 21-06 en het was toen al een week geleden...vind dat best al wel geduld Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:06

runningkawa schreef:
Het topic is van 21-06 en het was toen al een week geleden...vind dat best al wel geduld Lachen

Het duurt drie weken voordat een pakket retour wordt gestuurd, soms zelfs wel een maand.
Geduld duurt in dit geval dus even net ietsje langer Lachen (zeker omdat je in dit geval met TNT te maken hebt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:06

Ik ga het hopen voor ts...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:07

belachelijk zeg. jammer dat er niemand van TNT op bokt zit.
Ik heb zelf ook heel vaak pakketjes. Maar inderdaad soms word het bij de buren afgegeven zonder een briefje bij mij in de bus. Hoe moet ik dan weten waarhet gebleven is. Sommige moeten getekend worden en dan tekent mn moeder.
Ik weet nog wel, mn opa en oma zaten in het buitenland en moesten een duur iets voor de boot hebben. Mn moeder is dan gemachtigd om beslissingen te nemen en te tekenen. Mn moeder mocht het niet ophalen dat moest mn opa doen zei het postkantor. Uiteindelijk werd het alsnog naar ons huis verzonden en wat denk je. Mn broer (toen 16) tekende ervoor. Waarom doen ze al die kromme dingen als het uiteindelijk geen reet uitmaakt wie er tekent, als er maar iemand tekend.

Succes er verder mee, ben benieuwd hoe het maandag verder gaat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 14:11

geduld??? was al op 13 -6 binnen gekomen volgens tnt, zijn ruim 3 weken geduld, lang genoeg dacht ik zo
en nee, ik heb niet extra aangegeven dat ik verzekerd wilde, omdat ik niet wist dat dat moest, niet echt over negedacht, werd altijd door libella betaald, dat verzenden, omdat boven 50- was en kwam altijd aan, niet over nagedacht dat ik extra moest aangeven om verzekerd te doen, en zoals ika l zei, waar moet ik dat dan doen? bij opmerkingen? blijkbaaar word dat veld niet altijd gelezen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 07-07-07 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:12

Heeft Libella geen rechtsbijstandverzekering?

Ik denk ook niet dat het gelezen werd als je het bij opmerkingen had neergezet. Nu is er namelijk ook niets met je opmerking gedaan blijkbaar...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:16

Lynn_Nikita schreef:
geduld??? was al de 13 binnen gekomen volgens tnt, zijn ruim 3 weken geduld, lang genoeg dacht ik zo
en nee, ik heb niet extra aangegeven dat ik verzekerd wilde, omdat ik niet wist dat dat moest, niet echt over negedacht, werd altijd door libella betaald, dat verzenden, omdat boven 50- was en kwam altijd aan, niet over nagedacht dat ik extra moest aangeven om verzekerd te doen, en zoals ika l zei, waar moet ik dat dan doen? bij opmerkingen? blijkbaaar word dat veld niet altijd gelezen

Sjah. Ook over dit soort dingen moet je klaarblijkelijk 'nadenken'. Nogmaals ik vind het heel erg vervelend voor je, maar is er maar 'zoveel' dat je daadwerkelijk kunt doen als er zoiets gebeurd. Aan het adres zal het niet gelegen hebben, maar aan een prutser van een postbode die het pakket wellicht zelf afgetekend heeft en neergezet heeft voor je deur, of misschien wel zelf heeft meegenomen.
Wat jijzelf kunt doen is inderdaad wat je al doet: achterhalen wie die mafkees is en hem eens aan de kaak voelen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 14:21

ben ika l mee bezig, maar tnt is zo traag met reageren of ze mailen onzin terug en je kan op hun mail niet terug reagerenb, moet eerst weer nieuw klachten form invullen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:24

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:30

Lynn_Nikita schreef:
ben ika l mee bezig, maar tnt is zo traag met reageren of ze mailen onzin terug en je kan op hun mail niet terug reagerenb, moet eerst weer nieuw klachten form invullen

Bellen of een aangetekende brief schrijven. aan mailen heb je niet veel

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 14:51

heb ook al 3 keer gebeld, en mailen kan ik nazien op mn hotmail, ook al meer dan 8 keer
aangetekende brief volgt als ik geen duidelijk antwoord op mijn mail krijg
als ik bel krijg ik juist als antwoord dat ik moet mailen, aangezien ze telefonisch niks kunnen doen

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 16:51

Citaat:
Wat ze kunnen en doen
Ik heb de paardendrogist gemaild met de vraag wat er zou gebeuren als iemand het pakje van 100 euro zou jatten voor uit mijn brievenbus, 50 meter van mijn huis.
En ik heb een mail gekregen dat ik dan gewoon een nieuw kreeg, maaar mijn naam wel geregisteerd zou worden.
Want zou dat steeds gebueren dat het niet meer geloofwardig zou zijn.
Nou dat kan ik begrijpen Ja

Eerder stond er ook al een bericht van iemand die een nieuwe deken kreeg.
Dát is pas service Ja

Heb je er ook bij vermeldt dat de TNT aangeeft het wel te hebben afgegeven?

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:00

runningkawa schreef:

Achterover leunen en niks doen? Nou wordt ie helemaal mooi, ik heb contact gehad met TNT, vervolgens schriftelijk een onderzoek ingediend en nu meng ik me ook nog eens in dit zinloze topic!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:28

Libella schreef:
Citaat:
Wat ze kunnen en doen
Ik heb de paardendrogist gemaild met de vraag wat er zou gebeuren als iemand het pakje van 100 euro zou jatten voor uit mijn brievenbus, 50 meter van mijn huis.
En ik heb een mail gekregen dat ik dan gewoon een nieuw kreeg, maaar mijn naam wel geregisteerd zou worden.
Want zou dat steeds gebueren dat het niet meer geloofwardig zou zijn.
Nou dat kan ik begrijpen Ja

Eerder stond er ook al een bericht van iemand die een nieuwe deken kreeg.
Dát is pas service Ja

Heb je er ook bij vermeldt dat de TNT aangeeft het wel te hebben afgegeven?

komt nu op mij over alsof ik gewoon thuis was, heb aangenomen en tnt netjes zijn werk heeft gedaan en nu aan liegen ben over mijn spullen. Sorry, maar ik was die dag aan het werken!! ik heb niks aangenomen van postbode, en hij komt ook telkens met ander verhaal.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:35

Dit is in theorie (dus niet van toepassing op deze situatie).
Omdat RK zo nodig de service van een monster-winkel met dure verzekeringen vergelijkt met die van een relatief kleine webwinkel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:42

Wat ik in ieder geval van dit topic leer is dat ik nooit zaken wil doen met Libella of Schimmelig.

Zelfs al zou het de fout van de klant zelf zijn ga je nog niet zo met je klanten om.
Dan maar liever wat meer betalen voor de produkten en zaken doen met bedrijven die wel goed verzekerd en klantvriendelijk zijn zoals bijvoorbeeld de paardendrogist.

Een goede naam krijg je door een goede service en niet door goedkope produkten.
Dit topic onzinning noemen of zeggen dat de klant zelf maar beter op moet letten is voor mij genoeg om bij deze twee "bedrijven" nooit wat te willen bestellen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:47

Dat laatste zeg je niet tegen een klant.
Of een klant neem nu bv een ontziegelijke rotzak is, zeg je nog niet zo iets. Dat heb ik toch geleerd in mijn bedrijfsbeheer vind ik eigelijk maar normaal.

In mijn ogen ga je daar echt fout, en zou eigelijk een reden zijn om bij jou niet te bestellen. Pakjes die verloren gaan gebeuren echt super veel dat is geen reden om niet te bestellen, maakt het bedrijf ook niet zwart in mijn ogen. Iedereen die met die tnt, dhl werkt weet dat. Maar verzekering of niet vind ik dat er toch service mag zijn...