altijd beschermd in de trailer????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarminaP

Re: altijd beschermd in de trailer????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:11

De laatste keer op de trailer (ong 40 minuten). Is mijn paard 2 x gevallen. Hij had een bloedend been. Gelukkig waren we al op weg naar de Dierenkliniek in Merelbeke dus daar is hij onmiddelijk verzorgd.
Op de rechte stukken baan reden we max. 50 per uur dus echt niet te rap gereden.
Ik ga met hem en onze andere paarden binnenkort op vakantie naar frankrijk. Wel met de camion. Mijn vraag is of hoge transportbeschermers de beste keuze zijn. Zijn er ook nadelen of gevaren aan?
alvast bedankt.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:16

ik zou voor reisbandages en dikke onderlappen gaan vooral als je helemaal naar frankrijk gaat

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:56

wat voor bescherming zou je omdoen met een jaarling vervoeren?. Ook gewoon bandages?

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:59

jaarling niets! Die redden zichzelf meestal wel en vaak zijn die het nog niet eens gewend waardoor ze alleen maar in de stress gaan schieten.
Als je iets aan doet zou ik voor een doodnormaal peesbeschermertje kiezen, maar zelfs dat zou ik niet doen!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:00

Mijn paard krijgt rondom korte transportbeschermers, maar met erg warm weer krijgt hij peesbeschermers en strijklappen.

gatsby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 00:30

peetisgreat schreef:
ben eigenlijk benieuwd hoe jullie je paard vervoeren met bescherming om of zonder

zelf doe ik het wel altijd en jullie Haha!

de mijne gaat alleen met pees beschermers de trailer in.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 00:37

tot onder de knie transportpeesbeschermers.
Waarom? Me pony laat zich nog welleens om vallen. En tja vind het gewoon veel veiliger idee.

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 01:06

ook gewone transportpeesbeschermers, heeft helaas al 2x met zijn vriend (2 paards trailer) de rubberen tussen mat stuk gemaakt... Ach gut

Boy's zelf hadden niets (behalve fun Cool )

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 07:22

Mijn pony's staan samen op de trailer zonder tussenschot en hebben niks aan op het halster na. Nooit geen problemen gehad en het is makkelijk laden (snel op pad)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:45

KarminaP schreef:
De laatste keer op de trailer (ong 40 minuten). Is mijn paard 2 x gevallen. Hij had een bloedend been. Gelukkig waren we al op weg naar de Dierenkliniek in Merelbeke dus daar is hij onmiddelijk verzorgd.
Op de rechte stukken baan reden we max. 50 per uur dus echt niet te rap gereden.
Ik ga met hem en onze andere paarden binnenkort op vakantie naar frankrijk. Wel met de camion. Mijn vraag is of hoge transportbeschermers de beste keuze zijn. Zijn er ook nadelen of gevaren aan?
alvast bedankt.

Het gaat niet om je (maximale) snelheid, maar hoe je veranderingen in snelheid en richting uitvoert. Het gaat erom dat je zo gelijkmatig mogelijk optrekt en afremt (uitrollen heeft voorkeur boven remgebruik) en hoe je je bochten inzet en doorrijdt. Zorg dat het paard de tijd heeft om zich aan te passen bij een verandering. Uiteraard pas je je ook aan naar het niveau van het paard, als het een ervaren paard is dat goed stabiel staat en snel voelt wat je gaat doen kun je veel meer dan met een onervaren of ongebalanceerd paard. En als dat betekent dat je door een bocht kruipt, dan kruip je door die bocht, laat je nooit opjagen door ander verkeer (maar hou er wel rekening mee, door ze bijvoorbeeld ruimte tot passeren te geven waar het veilig kan).

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:52

Kuggur schreef:
Rhodos schreef:
Voor degene die hun paarden zonder bescherming op de trailer zetten: stel nou dat je een ongeluk krijgt onderweg (al dan niet door jouw schuld?). Dan kan je paard zich toch lelijk verwonden?

En jij denkt dat een paar bandages/beenbeschermers en een dekentje je paard beschermen als je een ongeluk krijgt? Ikzelf gebruik niks (voetvaste Ijslandertjes...), enige maatregel voor langere transporten is ijzers afnemen.

Als je een echt goed ongeluk krijgt zal zelfs beenbescherming etc niet helpen hoor? Ik denk wel dat beenbescherming voor sommigen wel handig is omdat ze misschien zelf lomp de trailer op en af gaan en zich zonder bescherming op een l.ul.l.i.g.e. plek kunnen bezeren. Ik ken ook paarden die gewoon niet rustig kunnen staan in een trailer of veewagen en gaan lopen maaien met benen etc.

Ik doe zelf bij mijn 2 jarige niets om in de wagen. Maar dit nu nog puur omdat hij dit nog niet gewend is dus ik wil hem daarin geen extra stress bezorgen. Terwijl meneer dus vaak met zijn benen gaat schrapen etc.
mijn 14 jarige doe ik vaak alleen peesbeschermers om en soms transportbeschermers maar die dingen hebben weleens de neiging om te zakken dus ik zie daar meer gevaar in met dan zonder.