Verzorgster stelt mij Aansprakelijk?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: Verzorgster stelt mij Aansprakelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:27

Oke, ik zie mij dus genoodzaakt om niemand meer te adviseren.

AmandieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:15

als jij alles zo kinderachtig en geheimzinnig via PB wil doen is het idd maar beter ja

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:26

Moet zeggen dat ik me inmiddels behoorlijk kwaad loop te maken over een aantal mensen in dit topic.
LDRD is 1 van de weinige bokkers (lees: misschien wel de enige) die veel verstand heeft van dit soort zaken.
Omdat een paar mensen zich achtergesteld voelen omdat LDRD geen info in het topic wil zetten zullen nu veel anderen heel veel goede informatie moeten missen.
Heel erg bedankt hiervoor. Boos!

LDRD: heel erg jammer maar ik begrijp je beslissing erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:29

En ik ga met Katja mee
jeetje wat een kinderachtig gedoe!
Soms is het gewoon beter niet alles op een openbaar forum te gooien waar iedereen het kan lezen...jammer dat niet iedereen dat ik kan zien

Ik hecht ook altijd waarde aan de antwoorden van LDRD, het zou erg jammer zijn deze niet meer te vinden.. Verdrietig

AmandieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:30

het slaat gewon nergens op. het is een openbaar forum waar alles en iedereen kan en mag meelezen. als hij niet wil dat het openbaar gemaakt word moet hij er niet hier over beginnen en had hij gewoon een PB naar TS moeten sturen. niet zomaar een paar mensen wel het hele verhal vertelle en de rest niet meer. de enige belanghebbende was de TS en de rest wil het gewoon uit nieuwsgierigheid en belangstellin weten. het is dan een beetje dom om de ene helft het wel te vertelle en de andere helft niet. zo veroorzaak je alleen maar rellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:31

nee andere maken rellen omdat ze jaloers zijn oid??

AmandieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:31

als het zo erg is dat het niet openbaar mag worden had hij er niet openbaar over moeten beginnen en gewoon een PB aan de TS moeten sturen zo simpel is het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:32

andere kunnen zich er ook bij neerleggen..zo simpel Tong uitsteken
Het is fijn om te lezen als je eens de zoekfuncrie gebruikt als jezelf hetzelfde voor hebt dat er misschien wel een oplossing is
Dat hij niet openbaar staat is dan bijzaak

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:35

Ik ga maar verder per pb in discussie om dit topic niet helemaal om zeep te helpen.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:38

Jaloers op een PB? Clown
RK; ik vond dat jouw posts altijd wat meer waarde aan een topic bijbrachten (zeker nu het er al 50 000 zijn Knipoog ) maar dit is toch een kortzichtige opmerking?

De enige belangstellende is TS, voor zover ik weet heb jij toch geen bijrijder? Tong uitsteken
Ik heb het niet over geen info in het topic, maar wie besluit er wie belangstellend is en wie niet?
Voor klachten via PB zodat niet het gehele topic naar de verdoemenis gaat

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:38

runningkawa schreef:
Het is fijn om te lezen als je eens de zoekfuncrie gebruikt als jezelf hetzelfde voor hebt dat er misschien wel een oplossing is
Dat hij niet openbaar staat is dan bijzaak

Precies mijn gedachte Ja!

Ik waardeer de inbreng van LDRD in dit soort kwestie altijd enorm, juist omdat iedereen altijd maar wat in de rondte blaat 'van horen zeggen' en 'volgens mij' en je daar gewoon niks voor koopt. Beetje kinderachtig dat sommige personen gewoon op een vervelende manier nieuwsgierig zijn en niet het geduld hebben deze zaak verder op z'n beloop te laten gaan en later te horen hoe de vork precies in de steel zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:45

er staat toch een vraagteken achter, zelfs 2, waarom zou dat zijn whisper...

Dat komt omdat ik me ook afvraag waarom de personen er zo kinderachtig over doen
Jaloezie omdat de ene wel een pb krijgt en de ander niet is dan wat in me opkomt
maar ja of het dat is? Vandaar ook de vraagtekens

Iets anders krijg wel ff niet zo vlug bedacht...

maar ook hier verder per pb, ook al is het topic al om zeep door de kinderachtige reacties

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:54

Mensen, heel lief dat jullie het voor mij opnemen, maar laten we de discussie maar niet verder laten escaleren.
Degenen die het op prijs stellen zal ik altijd naar eer en geweten voorzien van een antwoord.

En by the way....ik ben een ZIJ Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:14

Moderatoropmerking:
SVP ontopic en graag respectvol naar elkaar reageren. LDRD heeft haar redenen. Respecteer die.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:57

Katja schreef:
Moet zeggen dat ik me inmiddels behoorlijk kwaad loop te maken over een aantal mensen in dit topic.
LDRD is 1 van de weinige bokkers (lees: misschien wel de enige) die veel verstand heeft van dit soort zaken.
Omdat een paar mensen zich achtergesteld voelen omdat LDRD geen info in het topic wil zetten zullen nu veel anderen heel veel goede informatie moeten missen.
Heel erg bedankt hiervoor. Boos!

LDRD: heel erg jammer maar ik begrijp je beslissing erg goed.

Mee eens! Echt de grootste onzin komt hier in dit topic voorbij.
Als je er niets vanaf weet houd dan je mond...

Iets meer ontopic: je kunt niet stellen dat de eigenaar áltijd aansprakelijk is en een overeenkomst mbt de aansprakelijkheid heeft geen nut.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:05

als je verzekeringsvragen hebt, en dit is duidelijk een verzekeringskwestie, dan is denk ik de enige bokker met gedegen kennis van zaken LDRD.......

Die is een van de weinige die je hiermee heel goed kan helpen.

Dit is puur een verzekeringsverhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:20

Eigenlijk komt dit verhaal neer op het gebeuren met die gorilla boerkito (of zo iets Haha! ). Daarvan gaat ook de vraag of de dierentuin aansprakelijk is als die vrouw al een aantal keren is gewaarschuwd niet meer zo te doen en niet meer te komen. Ze gaat er mee door met alle gevolgen van dien en toch is de dierentuin verantwoordelijk.

Maar idd mogelijk dat er een maas is waar je door heen kunt, als je het verhaal goed weet te brengen. Goede advokaat nemen als je jouw aansprakelijk stelt.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:43

Nog een voorbeeld...

Ik start Shine voor iemand anders. 3 weken geleden hadden we wedstrijd waarbij we ver van het losrijterrein moesten parkeren. Normaal gesproken konden we daar altijd in de tussenberm de auto's plus trailers neerzetten, maar dat mocht niet meer van de gemeente (2 smalle eenrichtingsverkeerwegen met daartussen brede berm dus).

Ik stap met Shine aan de hand richting het losrijterrein, over het smalle wegje, tegen het verkeer in. Eigenaresse liep erachteraan met de spullen. De gemeente had de berm afgezet met rood/wit lint (van boom tot boom) en het waaide nogal, onwijs gewapper, Shine zag het dus niet zo zitten. Die liep al half scheef over de weg, er kwam een auto aan en Shine raakte de bumper. Wat schade aan de bumper, Shine had niks. Eigenaresse had gegevens uitgewisseld en dat is via haar AVP geregeld, is allemaal keurig opgelost en ik had ook geen 'schuld'. Hebben we het verder ook niet over gehad oid, was vanzelfsprekend dat de eigenaresse de 'schade' op zich zou nemen (verzekering dan).

Dat de mevrouw in kwestie in het autootje de moeite niet nam om te stoppen of om 'gewoon' aan de kant te gaan (ze had nog een kleine meter over aan haar rechterkant) maakte in dit geval niet uit .

Volgens mij was het anders geweest als er bijv. een auto geparkeerd stond en er een (te) smalle doorgang ten opzichte van het wapperende lint was. Ík zou dan het paard erdoor sturen en mocht ze de spiegel eraf lopen is dat geen eigen gedraging want ík geef aan dat ze erdoor moet. Dan hadden we maar aan de andere kant van het lint of de auto langs moeten gaan. Volgens mij zou de eigenaresse het dan wel op mij (n verzekering) kunnen verhalen zou ze bijv. moeilijk gaan doen.

Nu weet ik natuurlijk niet waar die grens tussen 'eigen gedraging' en laten we het 'sturing' noemen ligt, maar misschien dat zoiets ook wel speelt in deze kwestie Ja

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:48

remember dat is niet jullie schuld voor zover ik het verhaal begrijp
ik heb geleerd dat vee wat geleid word heeft altijd voorang
en daarbij komt de bestuurder had het fatsoen moetten hebben om er rekenschap mee te houden

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:54

Dit heeft niks met voorrang te maken , Shine wijkt uit en raakt de auto...

Dat de bestuurster beter had kúnnen anticiperen (Shine liep de hele tijd al te draaien) en nog wat meer aan de kant had kúnnen gaan doet er niet toe. Ze heeft geen verkeersovertreding oid begaan, ze reed gewoon midden op de weg en had wél haar snelheid aangepast, want ze kwam (gelukkig!) niet hard voorbij. Was zij aan het spookrijden (ik noem maar een zijstraat Haha! ) had het misschien weer anders gelegen! En die dingen zoals 'fatsoen', dat is allemaal leuk en aardig maar dat is niet wettelijk bepaald, wat de 1 fatsoenlijk vind zou bij iemand anders niet eens in 'm op komen Vork !

edit: en die rekenschap, tja, de mevrouw had wel haar snelheid aangepast, en vroeg heel verschrikt of het paard nou zo van de blauwe kleur van de auto was geschrokken ROFL. Dit soort dingen geeft trouwens wel weer érg goed te kennen hoe weinig 'verstand' de andere weggebruikers van paarden hebben. Vraag me af of die campagne die nu loopt (of zou lopen, ík heb er nog niks van meegekregen in ieder geval!) daar verandering in gaat brengen Scheve mond

Afin, het is verzekeringstechnisch gewoon via de AVP van de eigenaresse keurig geregeld.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:01

ah nu snap ik het een beetje Haha!
het fatsoen gedeelte staat ook los van het wettelijke stuk Knipoog

en ik was ook wel benieuwd naar de uitkomsten van de campagne ik hoop ook dat het verbetering in het inzicht van de verschillende bestuurders

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:25

Vjestagirl schreef:
VOlgends mij valt die onder onverantwoordelijk gedrag (oid) en ben je niet aansprakelijk.

Ik dacht inderdaad ook dat indien een iemand door eigen fout/onverantwoordelijk handelen schade ondervindt of toebrengt aan derden ook al is het niet haar eigen paard, zelf verantwoordelijk is en dus jij niet als eigenaar van de pony. Succes ermee!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:28

Saphira_ schreef:
vindt het raar als je aansprakelijk bent aangezien je der gewaarschuwd hebt Verward

Misschien is het duidelijker als je een kindje van 3 waarschuwd voor een pony die bijt. Natuurlijk hoort die ten alle tijde onder toezicht te staan maar dat even terzijde.

Dayenne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:55

Wettelijk gezien ben je aansprakelijk omdat het jouw paard is maarre ik vind niet dat jij aansprakelijk bent het is toch haar eigen domme schuld jij hebt haar gewaarschuwd dit niet te doen en zij doet het toch ze had het ook eerst kunnen vragen aan je zodat jullie het samen hadden kunnen doen want hoe kun je nu dingen gaan doen met een paard van iemand anders als je van te voren gewaarschuwd bent en een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik zou jezelf er niet te druk om maken blijkt maar weer wat het voor mensen zijn eerst zeggen nee we hoeven niks en dan alsnog proberen in de buidel te tasten.
Laat ze lekker een rechtszaak tegen je aanspannen als jij getuigen hebt die hebben gehoord dat die mensen niet wilden wat jij ze aanbood wil ik de rechter weleens horen
Veel sterkte en succes ermee!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:41

Dayenne_1 schreef:
Laat ze lekker een rechtszaak tegen je aanspannen als jij getuigen hebt die hebben gehoord dat die mensen niet wilden wat jij ze aanbood wil ik de rechter weleens horen
Veel sterkte en succes ermee!

DAT is dus de grootste stommiteit die je in dit geval uit kunt halen. Je moet ze voor zijn door dit handelen gelijk bij je rechtsbijstand neer te leggen, zodat ze niet eens de kans krijgen een rechtzaak aan te spannen, maar eerst zaken moeten zien te doen met je advokaat. Daar moet je wel erg stevig voor in je schoenen staan..........