Hoe zit t?moete ze m terug nemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe zit t?moete ze m terug nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:24

shadowflower schreef:
heb het okal in die reading gezet .. alleen heel veel pijn in het lichaam .. maargoed .. oogkleppen ten toppe .

Tegen zulke mensen valt ook niks uit te leggen.Helaas zie je het zoveel in de paardenwereld .Veel mensen kopen maar een paard en denken dat het zoiets is als een konijn houden
Als het dan misgaat heeft het paard het gedaan .In dit geval is het een heel vervelend ongeluk,ik heb ook wel begrip dat ze bang is voor de pony.Maar dan niet eens de pony de tijd gunnen om een nieuw tehuis te vinden vind ik egoïstisch.Zeker omdat er al een nieuwe pony is gekocht endat het meisje nog helemaal niet in staat is te rijden Verward
Hoezo overhaast?vraag ik me dan af Nors opkijken

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 23:30

shadowflower jij bent de gene die stuurt dat de pony niet meer te redden is en levensgevaarlijk.zette je ook in een ander topic op bokt hier.

alison wilde zelf een nieuwe pony ze wilde zelf m zo snel mogelijk
deze komt van het weekend.ze wilde eigenlijk vandaag.dat moet ze zelf weten.

paloma heeft ze daar gereden..na de trap wilde ze er al niet meer op..maar nu ze dit met rijden zagen willen ze er ook niemand anders meer op laten rijden.

de eerste keer deed ze bij mij ook nix met rijden maar vandaag dus wel..en ligt nou niet bepaald graag onder een pony..
misschien deed ze het om een rede.misschien niet..maar het blijft gevaarlijk om er op deze manier mee te gaan rijden

het paardje is indd gewoon verpest..dat was ze en dan is ze nu nog..een van de eigenaren heeft ook problemen met haar gehad..en dat ze problemen had met de stal en dat klopt ook.

ze heeft iig veel tijd en geduld nodig en dan is het nog de vraag of je er wat mee kan.

alison kan haar dat niet geven.ze heeft geen vertrouwens in paloma meer.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 23:31

shadowflower schreef:
ik zou als ik jou was gewoon het dier in een natuurgebied laten plaatsen. Daar is niks meer aan te redden aangezien ik een deel van de geschiedenis weet .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:33

Arabian_Girl schreef:
shadowflower jij bent de gene die stuurt dat de pony niet meer te redden is en levensgevaarlijk.zette je ook in een ander topic op bokt hier.

alison wilde zelf een nieuwe pony ze wilde zelf m zo snel mogelijk
deze komt van het weekend.ze wilde eigenlijk vandaag.dat moet ze zelf weten.

paloma heeft ze daar gereden..na de trap wilde ze er al niet meer op..maar nu ze dit met rijden zagen willen ze er ook niemand anders meer op laten rijden.

de eerste keer deed ze bij mij ook nix met rijden maar vandaag dus wel..en ligt nou niet bepaald graag onder een pony..
misschien deed ze het om een rede.misschien niet..maar het blijft gevaarlijk om er op deze manier mee te gaan rijden

het paardje is indd gewoon verpest..dat was ze en dan is ze nu nog..een van de eigenaren heeft ook problemen met haar gehad..en dat ze problemen had met de stal en dat klopt ook.

ze heeft iig veel tijd en geduld nodig en dan is het nog de vraag of je er wat mee kan.

alison kan haar dat niet geven.ze heeft geen vertrouwens in paloma meer.

Jullie steeds met dat rijden. Is dat het enige waar jullie aan kunnen denken? Zet dat nou eens uit je hoofd en ga in het belang van de pony denken!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 23:35

aangezien met rijden t is begonnen.ze moest gereden voor de verkoop
alison heeft haar gekocht om te rijden en niet om stalgeld voor een pony te betalen waar ze niks mee kan en waar ze geen vertrouwen in hebben.

er zijn mensen die t geprobeerd hebben met dr..een van de vorige eigenaren ook maar tog is het een probleempaardje en niet geschikt als eerste pony..

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:37

Toen mijn pony kwam was het ook een enorme etterbak. Gericht trappen (ook als je aan het poetsen was), bijten en lag er meer naast dan ik erop zat. Ben toen helemaal opnieuw begonnen vanaf de grond en nu 5 jaar later heb ik een super pony waar ik alles mee kan doen. Met een hoop geduld en respect voor de pony kun je zeker wat bereiken. Het is dat ik de plek er niet voor heb, maar anders zou ik haar zo overnemen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:37

Arabian_Girl schreef:
aangezien met rijden t is begonnen.ze moest gereden voor de verkoop
alison heeft haar gekocht om te rijden en niet om stalgeld voor een pony te betalen waar ze niks mee kan en waar ze geen vertrouwen in hebben.

er zijn mensen die t geprobeerd hebben met dr..een van de vorige eigenaren ook maar tog is het een probleempaardje en niet geschikt als eerste pony..

Er is waarschijnlijk met dit dier al heel veel heen en weer gesleept zo te horen, zo'n dier heeft stabiliteit nodig.

Dat ze niet willen betalen voor een dier dat even met zichzelf of met de gezondheid in de knoop zit vind ik getuigen van egoisme. Het is verdorie geen machine die iedere dag hetzelfde zal functioneren. Vertrouwen moet je opbouwen, en dat lukt je niet in die anderhalve week.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 23:41

hun kopen een pony die BRAAF te rijden is voor hun dochter.
vervolgens valt er bijna niet mee te rijden.
je koopt de pony met een dol..met buitenrijden had ze miss nog kunnen leven maar als er nix mee te beginnen valt??

anders had ze wel een gezelschaps pony gekocht..

maar er is verder nix meer aan te veranderen.
ze heeft nu ook een nieuwe pony en paloma moet dus weg..

alison is bang van de pony..dr ouders hebben geen ervaring..dan KAN dit toch niet goedkomen met zo'n pony
dan gebeuren er ongelukken.
ben zelf met haar bezig geweest..in de omgang ging steeds beter..voor zover je kan zeggen in 2 keer.
daar is ze ook verder niet vals mee

maar dat rijden id dus absoluut gevaarlijk zo..kan je niet mee in je eentje aan de slag

ze hebben dr gekocht om te rijden vandaar over het rijden

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:43

Dan kan het misschien bij haar niet goedkomen, maar wel bij iemand die WEL de expertize heeft om hier mee om te gaan, en dan bedoel ik niet iemand van 16 jaar maar iemand die hier in getraind is en ervaring heeft.

Want hoe je het ook wend or keert, de pony is nog steeds de dupe. Zij moet zo nodig de pony MORGEN al weg hebben omdat haar nieuwe pony komt, en daar moet deze pony het met haar leven bekopen omdat mevrouw dat ene dagje of die paar daagjes niet kan wachten terwijl verschillende mensen hier willen helpen? Ze kan uberhaupt nog niet eens rijden nu, dus waarom kan ze niet even wachten tot mensen hier het een en ander geregeld hebben zodat de pony nog een eerlijke kans krijgt? Dat is pure egoisme, en zulke mensen denken alleen maar aan zichzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:46

Maar hoe je het wend of keert Arabian girl.Julie blijven met een vinger naar het paard wijzen terwijl er hier weldegelijk fouten door julie ook zijn gemaakt.Zoals er nu ook overhaast pony nr2 word aangeschaft.Daar word toch niet overnagedacht.
Het meisje wil een paard ,het paard komt er.
In de trand van mijn fiets is kapot ik gooi hem op de vuilkar en koop een nieuwe.Terwijl er niet eens gekeken word of de fiets gerepareed kan worden of mischien wel gerecyceld Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:47

en dan nog, zoveel mensen die hier een helpende hand aanbieden en de pony zelfs willen overnemen, en dat zijn volgens mij echt wel mensen die wat meer ervaring hebben dan dit meisje zelf, maar dan nog wordt die pony geen kans gegeven en moet ze morgen maar dood omdat die andere pony op stel en sprong moet komen. Echt geen dierenliefde aanwezig

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:48

ik denk dat het voor de pony het beste is op een van de aanbiedingen hier in te gaan..
en wat die nieuwe pony betreft: letten jullie goed op als jullie hem in de trailer laden....

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 23:58

de nieuwe pony wordt gebracht..maar hoezo goed opletten?

Ik zou zelf nog even wachten tot iemand dr op kon halen.Had dat ook voorgesteld omdat ik iemand wist.Maar dat wil ze niet.
Het is niet mijn pony dus kan er nix over beslissen.

Heb die pony 2 x gezien en vind het echt poedersuiker dat ze nu morgen weg moet.
Ookal deed ze zo vandaag,Ergens heeft ze wel iest..
Heb zelf ook 1tje die niet makkelijk is en wat probleempjes geef.heeft ook 4,5 jaar gekost en is nu nog niet de makkelijkste maar wegdoen kan ik m niet.

heb zelf ook die fout gemaakt door gelijk de eerste pony te kopen.durfde er ook niet op heeft ook een aantal jaar geduurd maar inmiddels rijd ik bitloos door de stad met dr.en zou dr echt niet meer kwijt willen.Geen een van allen.

Kan haar zelf ook niet overnemen om zo een baasje te zoeken.Kan haar nergens kwijt heb ook geen vervoer.en heb geen 650 euro zomaar liggen...

Evt zou ze misschien een paar dagen op de wei kunnen hier tot ze naar iemand kan.maar veel langer niet.

Zover ik begreep wil alison dit allemaal niet meer..Het is dus haar beslissing..hun hebben het laatste woor over Paloma

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:59

Ik snap dit niet, als er toch mensen zijn hier die de pony met dit verhaal willen overnemen dan is dat toch fantastisch zowel voor de pony als voor dat meisje en de ouders. Je kan dan toch wel een paar dagen wachten. Er zijn hier mensen die jullie willen helpen, neem die hulp dan aan. De nieuwe eigenaar weet nu wat
ze te wachten staat en wil die risico,s nemen schrijven ze hier.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:07

Dit doet me toch erg veel denken aan een eerder verhaal hier op bokt wat uitmondde in een drama. (Susan en haar shetje Bobby)Dat was ook zo'n grietje dat dreigde haar pony te laten slachten als er geen 350 euro voor betaald werd. Ik heb zo'n idee dat dit een beetje hetzelfde probleem is van te weinig aandacht krijgen en het op zo'n manier maar vragen. Allicht dat er iemand meelij krijgt en de pony koopt.

Kijk aan zulke minkukels moet de PvdD zich maar eens hard maken: levenslang verbod op het houden van paarden. Ze zijn het echt niet waard. Boos! Misselijk

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 00:12

verder alles goed :S

je zal zien dat ze echt weg is.denk niet dat volwasse mensen ermee gaan dreigen.
hun hebben zeker 3 a 4 keer zoveel voor dr betaald als wat ze er nu voor terug krijgen.

verder is de pony van sorayalover1 op bokt..dus mocht je iets willen weten/ voorstellen PM HAAR DAN!!!!!

ik heb t geprobeerd.....ik zeg gewoon wat ze zeiden en wat het plan nu is..

vroeg eigenlijk alleen wat over steigeren maar goed..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 00:18

Heb ook een berichtje voor haar weggezet in het topic van ons zelf..hopen dat ze het op tijd lees..

viewtopic.php?f=160&t=659945&hilit=&start=8375

op bokt heb ik er nu een paar die haar willen komen halen als het moet morgen

en dan wil bmstables haar kopen en proberen te heropvoeden
en nog een kennis van mij wil haar graag kopen en kijken wat hij er evt mee kan..als het moet gezelschap anders fok..

en nog een andere handelaar.

dus ik doe ook genoeg moeite voor paloma..probeer ook van alles

felicity en ik zijn bijna heel de avond bezig geweest

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:37

Arabian_Girl, ik vind het super dat je zoveel moeite doet voor die pony. Je moet dit ook niet als een aanval naar jou zien.
Het is zo jammer dat de ouders van Sorayalover de pony niet eens een kans willen geven. Ik las dat er hier op bokt verschillende mensen zijn die het beestje een toekomst willen bieden en toch sturen ze haar naar de slacht. Waarschijnlijk heeft de pony verschrikkelijk veel pijn of zo en is dit met rust, medicijnen en misschien fysiotherapie op te lossen. Hopelijk lukt het toch nog om een goed plekje voor haar te vinden en wordt ze niet geslacht.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 01:00

heb het ook even in ons topic gezet dat ze dit doormoet lezen.was vanmiddag ook kwaad op Paloma en vind dat nu nog steeds gevaarlijk.Weet ook dat ik dit zelf niet op kan lossen wat rijden betreft dan.Hoe ze doet blijf je er niet op..Was er eerlijk gezegt ook niet op voorbereid omdat ze de dag ervoor zo lief was.

hoop ook dat ze tog nog naar iemand anders kan.

maar dat is niet aan mij die keuze..Hun zullen ook waarschijnlijk de beste keuzen willen maken voor paloma.hun willen dit wat gebeurd is een ander besparen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:05

Ik las ergens dat ze een procedure tegen de verkoper willen beginnen. Het lijkt me dan niet handig om de pony halsoverkop te laten slachten. Als zij willen bewijzen dat de pony een verborgen gebrek heeft zullen ze dit toch met een deskundigenrapport moeten aantonen. Nog een goed argument dus om de ouders van Sorayalover ervan te overtuigen de pony morgen niet naar de slager te laten brengen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 01:11

Dit heb ik al gezegt toen ik een handelaar aan de telefoon had.Heb hun toen gebeld (alison)maar daarna kreeg ik nog een smsje toen ik zei dat er nog iemand was.dat ze al verkocht was dat ze naar de slager ging..

maar je weet nooit of het nog kan veranderen hun beslissing..

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:15

Super dat je zo je best doet voor het beestje!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:21

Vind het top va je arabian girl hoe je je inzet voor dit dier. Vind het erg triest dat hetz o moet lopen allemaal en kreeg in haar topic ook een naar bijsmaakje toen er verteld werd dat de pony meteen verkochtz ou gaan worden, daar zij zei dat ze erges va schrok en dus niet gericht getrapt werd..later werd dat teruggetrokken, omdat er verhalen kwamen dat ze vaker gericht getrapt heeft. Ok, als je je paard niet vertrouwt op dag 1 al, dan is idd de beste keus om het dier een beter tehuis te bieden...maar dit komt op mij persoonlijk als een verwende dame over die meteen een nieuw paard wilt. Ze is net terug uit het ziekenhuis en er word al la minute een nieuwe 'besteld' ... dus ze weet wéér niet met wat voor paard ze te maken heeft..geen plaats voor de nieuwe, huppa de oude eruit.
JE zou kunnen nagaan bij welke slager ze gebracht wordt, mss dat iemand haar daar weg kan halen die het wel de moeite waard vind om haar een goed huis te bieden...(moet er wel bij zeggen, mss is het iets medisch waarom het paard zo reageerd en soms kan het dan het beste zijn om het leven af te kappen voor het paard zijn eigen bestwil, maar die controle is er niet eens de moeite voor genomen).
Ik maak er verder geen woorden aan vuil, maar op zn zachtsgezegd wordt ik kotsmisselijk van mensen zoals zij, ja ook zonder de geschiedenis te weten, haar woorden zeggen al genoeg, dat er ruimte gemaakt moet worden en hetd ier geen kans bij BM of waar dan ook te bieden...bah!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 01:26

Hoop het ook.Zal het morgen wel horen..
de nieuwe pony ; zembla was van een meisje die ik heel goed kende..zijn woont vlakbij mij.Daar zijn we vandaag weesten kijken en ze vond hem leuk.

Iemand van stal wilde paloma misschien kopen dit werd nix.
De handelaar die vandaag kwam wilde haar ook niet omdat ze stijl omhoog kwam en bijna doorklapt.

de andere is ook iemand die wij kennen deze zet haar op transport naar belgie en dan ging ze naar de slacht.

mocht alison of haar ouders beslissen om paloma toch niet daarnaar toe te doen dan zal ze via bokt of evt via een kennis van mij of bm stables nog een ander baasje krijgen.

morgen ochtend zou ze opgehaald worden.
Maar denk dat jullie dat dan het beste aan haar zel kunnen vragen omdat ik ook niet met zekerheid kan zeggen wat ze nu beslissen..en of ze toch veranderen of niet.

hun werd ook gezegt dat dit een goede opslossing zou zijn.dus hun gaan daar vanuit.

Heb Paloma nog maar 2 keer gezien en vind t nu toch best poedersuiker..
Voelt gewoon of 1 van je eigen paardjes weggaat..Echt stom is dat..Weet ook niet hoe dat komt..Ookal deed ze vanmiddag zo..toch heeft ze "iets"...maar wat..
Wil haar nog een kans gunnen bij iemand die er ervaring mee heeft.Maar wat ze ook besluiten het is hun beslissing en ze willen vast de juiste maken..
Echt stom dat dit zo poedersuiker voel..t is niet eens myn paardje en ken dr niet eens echt..

heeel misschien kan ze daar dan weggehaald worden..al vragen hun er misschien meer voor dan..en dat moet iemand dan maar net voor dr overhebben?
misschien als fokmerrie(kwpn)daar wilde alison dr ook voor verkopen eerst.

alleen dat zou dan liefst nog dezelfde dag moeten dan..weet niet hoelang ze daar ook staan dan enz..
en tegen welk bedrag.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:27

Ze wist ook donders goed vóór de koop dat er wat mis was met de pony en ze werd van alle kanten gewaarschuwd. De pony heeft ruim een jaar te koop gestaan. Andere mensen zagen van de koop af omdat ie bokte..... Maar néé madam moest en zou hem hebben. Dit schrijft ze op 19 januari over de pony:

sorayalover1 schreef:
Maar die pony kan er ook niks aan doen dat hij een ongeluk heeft gehad en weetje het boeit me niet of hij onhandelbaar is het paardje moet weer vertrouwen krijgen in de mens en ik snap haar volkomen wat zou jij doen? Ik percies hetzelfde...

En dat vertrouwen komt echt wel!

10 dagen later moet ie de stal uit om geslacht te worden omdat er al weer een volgend "slachtoffer" (Daar komt het woord dus vandaan)de stal nodig heeft. Bah kotsmisselijk word ik hiervan. Misselijk