Sorry even offtopic
Maar wat een geweldig paard heb jij zeg
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mirgino schreef:ik heb een bijrijdster die de helft van de stalling en smid meebetaald![]()
ze heeft dan mijn pony 3 dagen p/w voor zichzelf
en meestal ben ik in de ochtend al geweest om los te gooien en te mesten,dus heeft ze
alle tijd om te tutten en te rijden![]()
en de helft stalgeld komt op 90 euro p.m
en dan de smid![]()
en ik vind het heel normaal dat er meebetaald word,waarom zou ik een paard voor een ander onderhouden?
wij houden het op een lease pony voor 3 dagen p/w
wel de lusten en niet de lasten![]()
en mijn bijrijdster heeft niet de financien om zelf een paard te onderhouden en is dolgelukkig met deze regeling![]()
zij blij en ik blij![]()
![]()
ik zou nooit een gratis bijrijdster willen,waarom zou ik dat doen?een paard houden is duur!
) maar ter vergelijking van de manegeritjes die degene anders ook betaald. én ik denk dat een betalende bijrijder meer gebonden is, je betaald er tenslotte voor en je bent ook zo serieus dát je wil betalen. Silviabol schreef:ik heb altijd tussen de 50 en 100 euro betaalde lag er maar net aan wat de omstandigheden waren. Nu hebben we alleen een buitenbak en help ik mee uitmesten, vorige stal werd alles gedaan en hoefde ik hem maar uit de stal te plukken en op te zadelen.
In mijn ogen is een bijdrage niet meer dan redelijk, niet omdat je ijzers slijten of je hoofstel (sorry hoor maar dat doen ze toch wel) maar ter vergelijking van de manegeritjes die degene anders ook betaald. én ik denk dat een betalende bijrijder meer gebonden is, je betaald er tenslotte voor en je bent ook zo serieus dát je wil betalen.
) En die kan ik bellen als het nodig is, en ze staat er! (bewijze van spreken) Ik kan haar ook gerust in tegen stelling tot me andere bijrijdsters alleen laten met de pony's. En als ze goed is voor ze, hoef ik geen geld van haar! 
Tinkerloos schreef:Stel dat een persoon met een hond weinig tijd heeft om zijn/haar hond uit te laten.
Dan vraagt diegene iemand om zijn/haar hond voor haar uit te laten,zeg 4 keer per week.
Dan lijkt het mij niet meer dan normaal om degene die de hond dan voor je uitlaat te betalen,ook al vind diegene het leuk om met hinden uit te gaan.
Waarom is dat met paarden anders?
(ik weet het echt niet hoor,is een serieuze vraag)

Ik ben sinds gisterochtend niet meer op bokt geweest en er zijn al 6 pagina's vol!!