merrie leeft wat moet ik nu???

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:18

Je hebt volgens mij geen bewijzen dat het paard destijds verkocht is met als doel de sport? Je weet inmiddels ook dat de verzekering correct gehandeld heeft?

Wat ik mij nu afvraag. Je paard is in 2004 afgekeurd voor de sport. Blijkbaar vond jij starten in de sport destijds belangrijker dan het leven van je paard. Want afgekeurd voor de sport betekend niet hopeloos ongeneeselijk, altijd veel pijn en zelfs niet meer geschikt voor recreatie en fok.. Dan zou ze volledig afgekeurd zijn. Ik weet dat het hard klinkt maar zoals ik het lees liggen de feiten zo.
-----------------------------------------

dit vindt ik best hard om te zeggen hoor, ze heeft het er imo echt moeiijk mee

fransje23

Berichten: 15465
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:25

avanti4ever schreef:

dit vindt ik best hard om te zeggen hoor, ze heeft het er imo echt moeiijk mee


Ik weet dat het hard klinkt, en het is ook niet kwetsend bedoeld maar als je de feiten leest komt het op mij zo over.

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:38

avanti4ever schreef:
Je hebt volgens mij geen bewijzen dat het paard destijds verkocht is met als doel de sport? Je weet inmiddels ook dat de verzekering correct gehandeld heeft?


Is dat zo?? Heb ik iets gemist??

Ik ben nl ontzettend nieuwsgierig naar de afspraken die er zwart op wit zijn gemaakt. Ben ook benieuwd of TS slachtgeld heeft ontvangen bijv. Kun je daar wat over vertellen?

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:44

Dat is niet mijn quote hoor

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:44

avanti4ever schreef:
nogmaals ik vindt t heeel erg....dat je in de verondestelling was dat ze dood was en dr dan tegenkomt terwijl jij zo met dr getopt heeft
ik heb even navraag gedaan en zoals iem hier al zei.. de verzekering koopt het paard voor de slachtprijs van jou maar is niet verplicht het dier dan ook af te laten maken, ze mogen na onderzoek het dier doorverkopen tenzij let op TENZIJ er zwart op wit staat dat het dier naar slacht zou gaan..

Als ik dit soort dingen lees is niet t eerste wat ik lees over dit soort dingen ben ik 'blij' dat ik mee ben gegaan met mijn pony en het zeker wist..is geen verwijt meer een conclusie voor mezelf..

ik wens je nogmaals sterkte.. helaas kan je er denk ik weinig aan veranderen omdat jij haar verkocht hebt en ze nu van andere mensen is helaas maar waar...


dit is van mij

dat bovenstaande quote ik van fransje of nou ja kopieerde ik en onder de lijn gaf ik daarop reactie

fransje23

Berichten: 15465
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:20

Noetanchamon schreef:
avanti4ever schreef:
Je hebt volgens mij geen bewijzen dat het paard destijds verkocht is met als doel de sport? Je weet inmiddels ook dat de verzekering correct gehandeld heeft?


Is dat zo?? Heb ik iets gemist??



Is mijn tekst Knipoog . En ik vraag het mij dus af, kijk maar naar de vraagtekens?

angela36
Berichten: 49
Geregistreerd: 24-07-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:26

Niseyra schreef:
merrieveulen schreef:
Een paard is van nature een gewoontedier, vluchtdier, kuddedier, EN een prooidier. In een paardenkudde geldt het recht van de sterkste. Roofdieren pakken de zwakkeren uit de kudde. Een paard dat kreupel loopt is kwetsbaar, en makkelijker te pakken dan een paard met vier gezonde benen. Nou zijn onze paarden de paarden van vroeger niet meer, maar het blijven dieren met instinct. Het instinct van een paard zorgt ervoor dat hij zijn zwakte niet uit. Een paard dat niet zichtbaar kreupel loopt kan wel degelijk last hebben ergens van. Uiteraard is het zo, dat als de klacht ECHT ernstig is, het op een gegeven moment wél zichtbaar wordt.
Waar het op neerkomt is dat een paard ‘door pijn heen kan lopen’, om zo zijn zwakte te verbergen voor roofdieren. Een ander aspect is het kuddeverband. Zoals gezegd trekt een zwak dier roofdieren aan. De alfamerrie weet dit, en zal zieke en zwakke dieren op afstand houden. Zo is een ziek/ zwak dier nog kwetsbaarder. Het zieke paard weet dit uiteraard ook.


Sorry hoor, maar ik denk dat een paard met een peesontsteking echt wel kreupel loopt. Bovendien denk ik dat je stukje niet helemaal klopt, een paard met pijn loopt wel kreupel/onregelmatig maar blijft ondanks de pijn evenhard doorlopen. Ik denk dat het paardje haast wel beter móet zijn, anders lijkt het mij dat zo'n paard niet zoveel keuringen met goed gevolg kan doorstaan.. Ik hoop iig dat het allemaal weer goedkomt met het paard Ja


Daar ben ik het nou helemaal mee eens. Ik zou je maar eens wat verder verdiepen in de aandoening "peesontsteking".
Er zijn genoeg paarden die na rust er weer bovenop komen, ik snap jou dierenarts dan ook echt niet. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat ze direct naar de slacht moest hierdoor........ Hamer

Als je al zo lang weet dat je paard nieuwe eigenaren heeft, waarom ben je dan nog niet bij haar langsgeweest om te kijken? Verward
Ik heb nog regelmatig contact met m'n vorige paard en ben er al een aantal keer langs geweest. Juist omdat ik zelf wil zien hoe het met hem gaat, in jou situatie snap ik dat dan ook niet helemaal. Schijnheilig

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:30

ik snap dat er dingen onduidelijk zijn. er is inderdaad geen hard te maken bewijs dat het dier doorverkocht is voor de sport, maar dat is ons door degenen die Sill via een handelaar gekocht hebben wel verteld. zij hebben haar gekocht onder de vermelding van sportpaard. dit is via de telefoon gebeurd, dus het is niet hard te maken, maar het is wel gebeurd.

wij zijn helaas geen detectives, zou haast willen dat het zo was. wij roddelen niet achter de rug van de eigenaren om, er is contact met hen en we gaan inderdaad naar het paard kijken. natuurlijk zou het het mooiste zijn als Sill inderdaad is opgeknapt, en dat het daadwerkelijk beter met haar gaat. maar die kans is zowiezo niet groot, plus dat wij vernomen hebben dat het dus juist helemaal niet goed gaat.

de verzekering waarbij het paard ondergebracht was laten we er verder buiten, er is een mondelinge afspraak gemaakt dat het paard geslacht zou worden, maar ik begrijp dat dat niet geldig is en dat we de verzekering hier verder niet op aan kunnen spreken. er is toendertijd contact geweest met de verzekering, en die zeggen dat we gewoon pech hebben, dat er niks aan te tonen valt dus helaas pindakaas.

kijk als Sill nou echt in orde was, dan zou het geen probleem zijn dat ze nog leeft, in tegendeel! maar we wéten gewoon dat dat niet het geval is. het paard is nog steeds niet in orde en nogmaals, hoe het kan dat ze toch presteert weten wij ook niet, dat is één van de puzzelstukjes die nog op zijn plaats moet vallen.

@ fransje23, bedankt, dat zou kunnen verklaren waarom ze niet zo heel erg kreupel is.
@ avanti4ever, zo zie je maar weer dat paarden wel degelijk hun pijn kunnen verbergen. daarom nemen wij de dingen die we gehoord hebben en het stijf lopen, zoals in de advertentie staat, ook serieus.

omdat de afkeuring van het paard gebeurd is met medeweten van de verzekering is toen het volledige bedrag uitbetaald. dus de gehele verzekerde waarde van het paard.

de reden dat wij dit op Bokt bespreken is dat hier veel mensen zitten met kennis van zaken, die ons wellicht kunnen helpen. ik heb al eerder een dergelijke zaak meegemaakt, al heb ik alleen meegelezen vanaf de zijlijn. toen kreeg de TS ook goede tips binnen om de zaak aan te pakken, en baat het niet dan schaadt het niet.

angela36 schreef:
Je zegt wel meerdere keren dat de blessure is verergerd, maar dat kan toch eigenlijk niet? Zo te lezen zijn die keuringen bij de endurance niet zo makkelijk, dus hoe word ze dan 1e in 3 klassementen?? Gestoord

Ik kan me wel voorstellen dat joelledsr zo reageerd, het lijkt verdorie wel een detective-serie. Je kan wel assistente worden van Peter R. de Vries Lips are sealed
Die advertentie staat toch op marktplaats, je kan toch op de "normale manier" contact met hun opnemen ipv hier maar lekker te roddelen zonder dat zij iets weten? Ja Stoom uit je oren


NOGMAALS: hoe het kan dat ze überhaupt nog in staat is om het parcour uit te lopen weten wij ook nog niet. hoe slepen kleine ezeltjes in egypte 150 kilo stenen een berg op bovenop hun tot bloedens toe kapotgeschuurde ruggen?!?! dat wéten we niet, dat weet niemand. dieren zijn nou eenmaal geen mensen.
ik vind de opmerking pennymeisjes werkelijk nergens over gaan, wij doen dit in het belang van het paardje, om een gemaakte fout weer recht te zetten. natuurlijk hopen wij ook dat we het mis hebben, maar zo is het nou eenmaal niet. denk je dat wij nog geen contact met de eigenaren hebben opgenomen? natuurlijk wel, dat is het eerste wat we gedaan hebben. en zodra daarNA de TS post geplaatst was kregen wij gelijk de ene PM en mail na de andere, allemaal van mensen die er meer van weten. zo hebben wij al een hele berg info kunnen krijgen die misschien wel nuttig kan zijn.

als de kans groot was geweest dat ze er bovenop zou kunnen komen was ze helemaal niet weggegaan. de prognose was dusdanig slecht dat dit de beste oplossing voor haar was.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:56

merrieveulen schreef:
als de kans groot was geweest dat ze er bovenop zou kunnen komen was ze helemaal niet weggegaan. de prognose was dusdanig slecht dat dit de beste oplossing voor haar was.


En dan nog een keer naar jou; een eerste prognose hoeft niet gelijk te staan aan een laatste prognose! Mijn eigen situatie is daar een mooi voorbeeld van; bij de eerste scan was de prognose niet bepaald positief... bij de meest recente scan (zelfde VA, zelfde scan apparatuur) daarintegen bleek er verbazingwekkende verbetering te zijn opgetreden waardoor de prognose gelukkig toch heel anders werd. Verder weet ik nog een mooi voorbeeld van een paard waabij de diepe buiger en de strekpees beiden volledig door waren... ook deze extreem ernstige beschadigingen hebben zichzelf hersteld zodat het paard nu weer zonder pijn bereden word. Paarden worden soms helaas veel te snel "afgeschreven" terwijl dat echt niet altijd nodig is. Ik vind het iig erg jammer dat de huidige eigenaars hun verhaal niet kunnen doen in dit topic, ik ben nl. heel benieuwd naar hun ervaringen.

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:04

ik heb geen edit meer, dus kan geen tekst meer aanpassen,
Maar deze quote


avanti4ever schreef:
nogmaals ik vindt t heeel erg....dat je in de verondestelling was dat ze dood was en dr dan tegenkomt terwijl jij zo met dr getopt heeft
ik heb even navraag gedaan en zoals iem hier al zei.. de verzekering koopt het paard voor de slachtprijs van jou maar is niet verplicht het dier dan ook af te laten maken, ze mogen na onderzoek het dier doorverkopen tenzij let op TENZIJ er zwart op wit staat dat het dier naar slacht zou gaan..

Als ik dit soort dingen lees is niet t eerste wat ik lees over dit soort dingen ben ik 'blij' dat ik mee ben gegaan met mijn pony en het zeker wist..is geen verwijt meer een conclusie voor mezelf..

ik wens je nogmaals sterkte.. helaas kan je er denk ik weinig aan veranderen omdat jij haar verkocht hebt en ze nu van andere mensen is helaas maar waar...



Is dus niet van avanti4ever maar van Fransje23 (Heb ik dat rechtgezet Knipoog )

Mac

Berichten: 11663
Geregistreerd: 09-07-01

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:25

Zoals ik het lees is het paard niet lang na aankoop door wanted kreupel gaan lopen. Rijst bij mij de vraag of er iets bekend is van het verleden van het paard voordat wanted het kocht (of heb ik daar overheen gelezen?). Misschien was het toen ook al niet goed? Kun je daar iets mee?

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:57

Poeh wat een verhaal zeg, echt heel vervelend.

Zeer slechte zaak van de verzekering ook zeg, jij hoort tenslotte te beslissen wat er in zo'n geval met je paardje gebeurd.

Makkelijkste zou inderdaad zijn om te zeggen koop haar terug en zet haar ergens op een landje of zo dan. Maar dan meoten daaar inderdaad de middelen wel voor zijn.

Ik zou als eerste even contact opnemen met de verzekering van eht paard en die eens even om
tekst en uitleg vreagen dit is geen stijl natuurlijk. Als je al het moeilijke besluit moet nemen om het leven te beeindigen van je paard dan horen hun dat ook te respecteren en dan niet gauw door te verkopen. Misschien als je goed boos word dat er nog een mogelijkheid is dat hun haar weer kopen en als nog naar de slacht doen? Dat zou ik in ieder geval achteraan gaan, en dan ook neit een twee drie laten afschepen. Als het tenminste natuurlijk in de voorwaarden staat bij een beetje verzekering wel dat je mag kiezen wat er met het paard gebeurd.

Ik zou ook de mensen zo veel mogelijk waarschuwen al blijft dt natuurlijk moeilijk emt een advetentie op MP je kan ook een berichtje sturen naar MP met de uitleg misschien dat die zelfs de advertentie kunnen weghalen op een of andere manier.

(Voor de mensen die gelijk de slacht gaan afkraken. Dit licht aan de verzekering en niet aan de slacht. Dus zeggen dat je om die reden je paard nooit naar de slacht zal doen is onzin. Je kan ook zelf je paard weg brengen en dan wachten en daarna nog kijken of er zelfs bij blijven als je wilt)

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:39

Mac schreef:
Zoals ik het lees is het paard niet lang na aankoop door wanted kreupel gaan lopen. Rijst bij mij de vraag of er iets bekend is van het verleden van het paard voordat wanted het kocht (of heb ik daar overheen gelezen?). Misschien was het toen ook al niet goed? Kun je daar iets mee?


dat klopt. wij proberen inderdaad ook uit te zoeken of dat mogelijk is. al is het niet echt belangrijk, geweest is geweest en het paard heeft er natuurlijk niets aan.

vikki schreef:
En dan nog een keer naar jou; een eerste prognose hoeft niet gelijk te staan aan een laatste prognose! Mijn eigen situatie is daar een mooi voorbeeld van; bij de eerste scan was de prognose niet bepaald positief... bij de meest recente scan (zelfde VA, zelfde scan apparatuur) daarintegen bleek er verbazingwekkende verbetering te zijn opgetreden waardoor de prognose gelukkig toch heel anders werd. Verder weet ik nog een mooi voorbeeld van een paard waabij de diepe buiger en de strekpees beiden volledig door waren... ook deze extreem ernstige beschadigingen hebben zichzelf hersteld zodat het paard nu weer zonder pijn bereden word. Paarden worden soms helaas veel te snel "afgeschreven" terwijl dat echt niet altijd nodig is. Ik vind het iig erg jammer dat de huidige eigenaars hun verhaal niet kunnen doen in dit topic, ik ben nl. heel benieuwd naar hun ervaringen.


dat zijn wij absoluut ook ja...
dat een eerste en laatste prognose anders kunnen zijn weet ik. dat neemt niet weg dat er toen geadviseerd is om het dier te laten afmaken, en dat dit advies is opgevolgd. ik begrijp dat je wilt zeggen dat het paard herstellende kan zijn, maar dat vind ik erg moeilijk te geloven, gezien de info die wij dus hebben. ik snap dat jullie graag willen weten wat ik dan bedoel, ik zal wel met Wanted overleggen of wij hiervan een (misschien wel hele grote) tip van de sluier kunnen oplichten. tenslotte zijn de eigenaren daarvan al op de hoogte, het enige is dat ze niet weten dat wij het weten, en het liefste willen we dat nog even zo houden. PM is uiteraard ook een optie.

hobbelheks

Berichten: 8846
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:41

merrieveulen schreef:
Mac schreef:
Zoals ik het lees is het paard niet lang na aankoop door wanted kreupel gaan lopen. Rijst bij mij de vraag of er iets bekend is van het verleden van het paard voordat wanted het kocht (of heb ik daar overheen gelezen?). Misschien was het toen ook al niet goed? Kun je daar iets mee?


dat klopt. wij proberen inderdaad ook uit te zoeken of dat mogelijk is. al is het niet echt belangrijk, geweest is geweest en het paard heeft er natuurlijk niets aan.

ik ken het paard van voor dat het van wanted was, er was niets mis met het paard behalve dat ze soms wat heet was
ze heeft nog nooit een pas onregematig gelopen bij d emensen wara wanted haar van gekocht heeft!
dus wat wil je uitzoeken of je de schuld bij een ander kan leggen? ik blijf het echt een heel vreemd verhaall vinden...

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:50

Nou ja zeg vind jou reactie pas vreemd.

Het is toch logisch dat ze willen kijken of er dan misschien al wat bij de vorige eigenaar mis is gegaan met het paard, zou het pas vreemd vinden als ze daar neit over nadachten.

Dat is toch neit direct de schuld afschuiven of wel dan

Mac

Berichten: 11663
Geregistreerd: 09-07-01

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:55

*had net wat geschreven, maar is weg, bokt doet raar*
De schuldvraag op zich is absoluut niet interessant/relevant, niet in de zin van "wie is er schuldig aan de blessure van het paard". Juridisch gezien kan het interessant zijn om het complete verleden van het paard te kennen; ook van voor het van wanted was. Dit geldt overigens voor alle betrokken partijen, niet alleen voor wanted.

hobbelheks

Berichten: 8846
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:56

het vreemde eraan is dat ze hier ene tijd terug ook al een topic over geplaatst hebben warabij ze ook ana het suggereren waren dat de vorige eigenaar had gelogen enz
vandaar dat ik wat geprikkeld reageer op dit soort uitlatingen, ik weet nml dat het anders was...

Mac

Berichten: 11663
Geregistreerd: 09-07-01

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:08

Het spijt me als ik verkeerde suggesties gewekt zou hebben.

Lijkt me duidelijk dat ik het hierbij laat Knipoog

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 11:13

Toen ik haar kocht liep ze al iets onregelmatig ik dacht dat het stijfheid was maar het bleef aanhouden...
@ susan
als jij zoveel weet waarom is sill dan ooit verkocht??? precieze reden graag...
jij weet helemaal niets van wat er wel en niet met sill gebeurd want ze is nooit van jou geweest.... en ze is ook nooit heet geweest...

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:20

Wat een ellende. Verdrietig
Ik weet echt niet wat je hieraan zou kunnen doen.
Het enige dat ik kan bedenken is haar terug kopen of op de één of andere manier er voor zorgen dat ze opnieuw gekeurd wordt aan dat been... maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar.
Ik zou trouwens zo'n paard met deze advertentie nooit kopen.
Als ik zie dat er staat dat ze wel eens onregelmatig loopt... en dan nog die melding erbij dat de vorige eigenaar vertelde dat er een chron. peesontsteking zou zijn en dat ze voornamelijk geschikt is voor recreatief gebruik ondanks dat het zo'n goed paard is....
Gaan er bij mij toch wel alarmbellen rinkelen, ik hoop dat dat bij iedereen gebeurd of dat iemand een gezelschapspaard zoekt, zodat ze vanaf nu lekker op het land kan..
Misschien kun je het aangeven bij de dierenbescherming of gaat dat te ver?
Waarschijnlijk doen zij er ook niets mee.
Ben benieuwd hoe dit af loopt.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:23

susan schreef:
ik ken het paard van voor dat het van wanted was, er was niets mis met het paard behalve dat ze soms wat heet was
ze heeft nog nooit een pas onregematig gelopen bij d emensen wara wanted haar van gekocht heeft!
dus wat wil je uitzoeken of je de schuld bij een ander kan leggen? ik blijf het echt een heel vreemd verhaall vinden...

Ergens begint iets. Dat ze toen nog niet kreupel liep wil niet zeggen dat er nog niets aan het ontstaan was.
Ik denk ook niet dat je terug kunt om verhaal te halen bij de vorige eigenaar, heeft geen zin.
Belangrijker is om je druk te maken (wat je volgens mij ook doet) hoe je dit paard kunt "redden".

hobbelheks

Berichten: 8846
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:25

wanted schreef:
Toen ik haar kocht liep ze al iets onregelmatig ik dacht dat het stijfheid was maar het bleef aanhouden...
@ susan
als jij zoveel weet waarom is sill dan ooit verkocht??? precieze reden graag...
jij weet helemaal niets van wat er wel en niet met sill gebeurd want ze is nooit van jou geweest.... en ze is ook nooit heet geweest...

toevallig was sill van stalgenoten en zag ik haar dagelijks
ze is verkocht om dat de eigenaar geen klik had en niet met sill overweg kon, omdat ze te heet was voor haar! De ouders van haar hebben toen nog geprobeerd met haar te gaan mennen maar dara belleefde sill geen lol in.
ze is een tijd doorgereden door een meisje wat bij ons op stal werkte dat ging heel goed, en nooit onregelmatig, verder zal ik het er zo bij laten en hoop ik dat sill een fijn thuis krijgt

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 11:26

@IMJ bedankt voor je reactie en dit is ook de bedoeling we proberen te doen wat we kunnen en dierenbescherming tsja ze krijgt water en eten enz dus denk niet dat die er wat mee kunnen...

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:30

Maar als blijkt dat een paard pijn heeft, moet die dan ook niet beschermd worden??

danamuts

Berichten: 1479
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:37

ik geloof dat ik iets gemist heb, als je een paard verzekerd en hij moet afgemaakt worden, dan krijg je normaal gesproken de VERZEKERDE waarde uitgekeerd, je kunt je paard later terugkopen van de verzekering voor de SLACHTPRIJS (als je vind dat je paard nog een pijnvrij leven in de wei gunt oid). zo is zoals ik het begrepen heb (verzekerd bij interpolis, maar heb het gelukkig nog niet uit hoeven te zoeken). Verder succes met het hele verhaal, hoop dat de merrie hier als winnaar uitkomt.