Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
isamelle schreef:wat..zijn er whatsapp gesprekken gedeeld?
AppleSter schreef:Paardenfann4 schreef:De pony was dus direct bij de verkoopster al aan het steigeren met het trailerladen en is daar niet mee gestopt. Dus stal wennen etc is naar mijn idee niet aan de orde. Het feit dat de verkoopster deze hele brave pony absoluut niet terug wil doet wel alarmbellen rinkelen. Als medische dingen zijn uitgesloten kan je vriendin er wellicht een professionele trainer bij halen om te kijken of dit gedrag er uit getraind kan worden. Rijden ze wel op de pony of is dat ook niet mogelijk?
Klopt.
Het is een jonge kleinere pony, niet bedoeld als rijpony maar een pony om te leiden voor welzijnswerk. Datzelfde gevoel hebben wij ook; Als hij dit gedrag al op het erf bij de verkoper liet zien had ze hem beter kunnen laten staan… Maar hij was al betaald, de verkoper gaf aan dat hij het gewoon wat spannend vond, dat hij altijd zo lief en braaf was en dat ze zsm moest gaan rijden.
Zonnetje81 schreef:Wordt steeds interessanter................juridisch heb je geen poot om op te staan zoals het hier beschreven staat. Vaag doen doe je zelf en je werkt daarmee zelf de argwaan op
Ibbel schreef:FloortjeM heeft in ieder geval een werkbaar idee gegeven: zet de pony 1-2 weken bij de verkoper. Doet-ie het daar niet, dan ligt het niet aan de pony, maar aan de omgeving en/of het omgaan met...
Jolien87 schreef:isamelle schreef:wat..zijn er whatsapp gesprekken gedeeld?
Geen screenshots, enkel uitspraken.
Kun je met zekerheid zeggen dat het 100% om dezelfde pony gaat?
Zoals je merkt hebben jouw berichten in dit topic nogal wat stof doen opwaaien en het zou jammer zijn als dit alles op een misverstand is gebaseerd.
AppleSter schreef:Ik heb een video schermopname van het app contact gekregen van vriendin en daar staat echt in dat hij
1) supermak en geschikt was voor haar gebruikersdoel omdat het zo’n “zacht ei” en “super allemansvriendje” zou zijn. Een liever paardje van die leeftijd zou niet bestaan.
2) Beide partijen erkennen het steigeren bij het inladen en in de trailer op vertrouwd terrein
3) verkoper wil hem pertinent niet terug
4) Verkoper wilde er eerst niet aan dat hij zo moeilijk is, maar bij tonen bewijs van het gedrag schrijft verkoper “zet hem gewoon te koop, ik begrijp je helemaal, dit moet je niet willen”
De appjes zijn van voor bezichtiging tot zeer kort geleden.
AppleSter schreef:Ik heb een video schermopname van het app contact gekregen van vriendin en daar staat echt in dat hij
1) supermak en geschikt was voor haar gebruikersdoel omdat het zo’n “zacht ei” en “super allemansvriendje” zou zijn. Een liever paardje van die leeftijd zou niet bestaan.
2) Beide partijen erkennen het steigeren bij het inladen en in de trailer op vertrouwd terrein
4) Verkoper wilde er eerst niet aan dat hij zo moeilijk is, maar bij tonen bewijs van het gedrag schrijft verkoper “zet hem gewoon te koop, ik begrijp je helemaal, dit moet je niet willen”
DuoPenotti schreef:TS, ik denk dat men hier op doelt.
Dus of het letterlijk er zo heeft gestaan of dat jij het in andere woorden hebt gegoten weten wij natuurlijk niet. Al zijn de aanhalingstekens uiteraard wel letterlijk.AppleSter schreef:Ik heb een video schermopname van het app contact gekregen van vriendin en daar staat echt in dat hij
AppleSter schreef:Er mag hier een slotje worden geplaatst, ik ga niet in op alles dat geïnsinueerd wordt en niet klopt. Bokt heeft z’n ongezouten mening alweer gevormd, zoals altijd. Ik zie dat in heel veel topics gebeuren en voor mij reden om definitief af te zwaaien![]()
Het is een juridisch verhaal, dus geen toevoeging om hier van alles aan de grote klok te hangen. Het ging puur om advies op juridisch vlak.
Maar dat was via andere wegen ook opgepakt en dat loopt.
Dank voor de berichten die wel inhoudelijk waren!