Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:14

Daarnaast heeft niet iedereen paarden maat boxen.
Die alleen kleintjes hebben hebben soms ook boxen van maar 1 meter hoog.

Omdat ts na 1 weerwoord zo reageert Ipv te zeggen nee is geen hengst of kan niet dezelfde zijn want is er 4 weken ga ik er vanuit dat de OP geschreven is om niet te herkennen, maar ook belangrijke details zijn veranderd

Jorex

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:21

Het gaat denk ik wel om dezelfde pony. TS zei eerder dat hij vergelijkbare hoogte heeft met een pony van 1.05 die ook gevaarlijk was van een andere bokker. Verder lees ik nergens dat hij al beleerd wordt, alleen dat hij mee wordt genomen in de basisdingen aan de hand. Ik zou hem castreren en dan eerst even vrij geven om de verhuizing+castratie te verwerken. Dus niks nieuws, alleen even borstelen/kroelen/gewoon aandacht. Ik denk dat hij misschien ook wel zo reageert wegens dat hij nu veel en andere prikkels te verwerken krijgt.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:51

maar als je nu toch al problemen hebt met een jaarling van 90 cm, of het nou een hengst, merrie of ruin is, en je zegt dat je deze niet aan kunt, dan gaat er toch wat mis? Jonge paarden zijn altijd lastig, alleen als het onder de meter is dan kun je die vrij makkelijk op hun plek zetten toch? (zelfs tillen :Y) ) Ook als ze steigeren of iets dan moet dat gedrag toch alsnog makkelijk te corrigeren zijn
Vraag me af hoe "fout" de verkopende partij hier daadwerkelijk is in deze situatie

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 10:08

Er mag hier een slotje worden geplaatst, ik ga niet in op alles dat geïnsinueerd wordt en niet klopt. Bokt heeft z’n ongezouten mening alweer gevormd, zoals altijd. Ik zie dat in heel veel topics gebeuren en voor mij reden om definitief af te zwaaien :wave:

Het is een juridisch verhaal, dus geen toevoeging om hier van alles aan de grote klok te hangen. Het ging puur om advies op juridisch vlak.
Maar dat was via andere wegen ook opgepakt en dat loopt.

Dank voor de berichten die wel inhoudelijk waren! +:)+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:11

Je kunt ze niet tillen. Ja als ze kleiner dan 75cm zijn ofzo. Mijne wegen al rond de 100kg (85cm). Ik kan er wel mee schuiven als ze de trailer niet in willen. Maar even optillen is er niet bij. _O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:19

Jorex, dat was door die bokker echt niet letterlijk bedoeld :D

Maar wel dat je zo'n kleine veel makkelijker aan kunt pakken dan wanneer er een paard van 175 tegenover je staat te zwaaien.

Ik kreeg hier een jaarling tinker, die dat ook deed.
Ook nog hengst.
Die viel mij aan en toen kreeg hij klappen...
Toen dacht hij, dan kan ik wel steigeren als ik moet wachten, hup duw op die schouder en hij flikkert zowat om, dus dat durfde hij ook niet meer. :+
En na een week of 2 waren zijn ballen kwijt }>

Ondertussen een leuke ruin van 17.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:44

Er is hier niks juridisch aan TS

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:45

was indd niet letterlijk bedoelt :+ :')

isamelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:46

wat..zijn er whatsapp gesprekken gedeeld?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:49

Wordt steeds interessanter................juridisch heb je geen poot om op te staan zoals het hier beschreven staat. Vaag doen doe je zelf en je werkt daarmee zelf de argwaan op :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:50

isamelle schreef:

Geen screenshots, enkel uitspraken.

Kun je met zekerheid zeggen dat het 100% om dezelfde pony gaat?
Zoals je merkt hebben jouw berichten in dit topic nogal wat stof doen opwaaien en het zou jammer zijn als dit alles op een misverstand is gebaseerd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:50

AppleSter schreef:
Paardenfann4 schreef:
De pony was dus direct bij de verkoopster al aan het steigeren met het trailerladen en is daar niet mee gestopt. Dus stal wennen etc is naar mijn idee niet aan de orde. Het feit dat de verkoopster deze hele brave pony absoluut niet terug wil doet wel alarmbellen rinkelen. Als medische dingen zijn uitgesloten kan je vriendin er wellicht een professionele trainer bij halen om te kijken of dit gedrag er uit getraind kan worden. Rijden ze wel op de pony of is dat ook niet mogelijk?

Klopt.
Het is een jonge kleinere pony, niet bedoeld als rijpony maar een pony om te leiden voor welzijnswerk. Datzelfde gevoel hebben wij ook; Als hij dit gedrag al op het erf bij de verkoper liet zien had ze hem beter kunnen laten staan… Maar hij was al betaald, de verkoper gaf aan dat hij het gewoon wat spannend vond, dat hij altijd zo lief en braaf was en dat ze zsm moest gaan rijden.

Hier lijkt het wel om een rijpony te gaan maar ja op een shet kan je ook rijden....behoorlijk vaag allemaal.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:52

Dat 'zsm moest gaan rijden' slaat ongetwijfeld op met de auto en trailer :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:52

Zonnetje81 schreef:
Wordt steeds interessanter................juridisch heb je geen poot om op te staan zoals het hier beschreven staat. Vaag doen doe je zelf en je werkt daarmee zelf de argwaan op :+

Ik weet niet of ts weet dat FloortjeM een jurist is in het hypische werkgebied.
Daarnaast weten we ook niet welke feiten werkelijkheid zijn in het verhaal van ts.

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:53

Dat ging over rijden met de trailer. Het is geen rijpony zoals ik het lees.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:54

FloortjeM heeft in ieder geval een werkbaar idee gegeven: zet de pony 1-2 weken bij de verkoper. Doet-ie het daar niet, dan ligt het niet aan de pony, maar aan de omgeving en/of het omgaan met...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:55

Ibbel schreef:
Dat 'zsm moest gaan rijden' slaat ongetwijfeld op met de auto en trailer :D

Oh ja dommmm

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:58

Ibbel schreef:
FloortjeM heeft in ieder geval een werkbaar idee gegeven: zet de pony 1-2 weken bij de verkoper. Doet-ie het daar niet, dan ligt het niet aan de pony, maar aan de omgeving en/of het omgaan met...

Maar iedere dag dat daar langer mee gewacht wordt is denk ik die redenering niet meer zo redelijk want hoe langer iemand het slechte gedrag niet aanpakt is bevestiging in een jonge pony. Kon die voordien nog zo braaf zijn.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 10:58

Jolien87 schreef:
isamelle schreef:

Geen screenshots, enkel uitspraken.

Kun je met zekerheid zeggen dat het 100% om dezelfde pony gaat?
Zoals je merkt hebben jouw berichten in dit topic nogal wat stof doen opwaaien en het zou jammer zijn als dit alles op een misverstand is gebaseerd.

Waar precies zijn er gesprekken gedeeld? Dit is verboden zover ik weet en onacceptabel.

Jullie laten het topic compleet ontsporen en dat was echt niet waarvoor dit topic geopend is dus ik ga nergens inhoudelijk op in, ongeacht wat welke Bokker ook beweerd over welk paard of pony dan ook. Denk wat je wil denken, ga wat nuttigs doen en klaar.

Er is geen enkele behoefte aan ruzie of inhoudelijke blaming/shaming met/van wie dan ook, enkel aan een oplossing van een juridisch geschil. That’s all.

Dus verzoek om een slotje, nogmaals.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:02

TS, ik denk dat men hier op doelt.

Dus of het letterlijk er zo heeft gestaan of dat jij het in andere woorden hebt gegoten weten wij natuurlijk niet. Al zijn de aanhalingstekens uiteraard wel letterlijk.

AppleSter schreef:
Ik heb een video schermopname van het app contact gekregen van vriendin en daar staat echt in dat hij
1) supermak en geschikt was voor haar gebruikersdoel omdat het zo’n “zacht ei” en “super allemansvriendje” zou zijn. Een liever paardje van die leeftijd zou niet bestaan.
2) Beide partijen erkennen het steigeren bij het inladen en in de trailer op vertrouwd terrein
3) verkoper wil hem pertinent niet terug
4) Verkoper wilde er eerst niet aan dat hij zo moeilijk is, maar bij tonen bewijs van het gedrag schrijft verkoper “zet hem gewoon te koop, ik begrijp je helemaal, dit moet je niet willen”
De appjes zijn van voor bezichtiging tot zeer kort geleden.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 05-04-24 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:03

AppleSter schreef:
Ik heb een video schermopname van het app contact gekregen van vriendin en daar staat echt in dat hij
1) supermak en geschikt was voor haar gebruikersdoel omdat het zo’n “zacht ei” en “super allemansvriendje” zou zijn. Een liever paardje van die leeftijd zou niet bestaan.
2) Beide partijen erkennen het steigeren bij het inladen en in de trailer op vertrouwd terrein
4) Verkoper wilde er eerst niet aan dat hij zo moeilijk is, maar bij tonen bewijs van het gedrag schrijft verkoper “zet hem gewoon te koop, ik begrijp je helemaal, dit moet je niet willen”

Niet letterlijk het gesprek is gedeeld. Dat maken mensen er nu zelf van.

TS heb je het bericht van FloortjeM gelezen? Die is er nuttig gezien zij jurist is!

Ik denk dat veel mensen nu alles in twijfel gaan trekken omdat je niet meer wilt reageren en zelfs niet de bewering van de ex verzorger ontkracht. Dat maakt dat mensen gaan twijfelen of haar verhaal niet meer de waarheid zal zijn. Even kort reageren met klopt niet is al meer dan je nu doet. Wie weet gaat dat wel over een totaal andere pony .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:05

Zo werkt dat niet: slotje op verzoek. Je kunt zelf “uit het topic stappen” door het niet meer te volgen. Stipje aanklikken dan komt het bericht niet meer in je eigen berichten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:07

DuoPenotti schreef:
TS, ik denk dat men hier op doelt.

Dus of het letterlijk er zo heeft gestaan of dat jij het in andere woorden hebt gegoten weten wij natuurlijk niet. Al zijn de aanhalingstekens uiteraard wel letterlijk.

AppleSter schreef:

Dit bedoelde ik inderdaad.
Met uitspraken had ik het niet over citaten of delen van het dialoog, noch heb ik gezegd dat er gesprekken zijn gedeeld.
Maar wel de strekking van wat er o.a. besproken is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:07

Ik ben nu wel benieuwd wat je met de pony gaat doen. :j
Floortje heeft een duidelijk bericht gemaakt. En daaruit maak ik toch op dat je weinig kans maakt.

Daarnaast is het geen paard van 50.000 euro dus juridische stappen al snel te duur.

Ga je hem verkopen, castreren, les nemen, in een opfok plaatsen?
Wat zijn de plannen nu?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:10

AppleSter schreef:
Er mag hier een slotje worden geplaatst, ik ga niet in op alles dat geïnsinueerd wordt en niet klopt. Bokt heeft z’n ongezouten mening alweer gevormd, zoals altijd. Ik zie dat in heel veel topics gebeuren en voor mij reden om definitief af te zwaaien :wave:

Het is een juridisch verhaal, dus geen toevoeging om hier van alles aan de grote klok te hangen. Het ging puur om advies op juridisch vlak.
Maar dat was via andere wegen ook opgepakt en dat loopt.

Dank voor de berichten die wel inhoudelijk waren! +:)+

Ik had niet begrepen dat je (vriendin) juridisch advies wilde.