Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sterregoud schreef:Veronica2 schreef:Dit topic staat intussen bol van de speculatie. Naar mijn idee is de stal duidelijk dat het paard niet te hanteren is en op deze manier niet verkocht kan worden. Daarmee is de kous eigenlijk wel af, tenzij je een schade wil verhalen op die handelsstal. Er zijn dan een paar dingen belangrijk: wat was ongeveer de prijs waar op gemikt werd en was die reeel? Daarna ga je kijken of je paard beschadigd is geraakt waardoor de waarde is verdampt en zal je dat op objectieve wijze moeten kunnen aantonen. Daarna volgt een ellendig lang gedoe en de kans dat je iets van een vergoeding krijgt is niet zo groot. Daarom nogmaals: breng je paard naar een handelaar, draai om en loop weg.
Pardon ! Je hebt zorgplicht voor je paard. Onderzoek eerst wat er nu medisch aan de hand is.
Dus nu foto’s rug en schoft maken.
Zomaar de handel ingooien, met mogelijkmedisch letsel is onverantwoord zowel naar je paard als naar toekomstige ruiters.
Stroller schreef:Veronica2 schreef:Dit topic staat intussen bol van de speculatie. Naar mijn idee is de stal duidelijk dat het paard niet te hanteren is en op deze manier niet verkocht kan worden. Daarmee is de kous eigenlijk wel af, tenzij je een schade wil verhalen op die handelsstal. Er zijn dan een paar dingen belangrijk: wat was ongeveer de prijs waar op gemikt werd en was die reeel? Daarna ga je kijken of je paard beschadigd is geraakt waardoor de waarde is verdampt en zal je dat op objectieve wijze moeten kunnen aantonen. Daarna volgt een ellendig lang gedoe en de kans dat je iets van een vergoeding krijgt is niet zo groot. Daarom nogmaals: breng je paard naar een handelaar, draai om en loop weg.
Paard niet te hanteren ?? Paard is dus prima te hanteren , zoals ik al meerdere keren heb aangegeven ze is een lief paard , sensibel zeker jazekr ! , onder het zadel ( behalve dus 1 x drie jaar geleden ) heel fijn te rijden. En niet schrikkerig of sensibel het is echt meer er naast of zoals dus met dit soort dingen.
Wedstrijden mee gereden , buitenritten etc etc. Dus onzin om hier te zeggen paard is niet te hanteren.
Ik wil haar helemaal de handel niet in , hun zouden een juiste match voor haar vinden was mij toegezegd, daar waren ze volgens zichzelf heel goed en zorgvuldig in. Ik was naïef, en eerlijk is eerlijk ik vind het verkoop proces zelf gewoon niet leuk en lastig want ondanks dat ik niet met haar klik is het echt een leuk paard . Zij wilde mij dat stuk uit handen nemen en daarom is ze daar ( nogmaals op hun verzoek en ja nadat ik verteld heb van dat singel probleem ) daar heen gegaan.
Popstra schreef:Als jou paard zn schoft zou breken kan het niet meer op staan! Ook kan je het daar dan niet aan raken want dat is vreselijk pijnlijk.
Vind het nogal makkelijk en niet zo eerlijk een schuld bij een ander neer te gooien als je al toe geeft de merrie eerder ook niet makkelijk is geweest en gebruiksaanwijzing heeft!
Edit*
Eerst maar eens bewijzen dmv xray o.i.d voor je gaat vinger wijzen op een forum!
Linnie050 schreef:Het is achterbaks van de handelstal
Of iemand meenemen en verhaal halen.
Al ben ik bang dat ze niks loslaten.
Ellende
Sterkte ik hoop dat je paard hier goed uit gaat komen.
poetser schreef:Even een hele andere gedachtengang...
Als ze zo sensibel is, kan het dan niet gewoon zijn dat haar emmertje is overgelopen? Een verhuizing, vreemde mensen, andere werkwijze en geen tijd om te wennen. Dat ze bij jou wederom ontplofte kan daar natuurlijk nog een gevolg van zijn van de mogelijke stress die ze daar ervaren heeft.
Je geeft aan dat ze heel goed aangeeft als er iets niet goed is, kan het dan niet zijn dat zij over eerdere signalen heen gekeken hebben of gewoonweg genegeerd?
Veronica2 schreef:Dit begint een heel ingewikkeld verhaal te worden, maar ik heb wel wat tips voor je:
Tip 1: zet niet alles op bokt of elders op internet als je paard een keertje steigert, of gaat liggen, gaat bokken of zijn zadel niet op wil.
Tip 2: noem niet de naam van de stal en plaats ook geen slechte recensie op Google.
Tip 3: zorg dat je verhaal klopt en pas het niet aan na 4 pagina's meningen van anderen, niemand kent jou en niemand kent je paard.
Tip 4: ga kijken op een handelsstal in de eerste dagen dat ze met je paard werken. Willen ze dat niet, dan staat je paard niet op de juiste plek.
Tip 5: verkoop je paard aan een handelaar, draai je om en loop weg. Je kan nu zelf niet meer verkopen wegens teveel informatie op internet en via een verkoopstal gaat op deze manier ook niet lukken. Je paard heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing en is voor de meeste kopers niet geschikt, neem je verlies.
poetser schreef:Even een hele andere gedachtengang...
Als ze zo sensibel is, kan het dan niet gewoon zijn dat haar emmertje is overgelopen? Een verhuizing, vreemde mensen, andere werkwijze en geen tijd om te wennen. Dat ze bij jou wederom ontplofte kan daar natuurlijk nog een gevolg van zijn van de mogelijke stress die ze daar ervaren heeft.
Je geeft aan dat ze heel goed aangeeft als er iets niet goed is, kan het dan niet zijn dat zij over eerdere signalen heen gekeken hebben of gewoonweg genegeerd?
Wintu schreef:poetser schreef:Even een hele andere gedachtengang...
Maar daar kan een handelsstal dan toch eerlijk over zijn, aangezien TS daar ook heeft aangegeven dat de merrie sensibel was? Het enige dat ik kan bedenken waarom een handelsstal de kaken op elkaar houdt omtrent het gebeurde, is omdat er iets gebeurd is wat niet in de haak is.
Veronica2 schreef:Dit begint een heel ingewikkeld verhaal te worden, maar ik heb wel wat tips voor je:
Tip 1: zet niet alles op bokt of elders op internet als je paard een keertje steigert, of gaat liggen, gaat bokken of zijn zadel niet op wil.
Tip 2: noem niet de naam van de stal en plaats ook geen slechte recensie op Google.
Tip 3: zorg dat je verhaal klopt en pas het niet aan na 4 pagina's meningen van anderen, niemand kent jou en niemand kent je paard.
Tip 4: ga kijken op een handelsstal in de eerste dagen dat ze met je paard werken. Willen ze dat niet, dan staat je paard niet op de juiste plek.
Tip 5: verkoop je paard aan een handelaar, draai je om en loop weg. Je kan nu zelf niet meer verkopen wegens teveel informatie op internet en via een verkoopstal gaat op deze manier ook niet lukken. Je paard heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing en is voor de meeste kopers niet geschikt, neem je verlies.
Stroller schreef:Je moet er even de tijd voor nemen inderdaad om haar even te laten "landen "op haar nieuwe plek denk ik en gewoon dat ze aan je gewend is als persoon . Toen ik haar net had was ze snel onder de indruk van dingen ( maar was ze ook 3 jaar jonger ) en snel een beetje ( naast je ) opgefokt , maar ze vloeit ook weer heel snel af. Het lijkt nu alsof ze heel lastig is maar dat is echt niet zo. Nouja ik hoop ook dat het allemaal goed komt. Paard weer blij is straks ik weer normaal kan rijden in elk geval en dan zien we wel. Het nou ook niet dat ze perse direct weg moet ofzo ik gun haar alleen meer als dat wat ze van mij krijgt.
Popstra schreef:Als jou paard zn schoft zou breken kan het niet meer op staan! Ook kan je het daar dan niet aan raken want dat is vreselijk pijnlijk.
Vind het nogal makkelijk en niet zo eerlijk een schuld bij een ander neer te gooien als je al toe geeft de merrie eerder ook niet makkelijk is geweest en gebruiksaanwijzing heeft!
Edit*
Eerst maar eens bewijzen dmv xray o.i.d voor je gaat vinger wijzen op een forum!