Humpiedumpie schreef:Jeetje ts wat een verschrikkelijke situatie ben je in beland. Het zou toch te belachelijk voor woorden zijn als je straks je eigen ponys niet meer kan onderhouden door de problemen van een ander.
En andere mensen hebben makkelijk praten als ze zelf niet in de situatie zitten. Misschien willen deze mensen voor de pony doneren zodat de schuld in ieder geval niet hoger oploopt, zodat jij iets meer tijd hebt om een oplossing te vinden en de pony fatsoenlijkonderhouden kan worden? Zolang dat niet het geval is zou ik die reacties niet al te serieus nemen...
Heb helaas geen oplossing voor je. Wil je wel heel veel sterkte en wijsheid toewensen.
Het is inderdaad niet normaal dat de stalhouder het paard van een klant moet onderhouden. Ook niet dat er geen stalling wordt betaald en dat de eigenaar niet komt. En dat de pensionhouder daar ook moeilijkheden mee krijgt is inderdaad begrijpelijk. Dat stukje over makkelijke praten van een ander die niet in die situatie zit; het is natuurlijk te gek voor woorden dat een pensionhouder dan maar gaat bedenken om de pony zo te voeren dat het koliek gaat krijgen en dan maar moet worden ingeslapen?? Hoe komt het in iemand op om dit als “optie” te noemen?!
En er zijn al tig dingen genoemd in dit topic en er is áltijd een weerwoord. Er is echt wel zinvolle en bruikbare tips geven om te kijken hoe dit goed kan worden opgelost. Ja, dit is een situatie wat ontzettend lastig is en vervelend. Maar goede adviezen worden toch aan de kant gezet en dan maar bedenken de pony koliek te laten krijgen. Dat vind ik echt tenenkrommend om te lezen. Dan ben je imo met zo slecht voor je dieren dan de huidige eigenaar nu zelf.
TS, ik hoop oprecht dat je een oplossing zal vinden. En ik zou ook vooral vast nadenken voor een toekomstige nieuwe stadgenoot. Hoe je dit soort dingen misschien kunt voorkomen. Lijkt mij dan ook wel spannend als je tzt een nieuwe stamgenoot hebt, eventuele kans op herhaling. Met onbekenden weer je het natuurlijk nooit.