Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:zich geen gek idee.
Hobbyhorse schreef:Wat betreft paarden zie ik wel al een tijdje dat er veel meer rijpaarden aangeboden worden, die waren voorheen moeilijk te krijgen toch. Ik merk wel dat er al allerlei huisdieren afgestaan worden ivm de kosten, hartverscheurend…..ik vind het altijd zo erg voor mensen.
ElCid schreef:tita schreef:Nee ik ook niet, maar heb toch de bon erbij gevraagd en zie bv dat pharmaham enige vleessoort wat ik lust op brood 6€ was….. en kleine verpakking bijna 4€ schrok ik van.
Pharmaham zou ik toch niet eten, lijkt me niet gezond. Parmaham kan ik me nog iets bij voorstellen.........
Absolem schreef:Ik ben een van de mensen die z'n paard verkopen moet. Als de medische keuring goed is aanstaande week, dan is hij zo goed als weg.
Ik ben wel van plan om een veulen terug te kopen. Maar eerst moet ik mijn huis verduurzamen en wat andere dingen recht trekken voor ik kan kijken naar een nieuw veulen.
Het is niet dat ik dit paard zo graag weg wou doen. Absoluut niet. Maar als hij nu koliek krijgt kan ik een behandeling niet eens meer betalen. Ik moet gewoon geld op de bank krijgen en hem verkopen is de enige weg waarop dat snel gebeurd..
En idd dit paard heb ik al vanaf veulen af aan. En is onwijs goed opgevoed en kan super bewegen voor een 3,5 jarige. Ik was nog niet eens begonnen met alles er uit te halen wat er in zit.
This gewoon kl*te.
nikkel schreef:Loretta, dat er een serieus probleem met diesel komt, is gewoon zeker.
Gezien de huidige omstandigheden, gaat de handel in paarden ook zijn deel krijgen. Eten en verduurzamen, zijn volgens mij belangrijker dan een paard. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
ElCid schreef:Popstra schreef:zich geen gek idee.
Die stalprijzen gaan omhoog omdat alles duurder word. Voer, strooisel, electra, gas, water....
Niet vanwege een evt stikstof beleid
Loretta schreef:nikkel schreef:Loretta, dat er een serieus probleem met diesel komt, is gewoon zeker.
Gezien de huidige omstandigheden, gaat de handel in paarden ook zijn deel krijgen. Eten en verduurzamen, zijn volgens mij belangrijker dan een paard. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
Dat zie je zeker niet verkeerd. Dit topic gaat over 1 van de dingen die nu op ons af gaat komen. En ik vraag me dan ook af waar veel paarden uiteindelijk gaan eindigen. Ik ben bang dat er veel bij de slager terecht gaat komen.
Poekkie schreef:Tsja ergens lijkt mij dat idd wel logisch.
Mensen proberen hun paarden naar goedkopere plekken te verhuizen, die verschuiving merk in de laatste maanden heel hard. Maar ook de goedkopere plekken gaan omhoog. Waar wij bvb vroeger voor 200 euro all-in een pensioenplekje aanboden zitten wij nu op 250 en zouden eig naar 300 moeten gaan om nog iets van winst te kunnen zien met alle stijgende kosten (en dan bedoel ik met winst dat ik niet meer moet bijpassen voor mijn eigen 2 paarden, geen volledig loon ofzo). De trend bij de andere stallen in de buurt loopt gelijk.
Absolem schreef:Ik ben een van de mensen die z'n paard verkopen moet. Als de medische keuring goed is aanstaande week, dan is hij zo goed als weg.
Ik ben wel van plan om een veulen terug te kopen. Maar eerst moet ik mijn huis verduurzamen en wat andere dingen recht trekken voor ik kan kijken naar een nieuw veulen.
Het is niet dat ik dit paard zo graag weg wou doen. Absoluut niet. Maar als hij nu koliek krijgt kan ik een behandeling niet eens meer betalen. Ik moet gewoon geld op de bank krijgen en hem verkopen is de enige weg waarop dat snel gebeurd..
En idd dit paard heb ik al vanaf veulen af aan. En is onwijs goed opgevoed en kan super bewegen voor een 3,5 jarige. Ik was nog niet eens begonnen met alles er uit te halen wat er in zit.
This gewoon kl*te.
StalNollie schreef:Absolem schreef:Ik ben een van de mensen die z'n paard verkopen moet. Als de medische keuring goed is aanstaande week, dan is hij zo goed als weg.
This gewoon kl*te.
Maar toch een keuze. Blijkbaar kan je wel een veulen terug kopen. Sorry ik zie dan niet de nood van verkoop in
Loretta schreef:Poekkie schreef:Tsja ergens lijkt mij dat idd wel logisch.
Mensen proberen hun paarden naar goedkopere plekken te verhuizen, die verschuiving merk in de laatste maanden heel hard. Maar ook de goedkopere plekken gaan omhoog. Waar wij bvb vroeger voor 200 euro all-in een pensioenplekje aanboden zitten wij nu op 250 en zouden eig naar 300 moeten gaan om nog iets van winst te kunnen zien met alle stijgende kosten (en dan bedoel ik met winst dat ik niet meer moet bijpassen voor mijn eigen 2 paarden, geen volledig loon ofzo). De trend bij de andere stallen in de buurt loopt gelijk.
Wat ik mij af vraag. Maak je je als pension eigenaar ook zorgen dat als dit zo door gaat dat de boxen leeg blijven?
Ook omdat je zegt dat je eigenlijk na 300 zou moeten om nog een beetje winst te maken maar er toch voor kiest op dit moemnt op 250 te blijven staan.
superpony schreef:Maar stallen klagen ook dat ze niet rond kunnen komen, alles duuder wordt en hun prijzen moeten stijgen. Sommigen klagen ook over het onbegrip van de klanten.
Maar het is het EN EN verhaal. De mensen konden hun paard(en) wel betalen, maar alles is duurder geworden. Daar bovenop ook weer duurdere stalling valt veel mensen zwaar, omdat ze momenteel merken dat echt alles duurder is.
Ik weet niet of verkopen alles gaat oplossen, want dan zouden nu alleen nog welvarende een paard kunnen kopen en onderhouden. Die moeten maar net zoekende zijn. Dan blijft er dus echt een overschot aan paarden straks.