Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:en dat doen kale kippen wel, zie de eigenaar van dit paard al.
Want de ellende was niet geweest bij eigen vervoer hebben of een duurdere taxi bellen.
meggiemeg schreef:Wat ik ook raar vind is dat niet iedereen de koppen bij elkaar steekt en zegt: zoveel is de schade dat wordt dan zoveel per persoon, met uitzondering van diegene die de trailer heeft geleend. Als het verhaal klopt heeft iedereen er wel wat mee te maken en er een hand in. Waarom je van de domme houden en je verantwoording niet nemen? Zou mezelf knap banketstaaf vinden als ik hier een onderdeel in het verhaal was geweest en me zo zou opstellen.
Lon schreef:Dus als ik door iemand naar het station gebracht wordt, en diegene rijdt onderweg zijn spiegel eraf, dan moet ik die ook betalen?
Lon schreef:Alle (auto) WA verzekeringen die ik ken dekken wel schade veroorzaakt door een aanhanger, maar niet de schade aan de aanhanger zelf. Mochten jullie er een weten die dat wel doet, tip me dan even.
Allereerst is het super zuur voor alle betrokkenen die iemand willen helpen en nu met een dikke schadepost zitten. En TS, ik begrijp dat B heel aardig is, maar als bestuurder ben je altijd verantwoordelijk voor het veilig rijden met je combinatie. Als je de situatie niet kunt overzien, stap je desnoods uit om dat overzicht wel te krijgen. C maakt een dikke inschattingsfout, maar B reed. Als de schade onderling gedeeld moet worden lijkt het mij dat B en C daar samen uit moeten komen.
Iemand schade laten vergoeden die ze zelf niet veroorzaakt heeft, in dit geval D, vind ik erg onredelijk.
Overigens is dit de reden dat ik mijn trailer alleen voor leven-of-dood gevallen uitleen: Als er een lichtje kapot is doet niemand moeilijk over de schade vergoeden, maar als er voor honderden euro's schade is dan geeft er vaak niemand thuis of wordt er druk naar elkaar gewezen.
Citaat:Overigens is dit de reden dat ik mijn trailer alleen voor leven-of-dood gevallen uitleen: Als er een lichtje kapot is doet niemand moeilijk over de schade vergoeden, maar als er voor honderden euro's schade is dan geeft er vaak niemand thuis of wordt er druk naar elkaar gewezen.
Lon schreef:Laten we het er maar op houden dat we het daar dan grondig over oneens zijn.
Opgelegd vindt ik daarbij ook wel een sterk woord, klinkt alsof de bestuurder bijna fysiek de andere auto in geduwd is, ik mag hopen dat dat zowel bij de situatie van TS als in mijn hypothetisch voorbeeld niet zo gaat
Lon schreef:Laten we het er maar op houden dat we het daar dan grondig over oneens zijn.
Opgelegd vindt ik daarbij ook wel een sterk woord, klinkt alsof de bestuurder bijna fysiek de andere auto in geduwd is, ik mag hopen dat dat zowel bij de situatie van TS als in mijn hypothetisch voorbeeld niet zo gaat
Citaat:B wilde in eerste instantie een eigen voertuig gebruiken, want heeft een hekel aan spullen van anderen lenen en met eigen voertuig gaat met aanhanger rijden altijd vlekkeloos.
E vroeg echter of B met de bedrijfsbus van C wilde rijden, omdat dan de benzinekosten via het bedrijf zouden gaan en E de benzine zou betalen.
Tegen eigen gevoel in heeft B ingestemd. Toen vervolgens de partner van C (en eigenaar van de bus) aangaf liever geen anderen in de bus te willen hebben, had B wederom zoiets van 'ik pak m'n eigen wagen', maar alles stond al klaar voor vertrek en ze waren al flink later dan gepland, dus uiteindelijk toch in de bus gegaan.
Lon schreef:Ik hoop dat de bestuurder zegt: dat doe ik niet, want met die auto kan ik niet veilig rijden. En in dat geval fiets ik ook liever dan dat ik instap.