ElCamino schreef:Superpony
teveel of te weinig voer, of naar buiten etc dat bespreek je tijdens de tijd dat je daar staat.
En los je op, daar is dan al mail / app verkeer over.
En wat vind een klant te weinig ?? Veel klanten begrijpen er niks van en roepen altijd maar dat er te weinig gevoerd wordt, die hebben we hier ook, terwijl smorgens het hooi van de avond ervoor nog door de box getrapt is, ze willen 1.5 kilo brok per keer en doen niks met hun dier....
Dat is net wat ieder zelf voor ogen heeft.
Dan nog, als je niet tevreden bent over het voeren zeg je gewoon op met in acht nemen van je opzegtermijn en ga je daarna naar een andere stal, je roept het niet en vertrekt opeens binnen 2 dagen.... blijft flauw
In principe ga je ergens kijken en vraag je naar het beleid.
Als er met een contract gewerkt wordt, ligt het eraan wat daar allemaal in wordt opgenomen. Ik heb weleens een contract gehad waar ook in stond hoeveel kg krachtvoer erbij zat bijv.
Als de stal zich daar niet aan houdt, verbreken zij ook het contract. Dat kan je in principe als reden aangeven om direct te willen vertrekken zonder de opzegtermijn.
Net als de stal kan verzoeken dat jij vertrekt als je je niet aan gemaakte afspraken in het contract houdt.
En heel veel stallen hebben ook de ballen verstand van voeden. Dus het zijn niet altijd de klanten die lastig zijn en het niet weten. Veel paarden eigenaren verdiepen zich in voeding en lopen op stallen erg tegen een antiek voerbeleid aan.
Daarbij is elk paard anders, dus is het standaard voer management vaak niet passend.
Shae schreef:superpony schreef:Als in dat contract staat dat je paard bijv x aantal uren buiten staat, zoveel gevoerd krijgt en de stal houdt zich niet aan dergelijke afspraken die zijn opgenomen in het contract, is de stal ook in gebreke. Dan kan je wel degelijk een reden aanvoeren om direct en zonder opzegtermijn te vertrekken.
Paard inladen en wegwezen kan natuurlijk altijd, maar die opzegtermijn (en dus eigenlijk het betalen daarvan) verdwijnt niet zomaar. Het is wel de bedoeling dat je de stal dan ook in gebreke stelt. Daarbij geef je de termijn aan die je de staleigenaar geeft om wel aan het contract te voldoen. Hoe dan ook, als je ontevreden bent dan is het absoluut noodzakelijk om dat aan te geven.
Er zijn uiteraard wel wat uitzonderingen, maar die zijn niet van toepassing op deze situatie.
De klanten hebben het aangegeven, dat zegt TS zelf. Het eerste wat je dan doet, is je paard weghalen.
Dit is van 2 kanten misgelopen. Ik geef alleen aan dat je altijd redenen hebt om per direct te vertrekken of om mensen per direct de huur op te zeggen.
Wij horen nu 1 kant. De ex klant geeft aan dat ze het te weinig voer vonden. Als zij eerst het paard hebben meegenomen en nu met bewijzen gaan komen, wordt het echt touwtrekken.