Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Miran schreef:Ik zou de neiging krijgen om de portie voer, hooi en stro die mijn paard kreeg gewoon te willen halen en verkopen ofzo. Kale stalhuur vind ik reeel, maar de gebruikskosten niet. Ik heb zelf mijn paard in laten slapen op 3 oktober, zou betekenen dat ik voor bijna 2 volle maanden voer, hooi en stro moet betalen maar niet zou afnemen in deze situatie...
meggiemeg schreef:Wellicht Elco maakt dat bij jou het verschil jij bent nog steeds klant ook al is het met 1 paard minder, TS is voor nu weg en denkt er ook niet over na om er weer naar toe te gaan (waarschijnlijk is de manier waarop dit nu gaat de reden ervan) als ze weer aan een ander paard toe is. Dat merk je snel genoeg als iemand naar een ander paard uitkijkt of niet.
ruitje schreef:Dat vind ik nou weer de andere kant op hoor.
Je doet als pensionstalhouder ook heel veel bij het inslapen. Meedenken waar hij ingeslapen Word, hoe lang hij daar blijft liggen zodat hij nog te vervoeren is, vervolgens heb je een tijdje een dood paard op je bedrijf en dan aan de weg. Daarnaast het emotionele deel.
Dat kost veel tijd, en helaas ook ervaring. Dat hoort bij je baan.
Maar ik vind dat je dan wel de Rendac moet betalen, zeker als een dier ook ergens anders ingeslapen had kunnen worden.
Utixo schreef:Ik lees dit topic al vanaf het begin mee. Ben zelf pensionhouder en er zijn door stom toeval binnen een week 2 paarden ingeslapen. Dit is me nog nooit overkomen, en ik hoop het ook nooit meer mee te maken.
Ik hanteer eigenlijk altijd een kalendermaand opzegtermijn, soms kan er goed overleg wat vanaf geweken worden. Maar na inslapen? Ik heb hier serieus nog nooit over nagedacht. Die heb ik nog nooit doorberekend. Ik ben dan ook verbaast dat mensen dit wel verwachten.
Ik zorg dat ik erbij ben zodra een paard ziek is, rij in de nacht terug, of blijf op stal. En in het geval van inslapen blijf ik erbij. Dit kost me ook geld, ik zeg andere afspraken hiervoor af. Maar dit reken ik echt niet door, dit hoort erbij. Ik weet ook dat ik op mijn klanten kan rekenen als ik ooit hulp nodig heb, juist omdat ik niet alles doorbereken.
Om heel eerlijk te zijn reken ik de Rendac ook nooit door. Puur zakelijk gezien zou dat wel moeten, maar de Rendac rekent 1 x per kwartaal af. Vind dat altijd zo'n trap na, na alle emotie. Voor die paar tientjes vind ik het het verdriet ook niet waard. Toevallig heb ik nu 1 iemand die er zelf aan gedacht heeft en erop staat om hem te betalen, dan stuur ik hem door, maar verder? Neuh.
daantjuhhh schreef:ruitje schreef:En jij vind dat je in dat geval de Rendac niet hoeft te betalen?
Dat heb ik niet gezegd.
Maar jij begint over de tijd die het kost, het meedenken.
Alsof dat van 1 kant komt.
Utixo schreef:En uiteraard blijft het ook de toon die de muziek maakt. Pensionhoudster staat in haar recht, maar er zit een groot verschil in de manier hoe je het brengt.
Tessebes schreef:Zakelijke beslommeringen kunnen dan enorm harteloos overkomen, maar helaas gaat dat gewoon door,
Shadow0 schreef:Tessebes schreef:Zakelijke beslommeringen kunnen dan enorm harteloos overkomen, maar helaas gaat dat gewoon door,
Nee, dat gaat niet 'gewoon' door - dat is een keuze van de stalhouder hoe die dat af wil handelen. En gelukkig zijn er stalhouders die inzien dat het een keuze is en daar dan ook anders mee omgaan.
enjoymyhorse schreef:Maar dat paard eet ook al die tijd niet. Die kosten heb je niet en vind het ook abnormaal als die wel door berekend worden.
De kale stalhuur vind ik wel normaal en dat komt ook al heel anders over als je die vraagt ipv het volle bedrag.