Paard verkopen > regels voor verkoper??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:21

M_D_H schreef:
bigone schreef:
Ts, je kunt ook het heft in handen nemen door voor eigen kosten je paard klinisch te laten keuren. Dan weet je waar je aan toe bent en hoef je niet op alle eisen in te gaan. Jij weet dan dat je paard goed is(tenminste daar ga ik even van uit) en willen andere kopers keuren, prima maar op hun kosten. Ik denk dat je met een paar gehaaide kopers te maken hebt die nu in ieder geval al 450 plus de kosten van de keuring er af hebben gekregen. Stuur ze een bericht terug dat de 450 korting niet geld en bij afkeuring de kosten voor jou zijn en bij goedkeuring de kosten voor hun. Gewoon doen want dat is heel normaal.

Ze hebben anders gewoon aangegeven de keuringskosten te betalen hoor.
Heeft TS ook op papier staan.

Dus hier is niks gehaaids aan

Ts heeft toch niets op papiet staan ?

M_D_H

Re: Paard verkopen > regels voor verkoper??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:21

Er zijn berichten via facebook gestuurd en tussen die berichten zit dus ook de vermelding dat de kopers de keuring betalen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:29

M_D_H schreef:
Er zijn berichten via facebook gestuurd en tussen die berichten zit dus ook de vermelding dat de kopers de keuring betalen.

En op het moment dat het dier afgekeurd word staat de keuring op jouw naam en wanneer de kopers dan niet thuisgeven heb je geen poot om op te staan. Of ts moet nu al alle berichten echt opslaan en bewaren.
Mooi die paardenwereld maar zo rot als een zeef, vooral wanneer je er niet in zit is het verschrikkelijk uitkijken. Normaal gesproken zoek jij als potentiele koper de da uit en geef je opdracht tot keuren, het feit dat ze willen dat ts het doet, dan gaan er bij mij al bellen rinkelen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:37

Jjuni schreef:
dus doordat ik niemand mag laten komen van hen, reserveer ik eigenlijk het paard? terwijl ik dat juist niet wil.
dus wat ik bedoel mocht iemand langs komen en zeggen ik neem hem nu mee en betaal dat ik altijd vrij ben om daarin mee te stemmen.

maar door de kijkers nu wordt ik tegen de muur gezet dat zij hem al gekocht hebben (snelle verkoop) alleen eerst nog een paar dagen wachten tot ze gaan keuren en dan bij goedkeuring pas kopen.. dus voor mij geen snelle verkoop. en wordt het paard dus vast gezet. (terwijl ze zeiden nee moet je nooit doen paard vast zetten, omdat zij zelf handelaars zijn )

Je hebt jezelf tegen de muur gezet, door ermee in te gaan stemmen.
Dus niet door deze handelaren, want het is nog steeds jouw paard en jij bepaald hoe en wat.
Alleen hebben ze het wel slim gespeeld..........en jij niet mondig genoeg en dat is niet netjes van hun.

Als jij wilt dat de andere kijkers nog komen kijken, dan doe je dat gewoon maar bel die handelaren dan wel even om dit te melden...........is ie nog niet verkocht, dan kunnen ze alsnog het laten keuren.

Maar ze moeten dan wel zelf de DA regelen en het niet aan jou overlaten, mogelijk ga je daar nog gedoe van krijgen, dus laat het ze zelf regelen.

Maar eerlijk gezegd komt het wel op mij over als: dat je heel graag z.s.m. van jouw paard af wilt en dat het niet zoveel uitmaakt hoe en waar hij terechtkomt.

Maar het is jouw paard en je moet gewoon doen wat jij zelf het beste vind.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:54

Ik vind het allemaal maar een raar verhaal.

als eerste, niet zelf die afspraak maken voor een keuring. Hun willen keuren, hun gaan betalen. Dus hun maken de afspraak. Dit voorkomt financieel gezeur voor later.

als 2e.. Jij sprak af 450 eraf en gelijk mee nemen.. Hun willen toch keuren.. Prima maar dan zou ik zeggen.. is goed maar dan is het geen snelle verkoop dus gewoon die 450 betalen.

Zorg er voor dat je heel duidelijk bent, en hou in je hoofd dat als jij toch die 450 wilt. hun kunnen zeggen. dan hoef ik het paard niet.

persoonlijk vind ik jou koper een beetje vreemd.. naar zz zwaar trainen en verkopen.. En dan ook nog de rare wijze van afspraken maken.
persoonlijk zou ik hun afzeggen en lekker voor de andere kopers gaan.
Handelaren betalen altijd te weinig.. moeten er natuurlijk zelf ook nog op verdienen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:09

Andere vraag TS: heb jij je persoonlijke gegevens aan die handelaren gegeven?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:27

Wat een gemekker zeg.Je hebt toch je deal?Paard is toch verkocht mits deze wordt afgekeurd.Jij kan toch andere gegadigden bellen dat ze na de keuring mogen komen?
Twijfel je soms of je paard wel goedgekeurd wordt?
De kopende partij moet zelf een da regelen en betalen.
Leg wel goed vast dat ze ook betalen bij afkeuring anders heb je alsnog een rekening en een afgekeurd paard.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:37

Overigens word er door da op moment voor keuring gevraagd wie de aamvrager is va keuring. Dus opzicht zou nu niet uitmaken als ts afspraak zou maken maar is niet gebruikelijk omdat je dan geen onafhankelijke hebt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:41

Gillbo schreef:
Wat een gemekker zeg.Je hebt toch je deal?Paard is toch verkocht mits TENZIJ deze wordt afgekeurd.Jij kan toch andere gegadigden bellen dat ze na de keuring mogen komen?
Twijfel je soms of je paard wel goedgekeurd wordt?
De kopende partij moet zelf een da regelen en betalen.
Leg wel goed vast dat ze ook betalen bij afkeuring anders heb je alsnog een rekening en een afgekeurd paard.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:53

Snap dat die 450 euro een hoop geld is, maar het is niet gezegd dat de volgende kijkers de volle pont willen betalen of haar uberhaubt mee nemen. Misschien willen die minimaal 4 keer komen proefrijden en vervolgens nee zeggen. Heb je pech dan zit je de komende maanden nog aan het paard vast en blijf je stallingsgeld betalen en gaat hij uiteindelijk voor minder weg.

Persoonlijk zou ik met dit gezeur het paard niet meer willen en afhaken.
Als besproken is verkocht onder voorbehoud van keuring is verkocht.Snap dat het ophalen een paar dagen uitloopt, maar dat is veel beter dan misschien het paard nog een paar maanden aanhouden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:30

En wat heb je besloten ts?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:23

Ik ben ook benieuwd hoe het gelopen is/gaat lopen.

Ik zou hier heel makkelijk in zijn: 450 minder betalen was in het weekend opladen en meenemen. Dit is niet gebeurt, dus wordt er gewoon 450 meer betaald. Niet mee eens? Dan krijg je het paard niet mee. Als dit geregeld is met die handelaar, dan kun je bepalen of je andere mensen wilt komen laten kijken, dat moet je helemaal zelf weten, daar hebben evt nieuwe eigenaren helemaal niets over te zeggen. Maar als je akkoord bent over de prijs met de handelaar, dan moet je er wel bij zeggen dat de evt nieuwe gegadigden pas mogen kopen als de handelaar besluit de koop niet door te laten gaan na de keuring.

Mensen die vinden dat TS wel erg makkelijk is over waar het paard terecht gaat komen: dat moet TS helemaal zelf weten en heeft hier compleet NIETS mee te maken. Of met jullie.

Ik hoop dat TS nog laat weten wat ze besloten heeft!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:54

In het weekend komen kijken en woensdag keuren, dat is toch snelle verkoop? Het is waarschijnlijk niet jouw bedoeling, maar als iemand mij zou zeggen 450€ eraf maar nu inladen en wegwezen, dus geen kans voor keuring, zou ik het niet vertrouwen. Dan lijkt het alsof je de keuring wil vermijden.
1x komen kijken, paar dagen later keuren lijkt me snel genoeg. Die paar dagen zullen de andere geinteresseerden toch ook wel willen wachten?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 16:02

Sclimpre schreef:
In het weekend komen kijken en woensdag keuren, dat is toch snelle verkoop?

Nee, dat is het niet. Dat is hoe het normaal gesproken gaat. Afspraak snelle verkoop was in het weekend direct meenemen.

Sclimpre schreef:
Het is waarschijnlijk niet jouw bedoeling, maar als iemand mij zou zeggen 450€ eraf maar nu inladen en wegwezen, dus geen kans voor keuring, zou ik het niet vertrouwen. Dan lijkt het alsof je de keuring wil vermijden.

Ook weer een nee, want de kans om te keuren werd ook aangeboden. Alleen dan voor de normale prijs, zonder 450 euro korting.

Sclimpre schreef:
1x komen kijken, paar dagen later keuren lijkt me snel genoeg.

Dat lijkt jou wel snel genoeg, omdat dat de "normale gang van zaken" is. Heeft niets met de deal "snelle verkoop" te maken waar de handelaar graag gebruik van wilde maken.

Sclimpre schreef:
Die paar dagen zullen de andere geinteresseerden toch ook wel willen wachten?
Daar ging het helemaal niet om. Maar om de vraag te beantwoorden: nee, veel mensen wachten daar niet op en gaan bij andere paarden kijken om te kopen. Je loopt heel snel potentiële klanten mis.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 16:47

GamblersCup schreef:
Sclimpre schreef:
In het weekend komen kijken en woensdag keuren, dat is toch snelle verkoop?

Nee, dat is het niet. Dat is hoe het normaal gesproken gaat. Afspraak snelle verkoop was in het weekend direct meenemen.

Sclimpre schreef:
Het is waarschijnlijk niet jouw bedoeling, maar als iemand mij zou zeggen 450€ eraf maar nu inladen en wegwezen, dus geen kans voor keuring, zou ik het niet vertrouwen. Dan lijkt het alsof je de keuring wil vermijden.

Ook weer een nee, want de kans om te keuren werd ook aangeboden. Alleen dan voor de normale prijs, zonder 450 euro korting.

Sclimpre schreef:
1x komen kijken, paar dagen later keuren lijkt me snel genoeg.

Dat lijkt jou wel snel genoeg, omdat dat de "normale gang van zaken" is. Heeft niets met de deal "snelle verkoop" te maken waar de handelaar graag gebruik van wilde maken.

Sclimpre schreef:
Die paar dagen zullen de andere geinteresseerden toch ook wel willen wachten?
Daar ging het helemaal niet om. Maar om de vraag te beantwoorden: nee, veel mensen wachten daar niet op en gaan bij andere paarden kijken om te kopen. Je loopt heel snel potentiële klanten mis.

Iemand die echt geinteresseerd is wacht heus wel een paar dagen. Het is tenslotte geen wasmachine of stofzuiger die je elke dag nodig hebt. En keuren is toch ook standaard?
TS kan natuurlijk de zaak afblazen en de andere geinteresseerden laten komen. Maar die doen er misschien een paar weken over en beslissen dan een ander paard te kopen.
Het is TS haar paard, dus haar keuze.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:05

Het probleem is dat ieder iets anders onder "snelle verkoop" ziet.

De een vind dat dit alleen voor kijken, kopen en inladen op dezelfde dag is, de ander kijken, keuren, kopen binnen een paar dagen.

Let wel, bij de gemiddelde particulier is het kijken, nog eens kijken, als je pech hebt komt de instructeur dan ook nog een keer langs, wordt er nog eens gepraat over de prijs en dan pas keuren. Je bent zo 2 weken verder.

Feit is dat wij er niet bijgestaan hebben toen TS de afspraken heeft gemaakt met de handelaar, we horen nu haar kant van het verhaal, maar er is ook een andere kant. Ik zou die wel eens willen weten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 00:03

Sclimpre, keuren is niet standaard. Veel mensen doen het wel, maar je moest eens weten hoeveel mensen het niet doen. En een snelle koop met fikse korting kan voor een handelaar interessant zijn om winst te maken. Het is net de auto wereld :D
Maar nee, een potentiele klant wacht vaak niet "een paar dagen", maar gaat gewoon door naar de volgende. Genoeg aanbod. Tenzij je het over jonge bewezen concoursknallers hebt van over de 15.000 euro bij wijze van. Maar voor een "normaal" paard hoef je daar echt niet op te rekenen. 20 in een dozijn. Leert de ervaring. Als je daar van uit gaat, loop je heel wat mensen mis.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:29

GamblersCup schreef:
Sclimpre, keuren is niet standaard. Veel mensen doen het wel, maar je moest eens weten hoeveel mensen het niet doen. En een snelle koop met fikse korting kan voor een handelaar interessant zijn om winst te maken. Het is net de auto wereld :D
Maar nee, een potentiele klant wacht vaak niet "een paar dagen", maar gaat gewoon door naar de volgende. Genoeg aanbod. Tenzij je het over jonge bewezen concoursknallers hebt van over de 15.000 euro bij wijze van. Maar voor een "normaal" paard hoef je daar echt niet op te rekenen. 20 in een dozijn. Leert de ervaring. Als je daar van uit gaat, loop je heel wat mensen mis.

Ik was vorig jaar op zoek naar een paard, het viel nog niet mee om een potentieel geschikt paard te vinden en zo hoog waren mijn eisen niet. Als ik er een op het oog had gehad dan zou ik zeker een paar dagen gewacht hebben. Al zou ik wel afhaken op niet door de keuring komen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:55

Dat laatste is natuurlijk logisch.

Toch leert de ervaring dat "voor jou 10 anderen" of "op naar de volgende waar we wél direct terecht kunnen" vaak wel opgaat. Er zal een percentage zijn dat wel wil wachten. Maar een groot deel niet. Ga je dat risico nemen omdat een handelaar, die zich zelf niet aan de afspraak houdt, dat van je eist? Terwijl de koop helemaal niet vaststaat? Dan snij je echt jezelf in de vingers. Nou ja, TS dan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:10

bigone schreef:
En op het moment dat het dier afgekeurd word staat de keuring op jouw naam en wanneer de kopers dan niet thuisgeven heb je geen poot om op te staan. Of ts moet nu al alle berichten echt opslaan en bewaren.
Mooi die paardenwereld maar zo rot als een zeef, vooral wanneer je er niet in zit is het verschrikkelijk uitkijken. Normaal gesproken zoek jij als potentiele koper de da uit en geef je opdracht tot keuren, het feit dat ze willen dat ts het doet, dan gaan er bij mij al bellen rinkelen.

Dat is precies wat ik ook dacht. Paard is een half jaar geleden gekeurd, dat vinden ze blijkbaar niet betrouwbaar genoeg, maar de TS moet zelf wel de keuring voor hun regelen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:45

TS, ik ben heel benieuwd hoe het nu afgelopen is na 6 pagina's ;)

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:56

Ik ben ook erg benieuwd hoe het afgelopen is. Wil je ons updaten?