[VOLG] het maken van mijn pony-menbus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Re: [VOLG] het maken van mijn pony-menbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:00

Verschil is alleen, denk ik, dat een paard vier benen heeft en wij maar 2. Daardoor staan ze, denk ik, veel steviger. Wiebelig zal met alles wel zo zijn. Maar als het echt zo erg zou zijn, zouden ze niet meer op de wagen stappen. Denk ik.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:15

Ze moeten zich echt goed schrap zetten elke keer hoor...
Gewoon een aanrader voor iedereen, rij gewoon eens een keer mee met de paarden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:12

s0173957 schreef:
Ze moeten zich echt goed schrap zetten elke keer hoor...
Gewoon een aanrader voor iedereen, rij gewoon eens een keer mee met de paarden.

Dan kan jouw chauffeur niet rijden, punt.

Ja, dat durf ik zo hard te beweren. Ik heb jarenlang een vrachtwagen gehad waarbij ik mijn paard kon zien tijdens de rit, dus ik teken voor je uit waar de problemen zitten. Ik geef je schriftelijk garantie dat je dat bij mij niet overkomt........

Voor degenen die nu wel geïnspireerd zijn maar minder handig: let erop dat sommige omgebouwde bussen die worden aangeboden op de Bokt-markt en marktplaats NIET herwogen zijn na ombouw zoals de bus van TS. Voordat je zulke wagens koopt, zet ze eerst op de weegbrug!!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:09

Daar durf ik nu idd geld op te zetten Ikke... elke keer bij remmen en optrekken moeten de paarden zich schrap zetten, hoe kalm je ook vertrekt.
Is ook niet meer dan normaal, is pure fysica...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:18

s0173957 schreef:
Daar durf ik nu idd geld op te zetten Ikke... elke keer bij remmen en optrekken moeten de paarden zich schrap zetten, hoe kalm je ook vertrekt.
Is ook niet meer dan normaal, is pure fysica...

Kom maar op. Als je rustig optrekt, kunnen ze zichzelf prima opvangen zonder zich schrap te zetten.
Versnelling versus massatraagheid. Je moet ze even de tijd geven om te kunnen reageren op de verandering.

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:16

Wat een gaaf eindresultaat, ontzettend vet!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:33

ikke schreef:
Dan kan jouw chauffeur niet rijden, punt.

Ja, dat durf ik zo hard te beweren. Ik heb jarenlang een vrachtwagen gehad waarbij ik mijn paard kon zien tijdens de rit, dus ik teken voor je uit waar de problemen zitten. Ik geef je schriftelijk garantie dat je dat bij mij niet overkomt........

Voor degenen die nu wel geïnspireerd zijn maar minder handig: let erop dat sommige omgebouwde bussen die worden aangeboden op de Bokt-markt en marktplaats NIET herwogen zijn na ombouw zoals de bus van TS. Voordat je zulke wagens koopt, zet ze eerst op de weegbrug!!

Idem dito voor (omgebouwde / aangepaste) trailers.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:36

Vergelijk jezelf met een fiets, die blijft ook niet staan. Heb je een tafel (paard met 4 benen) die blijft veel beter staan. :P

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 20:52

s0173957 schreef:
Ik sta elke keer bij de jonge paarden bij op de vrachtwagen als we ze van weide veranderen en het is verdomd moeilijk om je staande te houden op een vrachtwagen, hoe voorzichtig je ook rijdt.
Eens in beweging geen enkel probleem, bochten vallen ook best goed mee, maar van het moment dat er opgetrokken een VOORAL geremd wordt knal je omver...

Dus als zij zegt dat ze veel harder kan remmen, dan zeg ik dat dat volgens mijn ervaring echt niet klopt, hoe stabiel de vrachtwagen gewoon is... massa in beweging wilt in beweging blijven.

Ik heb niet het idee dat je uberhaupt iets van mijn topic gevolgd hebt en gewoon wil rel schoppen, maar goed.

Op een normale trailer staan ze met neus in de rijrichting.
Mijn trailer had na verbouwen ook geen borststang.
Een paard wat voorruit in de trailer staat, en jij remt, moet dus zijn voorbenen als een soort ezel voor hem zetten om niet voor over te kukkelen. Staat ie goed klem tussen borststang kan ie zijn eigen gewicht enigzins opvangen op die stang, maar dat is niet echt een fijne houding.
Mijn trailer had niet eens een voorstang, dus je kan je enigzins voorstellen dat ik echt kilomters van te voren moest beginnen met remmen om te voorkomen dat pony lief niet met zijn neus in het voorschot terecht kwam.

Mijn bus staat pony achterstevoren in. DWZ hij staat met zijn billen stevig in de hoek van de bus, met zijn kont tegen mijn rugleuning. Als ik rem, gebeurd er dus niets. Pony gaat een beetje 'zitten' en zo kan hij veel meer krachten opvangen dan dat ie moet gaan ezelen, en daarnaast staat hij tegen de wand die zonder naar gevoel zijn gewicht kan opvangen.

Dus ja, ik kan nu echt veel harder remmen zonder dat het enige narigheid mee brengt bij de pony.
En ja, ik heb er ook bij gestaan.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:54

ik kom ook maar even volgen, dit ziet er toch wel heer erg tof uit! goed bezig TS!

claffdifs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:23

Wauw! Beetje late reactie hier maar wat een super gave wagen heb je ervan gemaakt! Ik kan eerlijk zeggen dat ik nooit bedacht had dat een grote bestelbus ook als paardenwagen kan dienen maar dit biedt zeker perspectief voor mij en m'n ukkepukje van 1,15m hoog. Dankjewel voor het zo duidelijk op de foto zetten van alles wat je gemaakt/gedaan hebt en waar je alle info gevonden hebt mbt richtlijnen en regels.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:46

Heel erg mooi!

DaniqueM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:05

wauw! heel erg mooi

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 18:00

Ik zal eens updaten :D

Ik had de bus vrij goedkoop gekocht en natuurlijk was deze niet perfect. Met het koude weer had ik dus ook constant startproblemen. Alleen het was niet zozeer de accu, het leek meer op defect contact slot. Maarja met die vorst sleutel ik niet dus ik hoopte het over de winter te tillen (haha) bus was t daar niet mee eens.

Laatste dag van 2016 kapte die er dus echt mee.
Na diagnose was probleem duidelijk, de pluskabel van de accu naar hoofdzekering kast (huge kabel) was compleet verrot. ooit beschadigd en jaren vocht verzameld + gerot en dat maakte al die storingen en zorgde dat de accu niet (goed) oplaadde.
Afijn, gezien weersomstandigheden en datum/werk etc ding af laten slepen en door garage laten doen. Belachelijk duur geintje, maaaaar hij start ZO goed nu

Alle maffe storingen ook weg.
Ondertussen als veewagen op papier (zie rdw.nl kenteken VG107R)
En donderdag krijgt ie stickers *\o/*

Nu die apk nog, nog twee weken, en nog steeds geen sleutelweer en een lekke einddemper (volgens de garage, zelf niet gekeken)

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:30

Mooi gedaan, en er kan ook nog een serieuze trailer achter !
Ik zal mijn paarden/ pony s eens wegen om te kijken of het een optie is, vooral aangezien oudere vrachtwagens bijna weggepest worden in Europa.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 21:15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:22

Mooi geworden!! :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:24

Wowie! Mooi!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:36

Wow, wat is je bus mooi geworden, stickers zijn het kersje! Niet nodig, maar maken het wel nog net even af.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:48

Zo, echt super gaaf zeg!

nienkehelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:09

mooi,het is dat er op staat dat het pony vervoer maar je zou het echt niet zeggen

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:00

Gaaf geworden!!

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:04

Erg mooi! Vind het ook wel grappig. Als je zo'n bus ziet rijden verwacht je er niet direct pony's in haha

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:28

Ik had hem al op Facebook gezien.
Mooi logo hoor.Super handig zo'n bus.Geen gedoe meer met trailer aan- en afkoppelen en je menwagen staat altijd beschut.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:45

Mooi hoor!